اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

اسبقیان: خسروی وفا پدر فدراسیون جانبازان و معلولین است/ انتخاب نمایشی نداریم

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: خسروی وفا پدر این مجموعه است و به عنوان یک پدر دلسوز از تجربه و نظرات کارشناسی وی استفاده خواهیم کرد.

اسبقیان: خسروی وفا پدر فدراسیون جانبازان و معلولین است/ انتخاب نمایشی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدشروین اسبقیان درباره وضعیت فدراسیون در این روزهای کرونایی اظهار داشت: با اینکه با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش فعلا تمامی فعالیت های ورزشی از جمله مسابقات و اردوها تعطیل است اما فدراسیون تعطیل نیست و تمامی برنامه های روتین انجام می شود. بعد از پایان انتخابات و استقرار در فدراسیون بلافاصله کار را استارت زدیم و حتی در ایام تعطیلان نیز برنامه ها و جلسات را برگزار کرده و کار را پیش بردیم تا از برنامه عقب نیفتیم و کارها روی روال باشد و وقفه ای در آن نیفتد.

*برای انتخاب رضازاده نام و اعتبار او مدنظر بود

مهمترین اتفاق و خبر ورزش جانبازان و معلولین در سال جدید انتصاب حسین رضازاده قهرمان و رکورددار اسبق وزنه برداری جهان و المپیک  رییس سابق فدراسیون وزنه برداری به عنوان سرپرست کمیته پاراوزنه برداری بود. اسبقیان درباره انتخاب حسین رضازاده به عنوان سرپرست انجمن پاراوزنه برداری گفت: برای انتخاب رضازاده چندین فاکتور و چندین بحث را مدنظر داشتیم و بر همین اساس تصمیم گیری کرده و وی را انتخاب کردیم. سابقه، تجربه و اعتبار رضازاده قطعا بازتاب بسیار مثبتی در بدنه فدراسیون جانبازان و معلولین و نزد پاراوزنه برداران خواهد داشت. از سوی دیگر حضور او در کنار پاراوزنه برداران با توجه به اعتبار و نام بزرگی که دارد و سابقه سالها حضور در المپیک و مسابقات جهانی، روحیه بخش خواهد بود و تاثیر قابل توجهی رو وضعیت روحی و روانی آنها می گذارد. در حقیقت رضازاده همانند یک بمب روحیه و انگیزه برای پاراوزنه برداران خواهد بود.

وی افزود: برای انتخاب وی با کمیته پارالمپیک مشورت کردیم و نظر آنها نیز بر روی این انتخاب بسیار مثبت بود. با مشخص شدن نفرات و آغاز اردوها تاثیر مثبت حضور رضازاده را خواهیم دید. پاراوزنه برداری برای ما یک رشته مهم و افتخارآفرین است و اعتقاد داریم با شرایط جدید وضعیت بهتر خواهد شد. می خواهیم افتخارات سیامند رحمان را تکرار کنیم.

 

*دبیر انجمن پاراوزنه برداری یک متخصص خواهد بود

با توجه به اینکه فدراسیون جانبازان و معلولین یک فدراسیون تخصصی است، برخی ها به انتخاب رضازاده انتقاد کرده و بحث عدم تخصص و تجربه وی در این حوزه را مطرح کردند. اسبقیان در پاسخ به این انتقادات گفت: ما هم معتقدیم که فدراسیون جانبازان و معلولین یک فدراسیون تخصصی و البته جامع است و کار در آن بواسطه وضعیت ورزشکاران آن ظرافت های خاصی را می طلبد و کار هر کسی نیست. ولی توجه داشته باشید که رضازاده به عنوان سرپرست انجمن انتخاب شده و بیشتر در این پست بحث مدیریتی مطرح است. در واقع رضازاده قرار نیست که کار مربیگری انجام دهد و در این سمت بحث مدیریت و اعتبار و نام وی مدنظر قرار گرفته. حضور حسین به عنوان یک نام بین المللی و پرافتخار با برند جهانی، در مسابقات پارالمپیک و جهانی روحیه وضاعفی به پاراوزنه برداران خواهد داد و مجموعه ما را در کانون توجه قرار می دهد.

وی افزود: برای انتخاب رضازاده مطالعه و بررسی های فراوانی داشتیم. در حقیقت یک شبه او را انتخاب نکردیم. گذشته و سابقه انجمن پاراوزنه برداری بررسی کردیم و با جمیع جهات به این نتیجه رسیدیم که او می تواند به فدراسیون و این رشته کمک کند. من هم معتقدم در فدراسیون جانبازان و معلولین و به ویژه در کمیته های ورزشی، باید افراد متخصص و کارشناس قرار گرفته و انتخاب شوند که به خوبی با شرایط این فدراسیون و رشته های متبوع آشنایی داشته و بتوانند مثمرثمر باشند. از همین رو دبیر کمیته پاراوزنه برداری قطعا از جامعه ورزش جانبازان و معلولین و پاراوزنه خواهد بود تا با حضور در کنار رضازاده بتواند ترکیب مدیریتی این کمیته را کامل کند. در همین راستا چند گزینه مطرح و نام آشنا از جامعه پاراوزنه برداری را در نظر داریم که در آینده نزدیک و با مشورت رضازاده یکی از آنها به عنوان دبیر کمیته پاراوزنه برداری انتخاب خواهد شد.

 

*انتخاب سرمربی پاراوزنه برداری با جامعیت انجام می شود

با حضور رضازاده خیلی ها معتقدند او برای انتخاب سرمربی تیم پاراوزنه برداری قطعا از مربیان وزنه برداری و دوستان و همکاران خود استفاده می کند. اسبقیان در پاسخ به این فرضیه تاکید کرد: رضازاده در این کمیته اختیار دارد و قطعا برای تصمیم گیری با ما مشاوره خواهد کرد اما اگر نظر وی بر استفاده از مربیان وزنه برداری باشد، در اینجا هم همان فرمول کمیته پاراوزنه را به کار می بندیم و دستیار وی قطعا از مربیان تخصصی پاراوزنه برداری خواهد بود تا بتوانند مکمل هم باشند. در حقیقت برای این انتخاب ها، تجربه، تخصص و جامعیت را در نظر می گیریم تا تیم کاملی را در اختیار داشته باشیم.


*انتخاب حمیدی سرمایه گذاری برای آینده است

یکی دیگر از انتصابات مهم و کلیدی فدراسیون جانبازان و معلولین در سال جدید، انتخاب مسعود حمیدی به عنوان سرپرست دبیری این فدراسیون بود. اسبقیان درباره انتخاب حمیدی گفت: حمیدی سالها در فدراسیون حضور داشته و از این فدراسیون و ساختار حاکم بر آن شناخت دقیقی دارد. وی مسئولیت معاونت اداری را بر عهده داشته و در این پست مسئولیت پذیر بوده است. با بررسی هایی که داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که حمیدی گزینه مناسبی است. جوان و اکتیو بودن از دیگر شاخصه های مثبت ایشان است و با توجه به سیاست دولت و وزارت ورزش در استفاده از جوانان وی را انتخاب کردیم که این انتخاب یک سرمایه گذاری برای آینده نیز محسوب می شود.

 

وی در ادامه به تشکیل کمیته اقتصادی در چارت فدراسیون اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مباحث در فدراسیون، بحث اقتصادی است که با توجه به گستردگی فدراسیون جانبازان و معلولین و دربرگیری همه رشته ها، اهمیتی دوچندان می یاید. در همین زمینه با توجه به دغدغه‌های مالی که طی سال‌های گذشته در این فدراسیون وجود داشت، سعی داریم منابع مالی را پایدار کنیم تا علاوه بر دریافت بودجه از وزارت ورزش و کمیته پارالمپیک خود نیز به بحث درآمدزایی در این فدراسیون بپردازیم. به همین خاطر محمد حسین‌پور را که پیش از این دبیر فدراسیون بود، به عنوان مشاور امور اقتصادی و بازاریابی قرار دادیم و حمیدی نیز به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون منصوب شد تا در جهت پایدار کردن منابع مالی فدراسیون گام‌های موثری برداریم.

*ذوالفقارنسب هم مثل رضازاده انتخاب شد

انتخاب بیژن ذوالفقارنسب به عنوان سرپرست انجمن فوتبال یکی دیگر از انتخاب های جالب اسبقیان بوده که در این باره گفت: دقیقا همان معیارها و فاکتورهایی را که در انتصاب رضازاده مدنظر داشتیم، برای انتخاب ذوالفقارنسب هم صدق می کند. ایشان مربی تیم ملی بوده و تجارب گرانبهایی در عرصه فوتبال دارد و اعتبار و نامش می تواند به این انجمن کمک کند.

 

*انتخاب نمایشی نخواهیم داشت

وی افزود: انجمن های ما جمعیت قابل توجهی را در بر می گیرند و در حقیقت بازوهای فدراسیون محسوب می شوند. از همین رو با توجه به تخصصی بودن آنها، انتخاب نفرات تعارف بردار نیست و باید نفراتی را گزینش کنیم که بتوانند کمک کرده و این انجمن ها را پویا و اکتیو نگاه دارند. از همین رو انتخاب نمایشی نخواهیم داشت و تنها به نفراتی حکم می دهیم که بتوانند کار کنند و پای کار باشند. توجه به ظرفیت نیروی انسانی و پتانسیل افراد، افتخارآفرینی، تجربه اعتبار مدنظر ما است. آنچه در انتصاب آقای ذوالفقارنسب نیز مدنظر بوده و در همه انجمن ها نیز برای ما اهمیت دارد.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین در پاسخ به این پرسش که آیا در سایر انجمن‌های ورزشی نیز تغییراتی انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: با جلسات تخصصی که با معاونت‌ها خواهیم داشت، عملکرد انجمن‌های ورزشی جانبازان و معلولان بررسی خواهد شد. هر انجمنی که تا به امروز عملکرد موفقی داشته، به فعالیت خود ادامه خواهد داد و انجمن‌هایی که ضعیف عمل کردند، در جهت تقویت آنها تغییراتی انجام خواهد شد. در انتخاب نفرات برای انجمن ها به آیین نامه نیز پایند خواهیم بود و از نفراتی استفاده خواهیم کرد که در این حوزه سابقه و تجربه مفید داشته باشند.


*خسروی وفا پدر فدراسیون است

ارتباط نزدیک و تعامل با کمیته پارالمپیک یکی از مهمترین برنامه های فدراسیون جانبازان و معلولین است. رئیس اسبق دفتر امور مشترک فدراسیون با تاکید بر این نکته گفت: ارتباط ما با حاج محمود خسروی وفا مستحکم بوده و قطعا در دوره جدید فدراسیون مستحکم تر و بهتر خواهد شد. کمیته پارالمپیک همان اهدافی را دنبال می کند، که برنامه ماست و در حقیقت با هم همسو و همراه هستیم و ارتباط تنگاتنگی خواهیم داشت. حاج محمود در طول سالیانی که در فدراسیون جانبازان و معلولین حضور داشته، زیرساخت های این فدراسیون را عالی پایه گذاری کرده و فی الواقع که بنای آماده و ساخته و پرداخته را تحویل ما داده است. او مشاور عالی ماست و از تجربه وی همیشه بهره خواهیم برد.

وی با اشاره به جلسات منظمش با کمیته پارالمپیک گفت: از بدو حضور در این فدراسیون جلسات منظم و همیشگی با کمیته پارالمپیک داشته ایم و نقطه نظرات این کمیته و شخص حاج را محمود را مرتب گرفته ایم. خسروی وفا پدر این مجموعه است و به عنوان یک پدر دلسوز از تجربه و نظرات کارشناسی وی استفاده خواهیم کرد.

 

*یک وزیر ورزشکار به هیات رئیسه اضافه می شود

یکی از مهمترین تشکیلات فدراسیونهای ورزشی، هیات رئیسه است که با حضور افراد ذی نفوذ و اقتصادی علاوه برای سیاست گذاری، در همه عرصه ها به فدراسیون کمک می کنند. اسبقیان با اشاره به ترمیم هیات رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین تاکید کرد: هر تغییری براساس بررسی کارشناسانه و تخصصی انجام خواهد شد. تلاش ما بر این است که در ابتدا اعضای هیات رییسه را تکمیل کنیم و سپس تصمیمات لازم درباره هر تغییری گرفته شود. در همین راستا ترمیم هیات رئیسه فدراسیون جزو برنامه های اصلی ما است و قصد داریم افراد جدیدی را به این بدنه تزریق کرده و از ظرفیت و ارتباطات نفرات جدید استفاده کنیم. در همین زمینه با افراد مختلفی رایزنی  دیدار داشته ایم که یکی از آنها سابقه روشنی در بحث مدیریتی و ورزش دارد ایشان سابقه وزیری در کابینه دولت را هم داراست و البته ورزشکار هم بوده و بسیار علاقمندیم در جمع ما حضور داشته و به فدراسیون جانبازان و معلولین کمک کند. نفرات دیگری نیز هستند و با آنها نیز صحبت شده و تصور می کنیم ظرف چند روز آینده و با توافقات نهایی به جمه ما اضافه شوند. حضور این عزیزان می تواند به ورزش جانبازان و معلولین کمک شایانی کند.

 

*با ورزشکاران ارتباط تلفنی دارم

با تعویق بازیهای پارالمپیک توکیو و موکول شدن آن به تابستان 2021، برنامه های فدراسیون جانبازان و معلولین و نفرات پارالمپیکی نیز تغییر خواهد کرد. اسبقیان با اشاره به این موضوع گفت: تعویق یک ساله المپیک قطعا تمامی برنامه های ما را به هم ریخت و تحت تاثیر قرار داد و باید در این زمینه یک بازنگری و یک برنامه ریزی جدید داشته باشیم. در همین رابطه هر روز جلسات تخصصی با معاونت ها  برگزار می کنیم و در هر دو بخش همگانی و قهرمانی برنامه های جدیدی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین تاکید کرد ورزشکاران در روزهای تعطیلی اردوها و قرنطینه نیز تحت نظر است: در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا و با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تمامی اردوهای ورزشی در رشته های مختلف تعطیل است اما قهرمان و ورزشکاران ما به طور انفرادی تمرینات خود را دنبال می کنند. وضعیت آنها به طور مرتب رصد می شود و با برنامه های مربیان تلاش شده تا وضعیت آمادگی آنها تحت تاثیر قرار نگیرد. در این زمینه حتی بارها تلفنی با قهرمانان صحبت کرده ام و شرایط آنها را پیگیر بوده ام. منتظر نظر ستاد مبارزه با کرونا هستیم تا هر وقت که در این زمینه تصمیم گیری شد، اردوها را دوباره از سر بگیریم.

 

*برای بازگشت رشته های جداشده تلاش می کنیم

یکی از اتفاقاتی که در دوره قبلی فدراسیون و جانبازان رخ داد، جدایی برخی از رشته ها از بدنه این فدراسیون و تحت پوش قرار گرفتن آنها زیر نظر فدراسیونهای متبوع بود. اتفاقی که به جامعیت این فدراسیون لطمه زد. رییس فدراسیون جانبازان و معلولان در خصوص رشته‌هایی که در حال حاضر تحت پوشش فدراسیون‌های تخصصی خود قرار دارند و این‌که در خصوص بازگشت این رشته‌ها تمهیداتی اندیشیده شده، افزود: تلاش ما بر این است که با کار تخصصی و کارشناسی زمینه‌های بازگشت این رشته‌ها را فراهم کنیم تا این رشته‌ها متزلزل نشوند البته هرگونه اقدامی که در این زمینه بخواهیم انجام دهیم با فدراسیون‌های تخصصی جلساتی را برگزار خواهیم کرد و در نهایت با تعامل و همفکری فدراسیون‌ها اقدامات لازم برای بازگشت به این رشته‌ها انجام خواهد شد. سعی ما براین است که از نیروهای تخصصی فدراسیون‌ها در خصوص رشته‌هایی که از فدراسیون جانبازان و معلولان جدا شده‌اند، بهره لازم را ببریم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول