اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

رونمایی ماهانه 5 تندیس از قهرمانان المپیک/ برگزاری مسابقات توکیو تنها با یک فرض تغییر می‌کند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از این به بعد ماهانه 5 تندیس از قهرمانان المپیک رونمایی خواهد شد.

رونمایی ماهانه 5 تندیس از قهرمانان المپیک/ برگزاری مسابقات توکیو تنها با یک فرض تغییر می‌کند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سید رضا صالحی امیری در حاشیه روز المپیک اظهار داشت: هدف‌مان از افتتاح این موزه این است که به آیندگان بگوییم که در گذشته های شما شخصیت هایی بودند که کام مردم را شیرین کردند. فراموش نکنید که از المپیک 1948 حدود 70 سال می‌گذرد و امروز از آن عزیزان تجلیل می‌کنیم. از این به بعد ماهانه 5 تندیس از قهرمانان المپیک و یک تندیس از پارالمپیک رونمایی خواهد شد و تا فروردین 1400 این پروژه تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: فاز بعدی این پروژه تندیس قهرمانان آسیایی و جهانی است. در موازات این کار تاریخ شفاهی هم داریم و فراموش نکنید تاریخ شفاهی به مراتب مهمتر از موزه است. ثبت و ضبط آنچه که در ذهن قهرمانان و آلبوم تصویری آنها برای مستندسازان بسیار مهم خواهد بود.

رئیس کمیته ملی المپیک با اعلام این خبر که به همت خانواده مرحوم فارسی 5 هزار نگاتیو دریافت کردیم، گفت: اینها در حال اسکن شدن هستند و 5 هزار عکس خواهیم داشت. با این شرایط بانک اطلاعاتی را در آینده رونمایی خواهیم کرد و همه به آن دسترسی خواهند داشت. 

صالحی امیری در مورد اینکه شاید المپیک برگزار نشود، عنوان کرد: آن چیزی که تا روز گذشته برای ما قطعیت داشت، برگزاری رویداد در سوم مرداد 1400 است. تنها احتمالی که برای برگزار نشدن مطرح می‌شود این است که اگر چنانچه شرایط شیوع کرونا تشدید شده و هیچ دارو و واکسنی پیدا نشود، شکل برگزاری تغییر خواهد کرد. یا بدون تماشاگر یا با پروتکل‌های بهداشتی. در مجموع هیچ دلیلی برای برگزار نشدن وجود ندارد.

وی در مورد استخدام ورزشکاران و بودجه 200 میلیاردی که پیش بینی شده بود، اظهار داشت: در مورد استخدام قهرمانان دولت یک مصوبه دارد و مسئولیت و پیگیری آن وزارت ورزش و جوانان است. این کار با فراز و نشیب همراه است و برخی دستگاه‌ها تمکین کردند و برخی خیر که باید دستگاه‌ها به مصوبه دولت تمکین کنند. اما طرحی که ما داشتیم متفاوت با این قضیه است. بحثی که ما داریم این است که با استخدام تعدادی از قهرمانان آسیایی و جهانی و المپیک نسل جدیدی از مدیریت کمیته ملی المپیک را پرورش دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول