اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

فروغی: با تمرین خشک تیرانداز، تیرانداز نمی‌شود/ کاش المپیک به تعویق نمی‌افتاد

ملی‌پوش تیراندازی ایران گفت: ما برای المپیک آماده و باانگیزه بودیم و کاش این بازی‌ها با تعویق نمی‌افتاد.

فروغی: با تمرین خشک تیرانداز، تیرانداز نمی‌شود/ کاش المپیک به تعویق نمی‌افتاد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعویق بازیهای المپیک توکیو تمرینات ملی پوشان کشورمان در رشته های مختلف در خانه پیگیری می شود. جواد فروغی ملی پوش تپانچه ایران که سهمیه المپیک توکیو را کسب کرده نیز یکی از ورزشکارانی است که تمریناتش را به صورت انفرادی پیگیری می‌کند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در این خصوص اظهار داشت: مربی تیم ملی به صورت دو هفته یکبار برنامه‌ها را به ما ارائه می‌دهد ما در حال حاضر به صورت خشک تمرین می‌کنیم، البته برای بانوان که در مسافت 25 متر مسابقه دارند عصرها هم تمرین برگزار می‌شود. تفاوت تمرینات ما نسبت به گذشته این است که حجم بدنسازی ها بیشتر شده است.

* تیراندازی نیاز به تعطیلی نداشت

وی در پاسخ به این سوال که آیا از شرایط حریفان‌تان خبر دارید چون بعضی از آنها تمریناتشان را آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: من اطلاعی ندارم اما فکر می‌کنم تیراندازی نیاز به تعطیلی نداشت. این رشته برخلاف دیگر مثل کشتی و والیبال ابزار مشترک ندارد. تیراندازی لباس و وسایل مخصوص به خود را دارد. در زمان تیر زدن هم فاصله اجتماعی رعایت می شود. تیراندازان مثل سایر رشته ها ابزار مشترک ندارند و بنابراین می شد برای این رشته استثنا قائل شد.

* تمرینات خشک بیش از حد می‌تواند عامل افت باشد

فروغی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به تعطیلی اردوها فکر می کنید افت رکورد را در تیراندازی شاهد باشیم تصریح کرد: همیشه گفته‌اند با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود. با تمرین خشک هم تیرانداز، تیرانداز نمی‌شود. اگرچه تمرین خشک می‌تواند به عنوان تمرین پایه در نظر گرفته شود اما حد و حدود دارد که اگر بیش از حد مدنظر باشد خودش می‌تواند عامل افت باشد چون تیراندازی نمی‌تواند نتیجه آن را ببیند.

* ای کاش المپیک به تعویق نمی‌افتاد

ملی پوش تپانچه کشورمان درباره تعویق المپیک و اینکه فکر می کنید این فرصت یک ساله به شما کمک کند عنوان کرد: ای کاش المپیک به تعویق نمی افتاد. من شاغل هستم و برای مسابقات ماموریت ورزشی گرفته بودم اما چند روزی است که دوباره به کار برگشته‌ام. باید دوباره چند ماه مانده به المپیک برای ورزش مأموریت بگیرم. ما در شرایط آمادگی خوبی قرار داشتیم و همه بچه ها انگیزه داشتند. همین موضوع باعث شده بود تمرینات به صورت منسجم پیگیری شود. تعویق المپیک انگیزه ورزشکاران را کاهش می دهد، البته فکر می‌کنم برای برخی از رشته‌ها این تعویق فرصت شد تا ورزشکار بتواند از آسیب‌دیدگی رها شوند.

فروغی ادامه داد: قطعاً این تاخیر در المپیک مسائلی در پی خواهد داشت البته شرایط برای همه ورزشکاران یکسان است اما ما نیاز به اردو آمادگی داریم، اینکه در تمرینات و اعزام‌ها باشیم تا بتوانیم آمادگی‌مان را حفظ کنیم.

* با توجه به تعویق المپیک انتظار افزایش حقوق داشتیم

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ستاد عالی بازی های المپیک توکیو برنامه‌ای برای دادن حقوق با توجه به تعویق یکساله المپیک ندارد تصریح کرد: من انتظار داشتم با توجه به تعویق المپیک حقوق اضافه شود، چون ما باید همان تلاش را داشته باشیم به همین دلیل به کمک های مادی و معنوی مسئولان ورزش نیاز داریم. یکی از این عوامل هم حقوق است که نباید قطع شود.

فروغی ادامه داد: از 30 میلیون تومان حقوقی که پرداخت کردند سه میلیون تومان به عنوان مالیات کسر شد این در حالی است که به پاداش مالیات نمی خورد. این موضوع اعتراض خیلی از بچه ها را به دنبال داشت.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول