اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

معتمدی: ناشنواها در جایزه بزرگ دوومیدانی شرکت خواهند کرد / اردوی تیم ملی از 20 تیر

سرپرست دبیری فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت: تیم ملی دوومیدانی ناشنوایان در روز 27 تیرماه به میزبانی مجموعه آفتاب انقلاب در رقابتهای جایزه بزرگ شنواها، شرکت خواهد کرد.

معتمدی: ناشنواها در جایزه بزرگ دوومیدانی شرکت خواهند کرد / اردوی تیم ملی از 20 تیر

پژمان معتمدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص فعالیت‌های اخیر فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، اظهار داشت: در این روزهای کرونایی که مسابقات و اردوها کنسل شده بود فرصت را مغتنم شمردیم و با روسای 18 انجمن ورزشی فعال زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان جلساتی را تشکیل دادیم. وضعیت موجود از قبیل؛ تعداد نیروی انسانی در حوزه تدریس، مربیگری و جمعیت ورزشکاران را مشخص کردیم تا نقاط ضعف و قوت در هر انجمن به تفکیک مورد ارزیابی قرار گیرد.

* تمامی مدارس ناشنوایان، استعدادیابی می‌شوند
وی با اشاره به اجرای طرح استعدایابی در فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، تصریح کرد: برنامه‌های استعدادیابی را در قالب یک طرح ملی با کمک سازمان آموزش و پرورش استثنایی سازماندهی کردیم و تفاهم‌نامه‌ای هم منعقد شد تا بتوانیم دانش‌آموزان ناشنوای 100 مدرسه‌ را استعدادیابی کنیم. نفرات مستعد پس از تطبیق‌پذیری و کسب استانداردها لازم در هر رشته ورزشی، به کمیته‌های استعدادپروری انجمن‌های مربوطه معرفی می‌شوند و زیر نظر مربی اختصاصی آن رشته فعالیت خود را ادامه می‌دهند. با انتخاب رییس کمیته استعدادیابی نیز استعدادپروری در ورزش‌های ناشنوایان استارت خواهد خورد.

سرپرست دبیری فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در مورد برگزاری مسابقات، تاکید کرد: در سطح ملی دو مسابقه؛ المپیاد کشوری و رقابتهای قهرمانی کشور را داشتیم که فقط مسابقات در رده سنی بزرگسال برگزار می‌شد. با تمامی انجمن‌ها صحبت شد تا در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مسابقات المپیاد و قهرمانی کشوری برگزار کنیم.

* ناشنواها در مسابقات لیگ‌های باشگاهی شنواها شرکت خواهند داشت
معتمدی با اشاره به اینکه ناشنواها در لیگ های ورزشی شنوا ها شرکت داشته باشند، گفت: به دنبال این هستیم تا تیمهای ملی ناشنوایان در قالب باشگاه در لیگ برتر شنواها به رقابت بپردازند و مخصوصا در رشته انفرادی این کار را انجام خواهیم داد. امکان‌سنجی صورت گرفته و انجمن‌ها در حال بررسی قوانین و آیین‌نامه‌ها برگزاری مسابقات هستند تا هر انجمنی که شرایط حضور در لیگ‌ فدراسیون‌ها را دارد مهیا شرکت در مسابقات کنیم.

وی ادامه داد: امسال پیکارهای ورزشی را در رشته‌های انفرادی استارت می‌زنیم و ورزش تیمی سال آینده انجام خواهیم داد.

* حضور ناشنواها در رقابتهای جایزه بزرگ دوومیدانی قطعی شد

سرپرست دبیری فدراسیون ورزش ناشنوایان در خصوص شرکت در مسابقات و آغاز اردوی تیم ملی دومیدانی ناشنوایان عنوان کرد: در اولین رشته ورزشی، تیم ملی دوومیدانی ناشنوایان در روز 27 تیرماه به میزبانی مجموعه آفتاب انقلاب در رقابتهای جایزه بزرگ شنواها، شرکت خواهد کرد. همچنین اردوی تیم ملی دوومیدانی ناشنوایان از 20 تیرماه نیز آغاز می‌شود.

معتمدی در مورد گسترش مسائل آموزشی در فدراسیون ورزش های ناشنوایان، اظهار داشت: در حوزه آموزش و پژوهش مکاتباتی با فدراسیون جهانی ورزش‌های ناشنوایان داشتیم تا کشورمان را به عنوان مرکز آموزش آسیایی معرفی کنیم تا حداقل کارهای آموزشی را برای کشورهای خاورمیانه و آسیایی شرقی داشته باشیم که این مورد هم در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه بازیهای المپیک ناشنوایان 2021 در برزیل برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: مسابقات جهانی امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد. زمان برگزاری رقابتهای جودو، تکواندو، کاراته، دو و میدانی، دوچرخه سواری کوهستان و فوتبال تقریباً نهایی شده تا انجمن‌ها خود را آماده مسابقات کنند و برهمین اساس باید در کمیته فنی برنامه‌های تمرینی و فنی را ارائه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول