اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

سعیدی: کسب کرسی در IOC پیچیده و سخت است/رفتن حدادی به خارج از کشور در هیات اجرایی تصویب نشد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: کسب کرسی در کمیته بین‌المللی المپیک پیچیده است اما نیاز به کار ملی دارد و قابل دستیابی است.

سعیدی: کسب کرسی در IOC پیچیده و سخت است/رفتن حدادی به خارج از کشور در هیات اجرایی تصویب نشد

به گزارش خبرگزاری فارس، کیکاووس سعیدی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد با ساخت واکسن می‌توانیم به برگزاری المپیک امیدوار باشیم، عنوان کرد: بله همین طور است. الان امیدها بیشتر شده است. البته 57 درصد سهمیه‌ها کسب شده و 43 درصد سهمیه‌ها باقی مانده است. هنوز تاریخ مسابقات کسب سهمیه‌ها مشخص نیست. اگر واکسن ساخته شود این نگرانی‌ها برطرف می‌شود. ژاپن همین الان زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری بازی‌ها دارد، نگرانی‌های کرونا برطرف شود، این امید هست بازی‌ها برگزار شود.

وی درباره تصمیماتی که در خصوص احسان حدادی گرفته شده، اما سفر به خاطر خار پاشنه به خارج از کشور به نظر درست نیست، کمیته هم رای به نرفتن حدادی داده، عنوان کرد: حدادی از سرمایه‌های کشور ماست. رویکرد کمیته به ویژه رئیس و هیات اجرایی حمایت حداکثری از رشته‌های المپیکی و ورزشکارانی است که سهمیه گرفته‌اند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک ادامه داد: در زمینه تمرینی، اردویی، تعذیه، آموزش‌ها و .. حمایت هست. ما خودمان را موظف می‌دانیم کنار ورزشکاران باشیم آن هم در هر شرایطی نه فقط زمان مسابقه. حدادی خودش هم فکر می‌کنم تمایل ندارد در این شرایط ارز را به خارج ببرد اما دغدغه او این است زود درمان شود. در کشور این شرایط فراهم است. هیات اجرایی هم برای پرداخت هزینه‌های حدادی به نتیجه نرسید. مسئولان دلسوز فدراسیون به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

سعیدی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه کمیته بین‌المللی المپیک در جلسه‌ای که برگزار شده نمایندگان جدید معرفی شده‌اند، چه اتفاقی باید بیفتد که ما هم نماینده داشته باشیم، گفت: کسب کرسی به ویژه در IOC یا فدراسیون‌های جهانی کار پیچیده و سختی است. البته قابل دستیابی است اما باید کار ملی صورت بگیرد. در این خصوص باید ارتباطات بین‌المللی هم زیاد باشد. افرادی هستند که سالها در ورزش دنیا حضور داشته و برند ورزش هستند به همین دلیل جایگاه هم کسب کرده‌اند. این موضوع نیاز به زمان دارد تا مدیران ما در جهان شناخته شده و شرایط فراهم شود.

وی یادآور شد: ما با محدودیت‌هایی هم روبه‌رو هستیم. تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا و اروپا هم تاثیر خود را خواهد گذاشت. کمیته ملی المپیک تلاش زیادی کرده است. صالحی‌امیری در این 2 سال بیش از 100 جلسه با مقامات جهانی برای رفع مشکلات و معرفی وضعیت کشور را داشته است. او حتی زمینه ملاقات باخ با رئیس‌جمهور را هم فراهم کرد. تلاش‌ها صورت می‌گیرد اما نیاز به ثبات مدیریت داریم. ما در مقطعی مصطفی هاشمی‌طبا را در IOC داشتیم که این یک افتخار بود اما این کرسی حفظ نشد. باید تلاش کنیم این کرسی‌ها را به دست آوریم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک که با رادیو تهران صحبت می‌کرد درباره وضعیت کمیسیون‌ها، تصریح کرد: ما الان محدودیت برگزاری جلسات بیش از 10 نفر را داریم. در خصوص کمیسیون ورزشکاران هم برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا 2 هفته آینده انتخابات رئیس و نایب‌رئیس برگزار شود.

سعیدی درباره اینکه برخی کمیسیون‌ها مثل محیط زیست جلسات زیادی دارند، خروجی چه بوده است عنوان کرد: این کمیسیون‌ها در IOC هستند و ما هم باید این کمیسیون‌ها را به عنوان اتاق فکر تشکیل دادیم. این کمیسیون‌ها نقش مشورتی دارند. ما بیش از 200 نفر از نخبگان را از حوزه قهرمانی، همگانی، علمی و فرهنگی در این کمیسیون‌ها جذب کرده‌ایم. خیلی از این افراد صاحب فکر و اندیشه هستند. این هزینه 100 هزار تومانی هم برای رفت و آمد و خروجی کمیسیون‌ها مناسب است. پرداختی‌ها هم براساس مصوبه است و هر کمیسیون یک بار جلسه دارد. امیدوارم بتوانیم از مشورت‌هایی که کمیسیون‌ها می‌دهند استفاده کنیم.

وی درباره اینکه مثلا خروجی کمیسیون محیط زیست چه بوده، خاطرنشان کرد: همایش ملی برگزار شد. در حوزه عملیاتی با مشارکت شهرداری تهران برنامه‌هایی داشتیم. عکس و فیلم هست و دوستان می‌توانند به سایت کمیته مراجعه کنند. خانم منوچهری از فعال‌ترین مسئولان کمیسیون ماست. حقوقی هم از ما نمی‌گیرد اما وقت می‌گذارد. خودش شخصا مسائل را پیگیری می‌کند. این برای ما فرصت است که از ظرفیت‌های خارج از کمیته استفاده کنیم.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول