اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

کومان: آرزویم مربیگری در بارسلوناست/ دی‌یانگ در نیوکمپ موفق می‌شود

مربی تیم ملی هلند در خصوص شرایط مربیگری در بارسلونا و بند قراردادش با نارنجی‌پوشان سخن گفت و به تمجید از دی‌یانگ پرداخت.

کومان: آرزویم مربیگری در بارسلوناست/ دی‌یانگ در نیوکمپ موفق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، ستاره بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپای سال 1992 پس از درخشش در سمت مربیگری همیشه به یک گزینه برای هدایت آبی‌اناری‌ها نام دارد.

کومان در ابتدا با درخشش لیگ برتر انگلیس و تیم‌های ساوتهمپتون و اورتون نام خود را با عنوان مربی بر سر زبان‌ها انداخت و سپس به تیم ملی هلند رسید. در تیم هلند، تیمی جوان با ستاره‌های آینده‌دار را ساخت و عملکردی خارق‌العاده را به نمایش گذاشت.

در شرایطی که او به عنوان مربی در تیم‌هایش و مخصوصا در تیم ملی هلند می‌درخشید شرایط باشگاه بارسلونا اصلا خوب نبود و این باشگاه با هدایت ارنستو والورده در لیگ قهرمانان اروپا دستش از جام کوتاه می‌ماند.

حالا پس از ستین، ‌کومان به یکی از جدی‌ترین گزینه‌های مربیگری در بارسلونا بدل شده و به نظر می‌رسد پس از یورو این مربی بتواند به مربیگری در نیوکمپ برسد. همین اتفاق و صحبت‌ها باعث شد تا آ.اس اسپانیا به مصاحبه با مربی هلندی و ستاره 1992 بارسلونا بپردازد.

بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپای سال 1992 با گل طلایی رونالد کومان مقابل سمپدوریا به برتری رسید و با کرایف به قهرمانی اروپا رسید.

مربی هلندی به دلیل مشکل قلبی در ابتدای ماه می (اردیبهشت) در بیمارستان بستری بود. او پس از اینکه حالش بهبود یافت در مصاحبه با آ.اس گفت: خیلی خوشحالم که با سلامتی کامل بازگشتم. هفته پیش پیش دکتر شرایط جسمانی‌ام را بررسی کردم و همه چیز خوب بود. از همسرم تشکر می‌کنم که مرا کمک کرد تا از این اتفاق شوکه‌آور بیرون آیم.

وی به بررسی شرایط دی‌یانگ، ستاره هلندی در بارسا پرداخت و اظهار داشت: با همه ملی پوشانم صحبت کردم زیرا از شرایط سختی رنج می‌بردند و در سطح‌های متفاوت قرنطینه بودند. دی‌یانگ بازیکنی است که می‌تواند با چینش جدیدش در خط میانی خو بگیرد و بتواند کمی جلوتر از قبل بازی کند.

وی ادامه داد: اما هنوز بهترین پست برای او، جلوتر از 4 دفاع است و باید دقیقا در هافبک تدافعی بازی کند. جایی که اکنون سرخیو بوسکتس برای بارسلونا توپ می‌زند. او در تیم ملی نیز در این پست بازی می‌کند و برای آژاکس نیز در اینجا بازی می‌کرد.

مربی هلندی تصریح کرد: اما دی‌یانگ هنوز جوان است و زمان برای او زیاد است. شک ندارم که او بازیکنی فوق‌العاده برای بارسلونا خواهد شد.

کومان در خصوص شرایط مربیگری در بارسلونا نیز گفت: تماسی از بارسلونا داشتم و بارها به آنها این مسئله را توضیح دادم. من به تیم ملی هلند تعهد دارم و این مسئله برایم در لحظه کنونی مهمترین چیز است. هیچ کس نمی‌دان در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در قراردادم بندی وجود دارد که به من اجازه خروج از تیم ملی هلند پس از یورو را می‌دهد اما آن زمان هنوز فرانرسیده است.

کومان تصریح کرد: همه می‌دانند که آرزوی من مربیگری در بارسلونا است. خوشبختانه این فرصت را دارم که در آینده مربی بارسا شوم ولی مثل همیشه این اتفاق به عملکرد و موفقیت تیمم بستگی دارد. شما برای مربیگری در بارسلونا به بسیار زیاد تجربه نیاز دازید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول