اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

از المپیکی‌های شمشیربازی چه خبر؟

ملی‌پوشان شمشیربازی سابر که جواز حضور در المپیک را کسب کرده‌اند، این روزها به صورت انفرادی مشغول تمرین هستند.

از المپیکی‌های شمشیربازی چه خبر؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، شمشیربازی سابر ایران که در چند سال گذشته یکی از رشته های موفق بوده توانست جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب کند و برای این رقابت‌ها هم یکی از امیدهای کسب مدال محسوب می‌شود و مسئولان ورزش روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی 4 شمشیرباز ایران بودند که با هدایت پیمان فخری نتایج درخشانی را در جام‌های جهانی کسب کردند و براساس رنکینگ موفق به کسب سهمیه المپیک 202 شدند.

این ملی‌پوشان این روزها با توجه به لغو المپیک و تعطیلی اردوها به خاطر کرونا، به صورت انفرادی در شهرهای خود مشغول تمرین بوده و با فخری، مربی تیم ملی هم در ارتباط هستند. البته این تمرین‌ها بیشتر به صورت بدنسازی است و تمرینات شمشیربازی و تکنیکی در اولویت‌های بعدی است.

مجتبی عابدینی، کاپیتان تیم ملی که در تهران ساکن است، مدتی است به شهرستان سوادکوه رفته و آنجا مشغول تمرین است. علی پاکدامن در تهران کار می‌کند، محمد رهبری و محمد فتوحی هم که ساکن رشت و یزد هستند، در شهرهای خود تمرین می‌کنند تا از فرم بدنی خارج نشوند.

* رئیس فدراسیون: ملی‌پوشان تمرینات انفرادی خود را با هماهنگی فخری انجام می‌دهند

فضل الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد آخرین شرایط ملی‌پوشان می‌گوید: هر ورزشکاری در شهر خود مشغول تمرین است. بچه ها کارهای بدنسازی را انجام می‌دهد و تکنیک‌ها را مرور می‌کنند. از سوی دیگر با پیمان فخری، مربی خود ارتباط دارند و فیلم‌های تمرینی خود را برای او ارسال می‌کنند و برنامه می‌گیرند.

*ارتباط یک روانشناس با ملی‌پوشان/ حقوق ماهانه در جیب شمشیربازان

وی با اشاره به اینکه مربی روانشناس هم مسائل آنها را پیگیر، است، تاکید می‌کند: از نظر مالی هم نمی‌گذاریم آنها کمبودی داشته باشند. حقوق ماهانه پرداخت می‌کنیم و علاوه بر آن کمک هزینه‌ای را هم در نظر گرفته‌ایم.

باقرزاده ادامه داد: پاکدامن و عابدینی استخدام فدراسیون هستند و حق بیمه شان هم ماهانه پرداخت می‌شود. محمد رهبری هم استخدام اداره کل ورزش و جوانان گیلان است و او هم حقوق ماهانه می‌گیرد. البته برای دیگر ورزشکاران هم مبالغی را پرداخت می‌کنیم.


*اردوها چه زمانی برگزار می‌شود؟

با توجه به اینکه کرونا در بیشتر شهرهای ایران در وضعیت قرمز و هشدار است، به همین دلیل مسئولان فدراسیون تصمیم گرفته‌اند برای سلامتی ورزشکاران و کادرفنی فعلا اردویی برگزار نشود. از سوی دیگر هنوز مجوزی هم از ستاد مقابله با کرونا داده نشده و شمشیربازی هم مانند رشته‌های دیگر تمریناتش به صورت انفرادی است.

باقرزاده در مورد اینکه چه زمانی اردوها آغاز می‌شود، گفت: فعلا اجازه برگزاری اردو و مسابقه به ما نداده‌اند. من شنیدم که کشتی به دنبال گرفتن مجوز است و اگر به آنها بدهند، بقیه رشته‌ها هم مشکلی برای برگزاری اردو و مسابقه نخواهند داشت.

به گزارش فارس، طبق برنامه اعلام شده از سوی کمیته برگزاری رقابت‌های المپیک، شاگردان پیمان فخری در تیم سابر، از دوم مرداد ماه 1400 دست به اسلحه می‌شوند.مسابقات تیمی هم این اسلحه نیز 6 مرداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول