اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

پاکدل: یک ریال به اعتبارات اضافه نشده است/بقای فدراسیون‌ها امکان‌پذیر نیست

رئیس فدراسیون هندبال گفت: یک ریال به اعتبارات اضافه نشده و همین بودجه هم تخصیص کامل نخواهد داشت.

پاکدل: یک ریال به اعتبارات اضافه نشده است/بقای فدراسیون‌ها امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا پاکدل در حاشیه تمرین تیم هندبال جوانان در تالار هندبال شهید سلیمانی، در خصوص شرایط آمادگی ملی‌پوشان اظهار داشت: کادر فنی بهتر می‌تواند درمورد میزان آمادگی بازیکنان صحبت کند. پس از اینکه مجوز برگزاری اردوها صادر شد بازیکنان کار خود را آغاز کردند. پیش از آن هم ملی‌پوشان در تیم‌های خود تمرین می‌کردند و مشکلی در بحث آمادگی جسمانی ندارند.

وی افزود: تیم‌های چین، کره جنوبی، ژاپن و قطر زودتر از ما تمرینات خود را شروع کردند ما هم تلاش کردیم که تمرینات خیلی زودتر آغاز شود ولی مجوز برگزاری اردو هفته پیش به دست ما رسید. حریفان اصلی ما تیم‌های قطر، ژاپن، بحرین، عربستان، چین‌تایپه و کره‌جنوبی هستند. این کشورها در تیم‌های پایه بسیار خوب کار کردند. به نوعی می‌توان گفت که رقابت در رده پایه با این کشورها سخت‌تر رده بزرگسالان است.

رئیس فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: از هفته‌های گذشته نامه‌نگاری برای برگزاری اردوها را آغاز کردیم، اما واقعاً شرایط خاص بود و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعتقاد داشت که هندبال جر رشته‌های برخورد است. پروتکلی را از فدراسیون جهانی دریافت کردیم که برای مسابقات قهرمانی جهان در مصر بود. ما پروتکل‌ را ترجمه، تکمیل و بومی‌سازی کردیم و به وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی- ورزشی ارائه کردیم. در نهایت مسئولان را متقاعد کردیم که مجوز تمرینات باشگاه‌ها و برگزاری اردو صادر شود.

پاکدل درمورد برگزاری بازی‌های تدارکاتی برای تیم جوانان، گفت: با توجه به شرایط پروازی و اینکه تنها پرواز قطر وجود دارد نمی‌توانیم در مورد اردو و بازی خارجی تصمیم گیری کنیم. قطعاً این امر را پیگیری خواهیم کرد، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. روزهای اخیر جلسه‌ای در هیأت رئیسه مجلس داشتیم و شرایط و مشکلات را برای اعضا و رئیس فراکسیون ورزش مطرح کردیم؛ اگر شرایط اینگونه باشد واقعاً بقای فدراسیون‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: سال قبل هیچ بدهی جدیدی برای فدراسیون ایجاد نشد، اما امسال کارمان سخت است. یک ریال به اعتبارات اضافه نشده و همین بودجه هم تخصیص کامل نخواهد داشت. ما سال گذشته با دلار 11 هزار تومان و امسال با دلار 26 هزار تومان اعزام داریم؛ با این شرایط چگونه تیم‌ها را اعزام کنیم؟ اگر شرایط اینگونه باشد ورزش نابود می‌شود.

رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد: همه چیز در فدراسیون‌ها بستگی به شرایط ارزی دارد؛ بلیط هواپیما، اسکان در هتل‌ها و تغذیه و ورودی به مسابقات جهانی و آسیایی ارزی است. تورم و افزایش قیمت ارز را ببینید در حالی که بودجه هندبال تغییر نداشته است. حتی بازی تدارکاتی با این شرایط مطمئنا منوط به حمایت ارزی است. در سفر اخیر به خوزستان قرار شد تورنمنتی برای دهه فجر در اهواز داشته باشیم که آن هم بستگی به شرایط کرونا و پروازها دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول