اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

کرونا و لیگ برتر بسکتبال/ پروتکل‌هایی که ظاهرا مشکل دارند

لیگ برتر بسکتبال در شرایط کرونایی، قرار است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از 15 آبان برگزار شود.

کرونا و لیگ برتر بسکتبال/ پروتکل‌هایی که ظاهرا مشکل دارند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ لیگ برتر بسکتبال در فصل جدید به دلیل شیوع ویروس کرونا در خاص ترین شرایط خود برگزار خواهد شد. ورزش کشور و بسکتبال تاکنون چنین شرایطی را تجربه نکرده بودند و اواسط فصل قبل هم که این ویروس وجود داشت و همانند این روزها حاد نشده بود، مسابقات نیمه کاره ماند تا فدراسیون بسکتبال بدون تجربه بخواهد لیگ جدید را برگزار کند.

برگزاری مسابقات در چنین شرایطی تدابیر خاصی را می‌خواهد. هر چند فدراسیون بسکتبال پروتکل‌هایی را تعریف کرده است، اما آنچنان که باید نمی‌تواند وضعیت ایمنی را به وجود بیاورد و سلامتی بازیکنان و عوامل برگزاری را تا حدود زیادی تضمین کند. شرایط حبابی به خاطر وضعیتی که در کشور و ورزش ما وجود دارد، چندان شدنی نیست، اما به هرحال وقتی به دنبال ایمن برگزار شدن مسابقات هستیم و چندین جلسه را برگزار کرده‌ایم باید تا جایی که امکان دارد، همه موارد بهداشتی در نظر گرفته شود.

طبق اعلام فدراسیون و آنچه در پروتکل‌ها در نظر گرفته شده است، تیم‌ها باید 5 روز قبل از برگزاری مسابقه در شهر خود تست بدهند و جواب آنها را به فدراسیون ارسال کنند. در این بین گرفتن تست کار درستی است، اما تیم‌ها باید از شهر خود به تهران بیایند و در این بین رفت و آمدهایی از شهری به شهر دیگر وجود دارد و آیا می‌توان اطمینان داشت که عضوی از تیم‌ها در این 5 روز به این بیماری مبتلا نشود؟

بهتر بود یک آزمایشگاه مرجع در شهر محل برگزاری رقابت‌ها در نظر گرفته می‌شد تا تیم‌ها 48 ساعت قبل از برگزاری بازی‌ها تست می‌دادند و همه چیز واحد می‌شد، اما مشخص نیست چرا فدراسیون چنین تصمیمی نگرفته و کار را به استان‌ها سپرده است.

* وضعیت محل اقامت تیم‌ها چگونه است؟

ظاهرا آنطور که پیدا است تیم‌های شهرستانی در هر مکانی که دوست داشته باشند، می‌توانند اقامت کنند و هیچ شرایط مشخصی وجود ندارد و تهرانی‌ها هم فقط شب قبل از بازی باید در هتل باشند.

نکته مهم اینکه باید نظارتی از سوی فدراسیون در رفت و آمد تیم‌ها وجود داشته باشد و بازیکنان یا کادرفنی بی دلیل از هتل محل اقامت خود خارج نشوند، اما در عمل  چنین چیزی وجود ندارد و همه چیز به خود تیم ها سپرده شده است.

* جریمه‌ای برای مخفی کردن بازیکنان کرونایی وجود ندارد!

اینکه بازیکن یا تیمی ابتلا به کرونا را مخفی کند یا رفتار مخاطره آمیزی داشته باشد جریمه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است.

قانع، یکی از مسئولان کمیته مسابقات در مورد اینکه آیا جریمه‌ای برای مخفی کردن کرونا وجود دارد یا خیر، گفت: خیر جریمه ای نیست. اگر چنین چیزی باشد خود تیم‌ها بیشتر ضرر می‌کنند. طبق قانون هر تیمی که 30 درصد از بازیکنانش مبتلا شوند، بازی آنها لغو خواهد شد.

به گزارش فارس، آخرین کرونایی بسکتبال مربوط به مهدی کامرانی، گارد راس تیم مهرام است که روز گذشته اعلام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول