اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

سلطانی: با زمزمه آغاز لیگ جامعه تکواندو انگیزه پیدا کرد/مبالغ قراردادهای تکواندو ناچیز است

سرمربی تیم تکواندو پاس گفت: برگزاری لیگ، انگیزه تکواندوکاران را برای تمرین دو چندان کرده است.

سلطانی: با زمزمه آغاز لیگ جامعه تکواندو انگیزه پیدا کرد/مبالغ قراردادهای تکواندو ناچیز است

مرتضی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص لزوم برگزاری لیگ تکواندو امسال کشورمان، اظهار داشت: مسابقات لیگ تکواندو باید برگزار شود چون تا مسابقه‌ای نباشد، انگیزه‌ای برای تمرین بازیکنان وجود ندارد. ‌انجام رقابتهای قهرمانی کشور، مسابقات لیگ و دیگر پیکارهای سطح بالاتر به بازیکنان انگیزه می‌دهد تا تمرینات‌شان را آغاز کنند. خبر داشتم تمرینات تکواندوکاران به صورت نامنظم برگزار می‌شد و حتی یک سری هم از تکواندو دور شده بودند. به محض همین‌که زمزمه شروع لیگ به راه افتاد، بازیکنان برای تمرینات انگیزه دو چندان پیدا کردند. بر همین اساس همه بازیکنان و مربیان اکثر تیم‌ها برای آغاز مسابقات لیگ تکواندو متفق‌القول هستند.

سرمربی تیم تکواندو پاس درباره چگونگی برگزاری مسابقات لیگ هم یادآور شد: باید دید شرایط برگزاری به چه گونه‌ای خواهد بود. فدراسیون تکواندو جلسات متعددی با ستاد مقابله با کرونا برگزار کرده است. حتما برای بالا بردن ایمنی بالای مسابقات تدابیر و تمهیداتی اندیشه‌ شده است. مسئولان نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد، چون اولویت حفظ سلامت جامعه تکواندو است.

سلطانی در مورد مبالغ پایین قراردادهای تکواندوکاران برای حضور در لیگ فصل 99 اذعان داشت: سطح قراردادهای تکواندوکاران در مقایسه با بازیکنان سایر رشته‌های ورزشی در کشورمان بسیار ناچیز است. جایگاه مربیانی که در لیگ تکواندو مشغول به فعالیت هستند، سطح بالاتری از این مبالغ دارند. تکواندوکاران لیگی در سال 90 و 91 مبالغی در حدود 50  و 60 میلیون تومان می‌گرفتند و حتی در باشگاه پاس به یک بازیکن رقم 75 میلیون تومانی را هم پیشنهاد دادیم. نباید به این مبالغ اکتفا کنیم. مبالغ کم به خاطر نبود اسپانسر است که باعث شده توان باشگاه‌ها هم پایین بیاید.

وی افزود: باشگاه‌های پولدار زیادی در فوتبال، بسکتبال، والیبال و ... فعالیت می‌کنند. تکواندو باید چند باشگاه متمول را جذب کند تا این باشگاه‌ها کمک کنند تا سطح درآمد بازیکنان و مربیان بالا برود. به غیر از دو باشگاه در تکواندو، بقیه به زور باشگاه‌داری می‌کنند. بخش خصوصی سنجیده‌تر در ورزش کار می‌کنند.

سرمربی تیم تکواندو پاس در خصوص ایجاد یک کمیته بازاریابی نیز عنوان کرد: نیاز جدی داریم تا در سازمان لیگ، یک کمیته‌ای به نام اسپانسرینگ، اقتصادی یا بازایابی باشد و با جدیت دنبال حل این مشکلات مالی برود. این کمیته با باشگاه‌های متمول و صنعتی ارتباط بگیرد و با حضور آنها در لیگ، بازیکنان و مربیان و خانواده تکواندو بهره‌مند شوند. البته باید با پیگیری و تعاملی که با این باشگاه‌ها برقرار می‌شود آنها را به سمت تکواندو بیاوردند. اما برای حضور این اسپانسرها باید حرف دل سرمایه‌داران را نیز بشنویم و برای سازماندهی هر چه بهتر کارها، سازمان لیگ در این موضوع پای کار بیاید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول