اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

فدراسیون کوهنوردی: نمی‌توان به خاطر شرایط اورژانسی در پناهگاه دماوند را مسدود کرد

فدراسیون کوهنوردی اعلام کرد به دلیل شرایط اورژانسی نمی‌تواند درب ورودی پناهگاه دماوند را مسدود کند.

فدراسیون کوهنوردی: نمی‌توان به خاطر شرایط اورژانسی در پناهگاه دماوند را مسدود کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، در روزهای گذشته با وجود هشدارهای لازم برای عدم صعود به قله دماوند در شرایط کرونایی، اما باز هم شاهد حضور تعداد زیادی از کوهنوردان در مسیر این قله بودیم.

فدراسیون کوهنوردی در روزهای اخیر اعلام کرد که از ارائه خدمات به کوهنوردان در پناهگاه معذور است، اما تصاویری منتشر شد که درب پناهگاه باز بوده و کوهنوردان از آن استفاده می‌کنند.

برهمین اساس این فدراسیون توضیحاتی را در این زمینه داده است که در زیر می‌خوانید:

«با توجه به رویکردهای بازدارنده نسبت به شیوع کرونا در استان مازندران، ممنوعیت صعود به دماوند از سوی بخشداری محترم لاریجان در تاریخ 15 مرداد 99 به فدراسیون ابلاغ گردید و خواستار اطلاع رسانی به کوهنوردان و همکاری در این زمینه شدند. فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی نیز بنا بر وظیفه اخلاقی و انسانی بارها و بارها از طریق مبادی مختلف این ممنوعیت و  محدودیت را اطلاع رسانی و بلادرنگ سرویس دهی معمول قرارگاه‌های  خود در منطقه دماوند را به حالت تعلیق درآورد.

با این وجود و به دلیل فصل صعود به دماوند، با حجم گسترده کوهنوردان در ارتفاعات دماوند موجه بودیم. خاطر نشان می‌شود اعمال ممنوعیت تردد و ورود کوهنوردان به منطقه به عهده فدراسیون نیست، اما نهادهای ذی ربط محلی نه تنها اقدام اثربخشی برای ممانعت از ورود کوهنوردان به عمل نیاوردند، حتی تحقیقا خدمات معمول شان را نیز تعلیق نکردند. فدراسیون نیز طی نامه‌ای رسمی و سرگشاده که رسانه ای نیز شد از فرمانداری محترم آمل درخواست کرد این مهم را به صورت جدی و عملی پیگیری کند.

لذا تصریح می گردد آنچه از فدراسیون برمی‌آید، یعنی اطلاع رسانی و درخواست عدم صعود کوهنوردان و همچنین تعلیق خدمات معمول پناهگاه از جمله رزرو اینترنتی، ارائه اتاق، تخت و ... از همان زمان ابلاغ نهادهای استانی، بلافاصله محقق کردید، اما در عین حال آنچه شایان توجه است و از سوی ناظران و منتقدان گرامی مغفول واقع می‌شود اینکه نظر به اهمیت فعالیت ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان و ستاد حفظ محیط زیست کوهستان مستقر در بارگاه سوم دماوند و سایر کمک های لازم به کوهنوردان مصدوم و  یا آنان که به دلیل شریط اورژانسی نیاز به خدمات حیاتی و فوری دارند، عملا نمی‌توان درب ورودی پناهگاه را کاملا مسدود نمود، اما تاکید می‌گردد هیچگونه خدمات اقامتی با فروشگاهی طی این مدت ارائه نشده است.»

انتهای پیام/                                        

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول