اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

سعیدی: توافقی که اعضای کمیسیون داشتند موجب اختلاف شده/آیین‌نامه مغایرتی با IOC ندارد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: توافقی که اعضای کمیسیون ورزشکاران در خصوص تقسیم کاری داشتند موجب اختلاف نظر شده اما این توافق‌ کتبی نبوده است.

سعیدی: توافقی که اعضای کمیسیون داشتند موجب اختلاف شده/آیین‌نامه مغایرتی با IOC ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، درباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک اظهار داشت: انتخابات رئیس و نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران، سه شنبه در آکادمی ملی المپیک با حضور اعضای کمیسیون برگزار خواهد شد. تعداد 17 نفر از اعضای کمیسیون در این نشست انتخاباتی حضور خواهند داشت و برای انتخاب رئیس و نایب رئیس تصمیم خواهند گرفت. تعدادی از این افراد برای احراز پست رئیسی و نایب رئیسی کاندید شده اند. امیدوارم که انتخابات در فضای خوب و صمیمانه صورت بگیرد. 

وی ادامه داد: انتظار ما از قهرمانان این است که با همدلی و همگرایی به بهترین وجه ممکن انتخابات برگزار و این کمیسیون تعیین تکلیف شود. این کمیسیون، یکی از کمیسیون های 18 گانه کمیته ملی المپیک است و به لحاظ نقشی که می تواند در مسائل مربوط به المپین ها و جوانان داشته باشد، کمیته با اهمیتی است. 

دبیر کل کمیته ملی المپیک تأیید کرد: کمیته ملی المپیک از هر دو فردی که رأی اعتماد را از اعضای کمیسیون بگیرند، حمایت حداکثری خواهد داشت. 

وی درپاسخ به این سوال که ریشه اختلافاتی که بین مطرح ترین المپین های کشور و کمیسیون ورزشکاران وجود دارد چیست، عنوان کرد: من فکر نمی کنم این اختلاف ریشه دار یا خیلی عمیق باشد. بالاخره فضا، فضای رقابتی است. در جلسه انتخاباتی که 4 سال گذشته برگزار شد، ظاهراً دوستان توافقی با هم داشتند که تقسیم کاری صورت بگیرد و از همه ظرفیت ها استفاده شود. این مسئله موجب اختلاف نظر شده است؛ بعضی معتقدند که توافق، توافق کتبی نبوده و برخی معتقدند که توافق یا مرام نامه ای بین خودشان صورت گرفته است اما از نظر کمیته ملی المپیک هیچ گونه توافق نامه کتبی با امضاء اعضا صورت نگرفته و انشالله ما طبق آیین نامه موضوع انتخابات را دنبال خواهیم کرد. 

سعیدی، در خصوص بحث اصلاح آیین نامه و انتقادات صورت گرفته در این زمینه اظهارداشت: آیین نامه هیچ مغایرتی با متنی که کمیته بین المللی المپیک برای کمیته ملی المپیک فرستاده، ندارد. در متن IOC صراحتاً اعلام شده که 7 نفر از اعضای کمیسیون ورزشکاران IOC را رئیس کمیته بین المللی المپیک انتخاب و معرفی می کند. برای کمیته ملی المپیک کشورها 2 نفر قائل شده اند و ما طبق همین اقدام می کنیم. آیین نامه برای کمیته بین المللی المپیک هم ارسال شده است. مجوز اعمال تغییرات را از IOC گرفته ایم. 

وی در گفت و گو با رادیو ورزش اضافه کرد: کمیسیون برای رئیس کمیته یک نقش مشورتی دارد و ارجاعات کمیسیون در واقع ارجاعات مشورتی است. ما هم تلاش می کنیم از این ظرفیت کارشناسی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول