اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

ملی‌پوش بسکتبال: حرکات پایه‌ را در بزرگسالان آموختیم!/ برای لژیونر شدن کیفیت مهمتر از پول است

ملی‌پوش بسکتبال گفت: همه چیز پول نیست و نمی‌خواهم برای لژیونر شدن تصمیمی بگیرم که سال اول و آخر بازی‌ام باشد.

ملی‌پوش بسکتبال:  حرکات پایه‌ را در بزرگسالان آموختیم!/ برای لژیونر شدن کیفیت مهمتر از پول است

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جمشیدی در مورد کار در رده های پایه اظهار داشت: بحث مالی در این کار وجود ندارد و دوست داشتم بتوانم اگر چیزی بلد هستم به نوجوانان و جوانان یاد بدهم. یک سری مشکلاتی را خودم دیده بودم و تقصیر کسی هم نبود و دوست داشتم با تلاش خود به بسکتبال کشور کمک کنم تا بازیکنان بهتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی یک بازیکن رده جوانان را تمام می‌کند، به رده بزرگسالان رسیده و ناخودآگاه با حدادی، صمد، یخچالی و مشایخی مقایسه و کارش سخت می‌شود، در حالی که تا سال قبل با بازیکن هم سن خودش رقابت می‌کرد،‌  به همین دلیل یک خلا در این میان به وجود می‌آید و باید آن بازیکن در یکی دو سال اول خیلی سخت کار کند که خودش را برساند.

ملی پوش بسکتبال عنوان کرد: متاسفانه در تابستان هم جایی نیست که آنها بازی کنند. چند نفر به تیم ملی می‌رسند و سایر بازیکنان باید بیرون بمانند. از سوی دیگر هم باشگاه‌ها عادت کرده‌اند که دقیقه 90 تیم خود را جمع کنند و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

*در کارهای پایه‌ای ضعیف هستیم/ برخی حرکات را در بزرگسالان آموختیم!

جمشیدی در مورد اینکه شاخصه های یک مربی رده های پایه چیست، تاکید کرد: کار مربیگری در دنیا آنقدر حرفه ای شده است دیگر یک بازیکن منتظر نمی‌ماند که دوره بازیگری اش تمام شود و بعد از آن به کار مربیگری بپردازد، بلکه از همان ابتدا این کار را هم یاد می‌گیرند. به عنوان مثال مربی فیلادلفیا 35 سالش است.

وی که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، ادامه داد: ما در کارهای پایه کلا ضعف داریم. خود ما و هم دوره ای هایم برخی حرکات را در رده بزرگسالان یاد گرفتیم. مثلا در بزرگسالان دیگر جای این نیست که حرکت  (پیک و رول) را یاد بگیرید. خیلی این مسائل دیر است و باید در رده پایه حل شود.

* همه چیز پول نیست، اما با دلار فعلی هرجای دیگر بازی کنید درآمدتان بیشتر از ایران است

ملی پوش بسکتبال در مورد اینکه به فکر لژیونر شدن است یا خیر، گفت: فعلا چیزی مشخص نیست و باید اگر اتفاقی افتاد آن وقت در موردش صحبت کنیم. با وضعیت فعلی دلار در هر کشور دیگری بازی کنیم درآمدمان بیشتر می‌شود (با خنده). البته همیشه بحث پول نیست. وقتی در فیلیپین بودم، یک زمانی رسید که دیگر نخواستم ادامه دهم و دلیل آن هم بحث کیفیت لیگ آنجا بود که اذیتم می‌کرد. چند سال دیگر قرار است بازی کنیم و نباید تصمیمی بگیرم که سال اول و آخرم باشد.

* تا زنگ خطری نباشد تیم‌ها شروع به جذب بازیکن نمی‌کنند

وی در مورد شرایط لیگ برتر بسکتبال گفت: چون لیگ فصل قبل زود تمام شد فصل بعد هرچه زودتر آغاز شود به نفع ما است. قبلا آبان بود، اما شنیده‌ام مهرماه آغاز می‌شود که خوب است.

جمشیدی در مورد اینکه از اردوهای تیم ها خبری نیست، گفت: متاسفانه از این موضوع ناراحت هستم و تیم‌ها تا زنگ خطری احساس نکنند، شروع به جذب بازیکن نمی‌کنند. شنیدم که یکی دو تیم شروع کرده‌اند، اما کامل نیست.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول