اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

چالش جدید فدراسیون با باشگاه‌ها بر سر مربیان بدون مدرک/ کمیته آموزشِ بدون کلاس مربیگری!

این روزها یکی از مهم‌ترین مباحث برای حضور مربیان جوان در لیگ بیستم، نداشتن مدرک مربیگری است و فدراسیون نیز قصد دارد با این موضوع مقابله کند اما این درخواست ضمانت اجرایی دارد؟

چالش جدید فدراسیون با باشگاه‌ها بر سر مربیان بدون مدرک/ کمیته آموزشِ بدون کلاس مربیگری!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کمیته آموزش فدراسیون چندی پیش اعلام کرد تنها مربیانی می توانند روی نیمکت تیم های لیگ برتری بنشینند که مدارج مربیگری را طی کرده باشند. به طور مثال، سرمربی باید مدرک پرولایسنس، دستیاران مدرک A و بقیه مربیان نیز دارای مدرک مربیگری B  باشند. این کمیته اعلام کرد تمامی مدیران هم باید دارای رزومه و مدارک مدیریت باشند.

اینکه کمیته آموزش قصد دارد تمام مربیان با مدرک متناسب مربیگری روی نیمکت ها بنشینند، یک اقدام کاملا موثر و جهت پیشرفت فوتبال کشور است که باید از این رویه حمایت صورت بگیرد اما ضمانت اجرایی آن چیست؟

به طور مثال، فصل گذشته مربیانی که بعضا مدرک معمولی هم نداشتند، روی نیمکت برخی تیم ها نشستند اما کسی با آنها برخورد نکرد. از طرفی، تمامی باشگاه ها کادر فنی خود را انتخاب کرده و برای لیگ برتر آماده می شوند. بدون شک در فاصله کمتر از 15 روز به شروع این دیدارها، چگونه باشگاه ها می توانند مربیان خود را تغییر بدهند؟

از سویی، مربیان حاضر در لیگ برتر از عدم برگزاری کلاس های آموزشی و ارتقا انتقاد می کنند. به طور مثال، بیش از 2 سال است کلاس مربیگری A ما برگزار نشده است. وقتی کلاسی برگزار نمی شود، چگونه ممکن است مربیان بتوانند برای دریافت مدارک اقدام کنند؟ از طرفی شرایط حاکم بر کشور با توجه به شیوع کرونا هم باعث شده تا کلاس ها برگزار نشود و خیلی از مربیان متقاضی دچار سردرگمی شوند.

در حال حاضر بسیاری از باشگاه ها با مشکل مدرک مربیان مواجه هستند. مهدی رحمتی، محرم نویدکیا، وحید فاضلی، ابراهیم صادقی، محمد ربیعی، وحید بیاتلو، حنیف عمران زاده، آرش برهانی و ... با مشکل مواجه هستند و طبق قانون نباید روی نیمکت بنشینند اما سوال اینجاست که آیا فدراسیون قاطعانه جلوی نشستن این نفرات روی نیمکت تیم ها را می گیرد؟

از طرفی گفته می شود سرپرستان تیم ها باید مدارک مدیریت داشته باشند. آیا پرویز مظلومی، افشین پیروانی، رضا فتاحی، حسین بادامکی و ... چنین مدرکی دارند؟ با این شرایط، هر 16 تیم لیگ برتری باید سرپرستان خود را تغییر بدهند چون هیچکدام مدرک مورد نظر را ندارند.

به نظر می رسد اگر فدراسیون تصمیم دارد این قانون را اجرا کند، محکم و قاطع باید پای آن ایستادگی کند و از سازمان لیگ بابت اجرای آن ضمانت بگیرد؛ در غیر اینصورت اگر قرار است این قانون مثل سالهای گذشته اجرا نشود، بیشتر جنبه نمایشی خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول