اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

طیبی: در هیات کشتی مازندران بحث نژادپرستی مطرح است/ فدراسیون همه زورش را زد

پیشکسوت کشتی گفت: در انتخابات ریاست هیئت مازندران بحث تقلب مطرح نیست، بلکه نوعی از نژادپرستی وجود داشته است.

طیبی: در هیات کشتی مازندران بحث نژادپرستی مطرح است/ فدراسیون همه زورش را زد

بهنام طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره انتخابات هیئت کشتی مازندران اظهار داشت:‌ نمی‌شود به این انتخابات فکر کرد. اتفاقات اینجا تقلب نیست؛ مدیریت و از پیش تعیین کردن نفرات است. دو قطبی کردن استان و اینکه فقط از یک شهر رئیس هیأت انتخاب شود. حرف اول در همه امور را استاندار می‌زند و به کشتی هم ورود کرده و فعلاً هم به هدف‌شان رسیده‌اند.

وی درباره انتخاب رئیس هیئت کشتی از یک شهر به خصوص در مازندران، عنوان کرد: این یعنی نژادپرستی. الان هم می‌گویند فقط از همین شهر انتخاب شود. با کلمات بازی کردن مشکلات را حل نمی‌کند. 25 سال موفق شدند ریاست را در آن شهر نگهدارند.

طیبی گفت: نفوذ در کشتی مازندران سخت بود؛ به خاطر اینکه قهرمانان زیاد و نام‌آورانی دارد که حرف‌شان را بی‌پروا می‌زنند ولی این سری خیلی راحت ورود کردند. هیأت کشتی مازندران را نمی‌شود تنها اداره کرد. وقتی قهرمانان این ورزش را ترک کنند، آسیب به کشتی مازندران وارد می‌شود.

پیشکسوت کشتی مازندران تصریح کرد:‌ شخص برای‌مان مهم نبود. هرکس که در انتخابات شرکت کرده بود، یک توانمندی داشت ولی با نگاه نژادپرستانه مصرانه بخواهند به یک نفر رأی بدهند، کار زشتی است. دبیر فدراسیون در دفتر مدیرکل از همه بخواهد به گزینه آنها رأی بدهند، یک فاجعه است.

وی تأکید کرد: نمی‌دانم بعداً چه کار می‌خواهند بکنند. چه طور روی‌شان می‌شود از بقیه کمک بگیرند. این فدراسیون همه زورش را زد و به این تعداد رأی رسید. در مازندران خیلی‌ها حاضرند سر بدهند اما شرف ندهند. در بعضی شهرها، کشتی اهمیت ندارد و مثلاً‌ به والیبال می‌پردازند ولی مازندران همه مردم پیگیر کشتی هستند.

طیبی گفت: باید خیلی از اتفاقات مشخص شود. مازندران این همه مدال در المپیک گرفت که فدراسیون هیچ نقشی در آن نداشت. هیأت‌ها، مردم، خانواده‌ها و مربیان سازنده بودند که این کارها را کردند. مدیرکل هیچ وقت تأثیری در کشتی مازندران نداشته است.

وی در خصوص حضور مربیان سازنده کشتی گفت: مربی سازنده مهم‌ترین و بیشترین نقش را دارد. تمام مربیان در روستاها در حال تلاش هستند. امروز می‌فهمم که مربیان من چه کرده‌اند. از ساعت 4 بعدازظهر تا 10 شب برای کشتی‌گیران تلاش می‌کردند، حقوق نمی‌گرفتند و برای پرورش بچه‌های مردم زحمت می‌کشیدند.

طیبی در رابطه با چرخه انتخابی کشتی عنوان کرد: رسول خادم هم این چرخه را داشت و نام آن فرایند انتخابی بود ولی در آخر آن نفری را که می‌خواستند به مسابقات اعزام می‌کردند. این داستان همیشگی ورزش ما است. 32 سال در کشتی هستم و همیشه این بی‌عدالتی‌ها وجود داشته است. باید در این چرخه‌ها مربیان سازنده دیده شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول