اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

ضربه کرونا به انتخابات فدراسیون‌ها/ فعالیت ۸ فدراسیون با سرپرست

در حال حاضر ۸ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شوند که هنوز برنامه وزارت ورزش برای انتخابات آنها مشخص نیست.

ضربه کرونا به انتخابات فدراسیون‌ها/ فعالیت ۸ فدراسیون با سرپرست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با وجود اینکه مسئولان وزارت ورزش بارها اعلام کرده‌اند در تلاش هستند تا دوره سرپرستی فدراسیون‌ها کوتاه مدت باشد تا براین اساس ضربه‌ای به فدراسیون‌ها و ورزشکاران وارد نشود، با این وجود شاهدیم دوره سرپرستی تعدادی از فدراسیون‌ها حتی به یکسال هم رسیده اما هنوز خبری از برگزاری انتخابات نیست.
بلاتکلیفی در فدراسیون‌های مختلف در طول زمان نشان داده که چقدر می‌تواند یک فدراسیون و ورزشکاران را از اوج دور کند اما باز مشخص نیست چرا وزارت ورزش رویه ثابتی در برگزاری انتخابات همه فدراسیون‌ها ندارد. چگونه است مراحل تایید صلاحیت نامزدها در برخی فدراسیون‌ها در مدت کوتاهی مشخص می‌شود اما در برخی دیگر ماه‌ها به طول می‌انجامد؟
علاوه بر سیاست نامشخص وزارت ورزش، بحران کرونا هم مزید بر علت شده تا همچنان برگزاری انتخابات برخی فدراسیون‌ها پشت گوش انداخته شود و بلاتکلیفی در برخی مجموعه ها دیده شود.
در حال حاضر ۷ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شوند و همچنان در انتظار اقدام وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات هستند.

اسکی؛ انتخاب شائبه‌ برانگیز سرپرست با پرونده باز

با پایان دوره چهار ساله سید عبدی افتخاری در فدراسیون اسکی، وزیر ورزش و جوانان در انتخابی عجیب و جنجال برانگیز ۱۲ مردادماه کوروش صبوریان را به عنوان سرپرست معرفی کرد.

این مدیر مهرماه سال 97 با دستور روح االله بهاری، بازپرس شعبه 209 دادسرای مشهد (شعبه ویژه رسیدگی به‌جرایم اقتصادی) جلب و به‌دادسرا منتقل و پس از تفهیم اتهام، با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به‌زندان منتقل شد.

اوایل شهریورماه زمان ثبت‌نام از نامزدهای به پایان رسید. ۹ نفر برای این پست کاندیدا شدند که البته افتخاری به دلیل بازنشسته شدن کنار رفت.

 

* ورزش روستایی؛ از بازنشستگی جعفری تا بلاتکلیفی ۵ ماهه

۹ خرداد امسال وزیر ورزش در حکمی عباسعلی اکبری را به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی معرفی شد.
ثبت‌نام از نامزدهای ریاست این فدراسیون انجام شده و براساس اعلام وزارت ورزش سوابق مدیریتی محمدتقی امیری خراسانی، کوروش بهادری، افشین هادی چگینی، محمود علیزاده و حسن میرمحمدی مورد تایید قرار گرفته اما همچنان خبری از برگزاری انتخابات نیست.
پیش از این غلامرضا جعفری ریاست فدراسیون را برعهده داشت که از این پست کنار رفت و سرپرست جدید معرفی شد هر چند اقدام صورت گرفته از سوی وزارت ورزش، واکنش شدیدی را از سوی جعفری به دنبال داشت.

* نجات غریق؛ نامه‌ای که کار دست رئیس داد
اواخر شهریورماه امسال بود که در حاشیه پاکسازی دریاچه آزادی، مهدی علی‌نژاد از پذیرفته شدن استعفای ایلخان نوری رئیس فدراسیون نجات غریق خبر داد و در همان مراسم معاون وزیر اعلام کرد سرپرست فدراسیون به زودی معرفی می‌شود.
اگرچه ایلخان نوری در همان مراسم صحبت‌های معاون وزیر را تکذیب و اعلام کرد در نامه ارسال شده به وزارت، استعفایی در کار نبوده اما وزیر ورزش سرپرست جدید را معرفی و ۵ مهرماه مراسم تودیع و معارفه را برگزار کرد. مهدی مستجاب‌الدعوه به عنوان سرپرست معرفی شد و امور کار را در دست گرفت.
۲۳ مهرماه زمان ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون نجات غریق به پایان رسید و ۱۳ نفر برای ریاست ثبت‌نام کردند.

* در انتظار شاه شطرنج!

۲۱ خردادماه زمان ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون شطرنج به پایان رسید و ۹ نامزد علاقمندی خود را برای ریاست اعلام کردند.
مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در نامه‌ای به دبیر مجمع فدراسیون شطرنج از تایید سوابق مدیریتی ۵ نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست این فدراسیون خبر داد. براین اساس سابقه مدیریتی شادی پریدر، رضا شیرین‌آبادی فراهانی، احمد گواری، محمدابراهیم مداحی و حسین مطیعی مورد تایید قرار گرفته است.

فدراسیون شطرنج این روزها با حاشیه‌های عجیبی دست و پنجه نرم می‌کند که می‌توان به کشف حجاب یکی از نامزدهای انتخاباتی و انتشار عکس‌های وی اشاره کرد.

قرار بود مجمع انتخاباتی شطرنج ۶ آبان ماه برگزار شود اما به خاطر بحران کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مجمع لغو شد. دوره ریاست پهلوان زاده در شطرنج اسفندماه به پایان رسید.

* فدراسیون پزشکی؛ سرپرستی یکساله شد
دوره ۴ ساله غلامرضا نوروزی ۶ آبان سال گذشته به پایان رسید که وزیر ورزش و جوانان در حکمی مهرزاد خلیلیان را به عنوان سرپرست معرفی کرد.
بعد از حدود ۷ ماه، تیرماه امسال  ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون برگزار شد که خلیلیان با ثبت نام از سرپرستی کنار رفت و محمد اسدمسجدی امور کار را در دست گرفت.

در حالی که حدود چهار ماه از زمان ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون می‌گذرد هنوز زمان برگزاری انتخابات اعلام نشده است.

با توجه به این که آبان ماه سال گذشته دوره چهار ساله نوروزی به پایان رسید این فدراسیون حدود یک سال است که در بلاتکلیفی به سر می برد. ۱۴ نفر برای ریاست نامزد شده‌اند.

با توجه به شرایط خاص موجود و بحران کرونا مشخص نیست چرا وزارت ورزش برنامه انتخابات را اعلام نمی‌کند تا تکلیف این فدراسیون که این روزها نقش مهمی را ایفا می‌کند، مشخص شود.

* بدن‌سازی؛ خداحافظی پورعلی‌فرد بعد از ۱۳ سال

۱۶ نامزد برای ریاست فدراسیون ثبت نام کردند که بعد از بررسی سوابق مدیریتی، ۶ نامزد صلاحیت لازم را برای حضور در انتخابات به دست آوردند.
۷ خردادماه امسال، محمدتقی امیری خراسانی مدیرعامل فعلی سازمان ورزش و تفریحات جزیره کیش و مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان کرمان، به عنوان سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام معرفی شد.
پیش از این ناصر پورعلی فرد در دوره‌های مختلف به مدت حدود ۱۳ سال ریاست این فدراسیون را بر عهده داشت. 

* اتومبیلرانی؛ از سرپرستی سخنگو تا اتهام جدید به سرپرست

مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش که در زمان حضورش در وزارتخانه به خاطر مسائل سرمربی تیم ملی فوتبال با حاشیه‌های عجیبی روبه‌رو بود، بعد از انتخاب از اوایل بهمن ماه سال گذشته به عنوان سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با حواشی عجیبی روبه‌رو شده که می‌توان به واردات چندین دستگاه موتورسیکلت اشاره کرد.
در یک برنامه زنده تلویزیونی به این موضوع اشاره شد که در زمان سرپرستی ناظمی ۸۰ دستگاه موتورسیکلت به درخواست فدراسیون وارد شده اما در اختیار ملی‌پوشان قرار داده نشده است.

این اتفاق عجیب فدراسیون را با حاشیه‌هایی روبه‌رو کرد که باعث شد تا پرونده در حراست وزارت ورزش بررسی شود.

اگرچه مازیار ناظمی به عنوان سرپرست به این فدراسیون آمد اما با برنامه‌هایی که در همان ابتدا با حضور مقامات وزارت ورزش و جوانان و همینطور کمیته ملی المپیک برگزار کرد، این شائبه را پررنگ کرد که رئیس آینده حتما خود اوست.
۱۹ شهریورماه زمان ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون به پایان رسید و ۱۲ نفر نامزد شدند. در نهایت ۵ کاندیدا شرایط حضور در انتخابات را به دست آوردند.

به گزارش فارس، فدراسیون فوتبال هم ماه‌هاست با سرپرست اداره می‌شود اما با توجه به اساسنامه این فدراسیون، انتخابات آن به شکلی دیگر اداره می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول