اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

مومنی: مسابقات مراکش لغو نمی شد، اتفاقات دیگری رخ می داد/ وضعیت عباسعلی و گنج زاده مرتب چک می شود

سرپرست دبیری فدراسیون کاراته گفت: اگر مسابقات آخر در مراکش حذف نمی شد، شاید اتفاق های دیگری رخ می داد.

مومنی: مسابقات مراکش لغو نمی شد، اتفاقات دیگری رخ می داد/ وضعیت عباسعلی و گنج زاده مرتب چک می شود

وحید مومنی  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص برگزاری منظم فعالیت‌های سال جدید فدراسیون کاراته در این روزهای کرونایی اظهار داشت: هم اکنون من در فدراسیون حضور دارم و هیأت رئیسه به صورت شیفتی در محل کار خود حاضر می شوند. البته باید کارکنان و کارمندان کمتری در مجموعه حضور داشته باشند تا فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، رعایت شود. ستاد مقابله با کرونا و وزارت ورزش بخشنامه کرده که مکاتبات حتی المقدور در فضای ایمیل، اتوماسیون اداری، تلفنی و الکترونیکی باشد و از همین رو سعی کردیم به گونه ای عمل کنیم که مراجعه ای نداشته باشیم و افراد در فدراسیون حضور پیدا نکنند. جلسات را از طریق ویدئو کنفرانس و آنلاین انجام می‌دهیم بیشتر به صورت الکترونیکی و به قول امروزی ها در فضای مجازی ارتباط برقرار می‌کنیم. 

وی در خصوص برنامه های طراحی شده مجازی برای جامعه کاراته نیز تصریح کرد: برنامه کاتای مجازی را برای ورزشکاران طراحی کردیم. یک برنامه نیز برای ورزشکاران در بخش کمیته داریم که "ایپون‌کمیته" نام دارد و در بخش تکنیک است. مربیان هم یک سری کلاس‌های دانش‌افزایی به صورت مجازی برگزار می‌کنیم و در آخر از آنها مجازی امتحان گرفته می شود. اگر بخواهند گواهینامه را دریافت کنند باید در امتحان شرکت داشته باشند، 2/3 جواب درست جواب بدهند با قبولی در این آزمون گواهینامه خواهیم داد و بخش داوران نیز مسابقات را قضاوت مجازی می‌کنند.

مومنی با اشاره به سایر فعالیت های فدراسیون اضافه کرد: در بخش همگانی از ورزشکاران دعوت کردیم تا تصاویر تمرین در خانه را برای ما بفرستند تا در صحفه های مجازی فدراسیون کاراته برای مابقی ورزشکاران به اشتراک بگذاریم. در بخش قهرمانی نیز سعی کردیم از ملی پوشان استفاده بکنیم و بدین ترتیب که تمریناتشان را بصورت زنده و مستقیم برای تشویق و ترغیب قهرمانان و کاراته کاران در صحفه اینستاگرام خود بگذارند.کمیته استعدادیابی نیز یک سری موارد را برای آموزش طراحی کرده برای عزیزان پخش می‌کنیم.

 

سرپرست دبیری فدراسیون کاراته در خصوص کمیته پزشکی و پیگیری وضعیت سلامتی سجاد گنج زاده و حمیده عباسعلی گفت: در کمیته پزشکی دکتر لشگری پیگیر سلامت تمامی ملی پوشان هستند از جمله سجاد گنج زاده که مرتب از هر نظر چک می شود. حمیده عباسعلی هم بهمراه خانم خوشقدم سرمربی تیم ملی بانوان به تازگی از آلمان به کشور بازگشتند و تمرینات را در خانه پیگیری خواهند کرد و  کارهای فیزیوتراپی وی انجام خواهد شد تا آرام آرام به آمادگی برسد.

مربی درجه یک کاراته کشورمان با اشاره به اینکه تعویق بازی‌های المپیک به سود ورزشکاران کاراته شده، بیان کرد: با عقب افتادن بازیهای المپیک توکیو ورزشکاران آسیب دیده می توانند با آمادگی کامل وارد بازیهای شوند. در طول یکسال مسابقات انتخابی و گزینشی المپیک برای کاراته کاران یک ماراتن بود که ملی پوشان  21 رویداد را پشت گذاشتند تا توانستند کسب سهیمه کنند. این تاخیر یکساله برای ترمیم و درمان این ورزشکاران بسیار موثر است.  

رئیس سابق سازمان لیگ کاراته در خصوص اینکه المپیک 2020 برای اولین بار در المپیک حضور دارد و گفته شده در المپیک 2024 حضور نخواهد داشت، گفت: عدم حضور رشته ورزشی کاراته در المپیک 2024 پاریس هنوز قطعی اعلام نشده و ما هنوز برای سالهای  آینده امیدواریم. حضور رشته ها در المپیک بستگی به کشور میزبان دارد برهمین اساس، کاراته ورزش اول ژاپن بود و میزبان توانست کاراته را در بازیهای المپیک توکیو بگنجاند ولی فرانسه با اینکه کاراته جز ورزش های محبوب کشورشان است ولی نتواستند از این موضوع دفاع لازم را داشته باشند.

 

مربی درجه یک کاراته در خصوص اینکه آیا می توانیم سهیمه ای دیگر برای شرکت در المپیک توکیو بگیریم، عنوان کرد: برای کسب سهیمه به 4 نفر امید داریم. باز منتظر برنامه‌های فدراسیون جهانی هستیم آنها باید برنامه های خودشان را به ما اعلام کنند. اگر مسابقات آخر در مراکش حذف نمی شد، شاید اتفاقات دیگری رخ می داد و در این زمینه تصمیم و برنامه ریزی فدراسیون جهانی کاراته نامفهوم بود.

داور بین المللی کاراته در خصوص مدال‌آوری در بازیهای المپیک توکیو تاکید کرد: هیچ چیزی را نمی توان پیش بینی کرد در ورزش کاراته من دیدم ثانیه آخر نتیجه تغییر می کرد و پیش بینی اشتباهی است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول