اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

نوری: پیکان می تواند خیلی بیشتر موفق باشد/ وضعیت پرسپولیس خجالت آور است

کاپیتان تیم فوتبال پیکان گفت: پیکان مجموعه کاملی دارد و باید خیلی از این موفق تر باشد.

نوری: پیکان می تواند خیلی بیشتر موفق باشد/ وضعیت پرسپولیس خجالت آور است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمد نوری درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پیکان اظهار داشت: خدا را شکر شرایط خیلی خوب است و تمرینات خود را پیگیری می‌کنیم. برخی روزها دو جلسه و برخی روزها یک جلسه تمرین داریم و آماده شروع لیگ هستیم. متأسفانه بازی اول ما به تعویق افتاد و ان‌شاءالله بتوانیم در ادامه استارت خوبی در لیگ برتر داشته باشیم. درگذشت استاد محمود یاوری را که جزو مربیان کاربلد فوتبال ایران بود و خودم خیلی مدیونش هستم تسلیت می‌گویم و امیدوارم خدا به خانواده‌اش صبر بدهد.

وی درباره دلیل حضورش در تیم پیکان توضیح داد: واقعیت این است با بالا رفتن سن پیشنهادها محدود می‌شود اما  باشگاه پیکان را خیلی دوست داشته و می‌خواستم در تهران باشم. دو سه پیشنهاد داشتم اما تنها پیشنهاد رسمی من از همین تیم بود. در نهایت حضور اکبر محمدی  و سرمربی قبلی یعنی عبدالله ویسی سبب شد پیکان را انتخاب کنم.

کاپیتان تیم فوتبال پیکان گفت: خیلی از انتخاب این تیم خوشحال هستم زیرا پیکان مجموعه کاملی دارد و خیلی بیشتر می‌تواند در ورزش موفق باشد. امیدوارم فصل خوبی در کنار این مجموعه داشته باشم. مهدی تارتار هم که به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد از مربیان کاربلد فوتبال ایران است که افتخار داشتم دو سال شاگردش باشم. دوباره قسمت شد در خدمت وی باشیم و امیدوارم فصل خوب و عالی را با پیکان شروع کرده و به پایان برسانیم.

نوری درباره اینکه با توجه به سن و سال بالایش آینده ای برای فوتبال خود در نظر گرفته گفت: اگر ببینم یک روزی نمی‌توانم بازی کنم و فاصله سنی‌ام با بازیکنان کنار خودم زیاد است، دیگر بازی نخواهم کرد به هر حال با بالا رفتن سن سرعت و آمادگی بازیکن کمتر می‌شود و اگر روزی حس کنم شرایطم سخت است فوتبال را کنار می‌گذارم. البته اکنون با توجه به تمرینات منظمی که پشت سر می‌گذارم، آمادگی خوبی برای مسابقات لیگ دارم و سعی می‌کنم امسال هم از فصل گذشته بهتر باشم .در این زمینه فعلا تصمیم خاصی نگرفتم و سعی می‌کنم در خدمت تیم پیکان باشم و بازی کنم.

وی درباره نحوه تمریناتش گفت: ‌تمریناتی که با تیم انجام می‌دهم خیلی منظم و منضبط است و در همه این تمرینات حضور دارم. برخی مواقع سرمربی تشخیص می‌دهد به من استراحت بدهد اما باید شرایط استراحت و ریکاوری را هم ایجاد کنیم. اگر خواب و استراحت کافی داشته باشیم می‌توانیم سریع بدن را ریکاوری کنیم و من هم سعی کرده‌ام در این موضوع  خوب عمل کنم.

بازیکن باسابقه فوتبال ایران درباره اینکه آیا می‌داند مسن‌ترین بازیکن فوتبال ایران چه کسی است توضیح داد: فکر می‌کنم سیدجلال حسینی در لیگ برتر باشد اما خبری خواندم که احمد مؤمن‌زاده هم به یکی از تیم‌های لیگ دو یا سه رفته است. نمی‌دانم چگونه در این سن بازی می‌کند؟ بچه بودم که عکس‌های مؤمن‌زاده که فوتبالیست توانمندی بود می‌دیدم  و برای من  خیلی تعجب‌آور است با این سن و سال دوباره به فوتبال برگشته است. البته وی در زمانی که برای تیم‌های سپاهان و استقلال بازی می‌کرد، از لحاظ بدنی شرایط خیلی خوبی داشت و بازیکن فیزیکی و قوی بود. برای احمد آقا آرزوی سلامتی دارم.

نوری درباره دلیل آمادگی برخی بازیکنان پا به سن گذاشته مانند زلاتان توضیح داد: سن که بالا می‌رود شرایط خیلی سخت می‌شود و باید برخی مسائل را رعایت کرد و زندگی سالم داشت. باید شرایط تمرین و ریکاوری خوبی داشت. در تیم پیکان بازیکنانی داریم که زمان استارت زدن فوتبال من به دنیا آمدند. بازیکنی در پیکان وجود دارد که متولد سال 1378 است اما من سال 76 با همای تهران در لیگ یک بازی می‌کردم. 

وی ادامه داد: مطمئنا بازیکنی مثل زلاتان ابراهیموویچ هم تمریناتش به حدی خوب و حرفه ای است که می‌تواند در آن سطح بازی کند و آقای گل سری A آقای ایتالیا شود. استثنائاتی وجود دارد و در فوتبال خودمان هم مثل سیدجلال حسینی و مهدی رحمتی که تا سال گذشته بازی می کردند، آمادگی خود را حفظ کرده بودند. سن که بالا می‌رود خودمان می‌فهمیم چابکی گذشته را نداریم و نیاز به تلاش زیادی داریم.

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره اینکه دوست دارد روزی با پیراهن کدام تیم از فوتبال خداحافظی کند گفت: ‌این موضوع مشخص است. از بچگی پرسپولیسی بودم و افتخار پوشیدن این پیراهن را داشتم.سه سال کاپیتان این تیم بودم و همه هم مرا با پرسپولیس می‌شناسند. مطمئنا همه دوست دارند مثل من در خانه خودشان با فوتبال خداحافظی کنند و علاقه دارم با پوشیدن پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کنم. اگر این اتفاق هم نیفتد مانند همیشه برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌‌کنم. فوتبال حرفه‌ای است و نمی‌توان توقع خاصی داشت اما اگر لیاقت داشته باشم بار دیگر پیراهن این تیم را می‌پوشم.

نوری درباره ادعای معاون باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه تنها 7 میلیون تومان در حساب این باشگاه پول وجود دارد خاطرنشان کرد: خجالت آور است که تیم بزرگی مانند پرسپولیس که در فینال آسیا حضور دارد چنین وضعیت شرم‌آوری داشته باشد. نباید درباره این مسائل صحبت کرد بلکه همه وظیفه دارند پرسپولیس را حمایت کنند و تیم را از لحاظ روحی و روانی شارژ کنند تا بتواند قهرمان آسیا شود. پرسپولیس با سختی به فینال رسید و با وجود اینکه داوران سعی کردند سر این تیم را ببرند به این مرحله رسید.

وی افزود: دنیا ورزش را به فوتبال می‌بیند و اگر فوتبال هر کشوری موفق باشد می‌گویند ورزش آن هم موفق است. پرسپولیس باید به وزارت ورزش کمک کند تا بازیکنان و کادر فنی دغدغه مالی نداشته باشند. اگر پرسپولیس قهرمان ایران شود افتخارش برای کشور و وزارت ورزش است. امیدوارم حمایت‌های کافی را انجام دهند زیرا دیدار فینال یک بازی ملی است. پرسپولیس پر هوادارترین تیم ایران در آسیا است حتی زمانی که خودم به قطر رفتم هواداران تیم مسیمیر که برای تماشای بازی‌های من می‌آمدند همه پرسپولیسی بودند.

کاپیتان اسبق پرسپولیس ادامه ادامه داد: فکر نمی‌کنم درست باشد موجودی این باشگاه 7 میلیون تومان باشد. امیدوارم با انتخاب مدیران شایسته برای این باشگاه دیگر شاهد این خبرها نباشیم و مشکلات مالی تمام تیم‌ها هم حل شود. این بحث واقعا خنده‌دار است و اگر فردی 8 میلیون تومان داشته باشد وضعیت مالی‌اش از پرسپولیس بهتر است. مگر می‌شود تیمی با این پشتوانه چندین سال مشکل مالی داشته باشد؟

نوری افزود: بارها مدیرعامل و سرپرست تغییر کرده‌اند و این ضعف ورزش ما را می‌رساند. تنها چیزی که می‌تواند موفقیت تیم را مشخص کند ثبات مدیریتی و مربی‌گری است. مانند زمانی که برانکو به پرسپولیس آمد و توانست وضعیت را به این شکل درآورد. تیم یحیی گل‌محمدی بهتر از زمان برانکو بازی می‌کند و یکدست‌تر است. باید مدیری کاربلد و مسلط به ورزش بیاید تا مشکلات را حل کند. نه اینکه مدیری را بیاوریم که هیچ چیزی از ورزش نمی‌داند و تنها با مدیرعامل شدن در پرسپولیس بت شده و پس از چند ماه با معروف شدن از این تیم برود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول