اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آخرین مصوبات برد بین المللی در مورد کمک داور ویدئویی در فوتبال

رئیس سابق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال آخرین تصمیم های گرفته شده در جلسه برد بین المللی فوتبال در رابطه با کمک داور ویدئویی را بیان کرد.

آخرین مصوبات برد بین المللی در مورد کمک داور ویدئویی در فوتبال

داود رفعتی رئیس سابق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد مصوبات جدید در مورد کمک داور ویدئویی در فوتبال جهان اظهار داشت: جلسه 134 برد بین المللی فوتبال در ایرلند شمالی برگزار شد که مواردی در خصوص کمک داور ویدویی مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: اول اینکه فقط یک صفحه نمایش در کنار زمین جهت بررسی صحنه های مشکوک مورد نیاز است. ( در بعضی از کشورها دو صفحه نمایش در کنار دروازه ها تعبیه شده بود که با این مصوبه می بایستی جمع آوری گردد)  دوم اینکه  اعضاء از افزایش قابل توجه مسابقات کشورهای مختلف و برنامه ریزی در خصوص استفاده از کمک داور ویدویی بسیار خشنود هستند  بخصوص پس از اجرای موفقیت آمیز در مسابقات برگزار شده توسط فیفا، کنفدراسیون ها.

وی افزود: سازمان های لیگ  40 کشور استفاده کننده از سیستم کمک داور ویدویی نگرش مثبتی در استفاده از پروتکل این سیستم در حال حاضر و آینده دارند. اعضا همچنین در مورد پیشرفت های مختلف فن آوری از جمله اقدامات مهمی که توسط فیفا در جهت ساخت سیستم هایی برای کشور هایی که با محدودیت منابع مالی مواجه هستند و قابل دسترسی باشد  در این جلسه آشنا شدند.

رفعتی تصریح کرد: در این جلسه همچنین  مقرر شد در خصوص فرایند تصمیم گیری آگاهی بیشتری کسب شود. بطور مثال دسترسی به مکالمه بین داوران در هنگام بررسی صحنه های مشکوک ممکن است در حال حاضر مناسب نباشد اما باید تلاش بیشتری صورت بگیرد تا ارتباطات موجود در این زمینه بهبود پیدا کند و چگونگی تصمیم نهایی که توسط داور گرفته می شود درک شود.

انتهای پیام/ا

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول