اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

انتخابات فدراسیون های خاص در گروی تایید اساسنامه/ علی‌نژاد: ترکیب مجامع متفاوت است

برگزاری انتخابات فدراسیونهای ورزشی خاص که کارکرد و ماهیت قهرمانی ندارند، پس از تایید اساسنامه برگزارمی شود.

انتخابات فدراسیون های خاص در گروی تایید اساسنامه/ علی‌نژاد: ترکیب مجامع متفاوت است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اساسنامه فدراسیون های ورزشی از ماه‌ها پیش، بعد از تصویب هیات دولت به شورای نگهبان رفت اما هنوز خبری از تایید اساسنامه در این شورا نیست. همین سبب شده تا برگزاری انتخابات برخی فدراسیون‌ها در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

با توجه به تغییراتی که در ترکیب مجامع انتخاباتی فدراسیون ها در اساسنامه ایجاد شده، احتمالا یکی از دلایل اصلی وزارت ورزش برای عدم برگزاری انتخابات فدراسیون های پزشکی- ورزشی و همگانی، همین نکته است. دو فدراسیونی که ماه هاست با سرپرست اداره می شوند و به نوعی بلاتکلیف هستند.

در فدراسیون همگانی حتی ثبت نام از نامزدها هم انجام شد اما به دلایلی نامعلوم وزارت ورزش انتخابات را برگزار نکرد تا علاوه بر مطرح شدن شبهات مهندسی به دلیل حضور برخی نامزدها، کاندیداها هم با ارسال نامه های مختلف به وزیر ورزش اعتراض خود را به این موضوع نشان دادند. 

در فدراسیون پزشکی- ورزشی هم از آبان ماه سال گذشته با پایان دوره 4 ساله غلامرضا نوروزی، وزارت ورزش مهرزاد خلیلیان را به عنوان سرپرست معرفی کرد اما با توجه به دوره 5 ماهه سرپرستی خلیلیان و درگیری هایی که این فدراسیون در بحران کرونا دارد، هنوز تکلیف انتخابات مشخص نیست. آن هم در شرایطی که علاوه بر بحران کرونا، در سال منتهی به المپیک این فدراسیون وظیفه مهمی در آماده سازی ورزشاران المپیکی بر عهده دارد.

پیش از این صحبت هایی وجود داشت مبنی بر اینکه قرار است روسای چهار فدراسیونی که کارکرد و ماهیت قهرمانی ندارند، با فرمول دیگری مشخص شده و ریاست فدراسیونهای همگانی، پزشکی- ورزشی، روستایی و زورخانه ای به صورت انتصابی مشخص شوند اما این موضوع از سوی معاون وزیر ورزش رد شد.

 

* دلایل عدم برگزاری انتخابات همگانی و پزشکی چیست؟

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش پیش از این گفته بود بر اساس تصمیم اتخاذ شده ترکیب مجمع این فدراسیون‌ها با دیگر فدراسیون‌ها که جنبه قهرمانی دارند، متفاوت بوده و بر اساس ماهیت آن‌ها خواهد بود.

مهدی علی نژاد در گفت وگو با فارس با تاکید بر انتخابی بودن ریاست 4 فدراسیون، اظهار داشت: من پیش از این گفته بودم مجامع این فدراسیون‌ها انتصابی نیست و انتخابی است. دلیل اینکه ثبت نام فدراسیون پزشکی ورزشی انجام نشده یا انتخابات همگانی صورت نگرفته، به این خاطر است که اساسنامه متفاوتی خواهند داشت چرا که مجامع این فدراسیون ها فرق می کند.

وی درباره اینکه این اساسنامه برای چهار فدراسیون چه زمانی قرار است ابلاغ شود، خاطر نشان کرد: ترکیب اعضا متفاوت است. تعداد خیلی مهم نیست چون جنس این فدراسیون ها با دیگر رشته ها متفاوت است. به‌عنوان مثال، ما در فدراسیون پزشکی- ورزشی نمی توانیم نماینده مربیان، ورزشکاران و داوران داشته باشیم.

علی نژاد با اشاره به ترکیب متفاوت مجامع فدراسیون ها گفت: در ابتدا باید اساسنامه ابلاغ شود. در آن ذکر شده این 45 فدراسیون ورزشی و قهرمانی مجامع متفاوتی دارند. وزارت ورزش تعیین می کند مجامع چه ترکیبی داشته باشند. در صورت ابلاغ، انتخابات برگزار می شود. الان مشکل این است که اساسنامه در شورای نگهبان مانده و امیدوارم به زودی به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول