اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

لزوم پاسخگویی فدراسیون درباره یک شکست بزرگ بین‌المللی/ کاراته به کجا می رود؟

سکوت معنادار مدیران فدراسیون کاراته در برابر یک رسوایی جهانی و حذف نماینده کشورمان، ورزش و کاراته ایران را با یک علامت سوال بزرگ مواجه کرده است.

لزوم پاسخگویی فدراسیون درباره یک شکست بزرگ بین‌المللی/ کاراته به کجا می رود؟

به گزارش خبرگزاری فارس، در هیاهوی پرونده های مالی فوتبال، حواشی شطرنج و ... اتفاقی به مراتب تاسف‌ بارتر در ورزش کشور رخ داده که ابعاد آن نامشخص است. رویدادی که در ابتدا سعی شد با اطلاعات ناقص و پایین آوردن تا سطح یک دعوای درون جناحی کاراته، کمرنگ و بی ‌اهمیت جلوه داده شود که اگر چه موفقیت آمیز بود اما اکنون ابعاد جدید افشا شده است.

گذشت زمان نه تنها از حساسیت این موضوع کم نکرد؛ بلکه اتفاقات چند روز اخیر ابعاد گسترده این ماجرا را به وضوح آشکار کرد. اگر رسانه‌ های ورزشی تا کنون به این موضوع ورود نکرده ‌اند، تنها یک دلیل داشت و آن هم امید به بازگشت جایگاه از دست رفته کاراته ایران در آسیا، جهان و المپیک بوده که در یک سال اخیر، این ورزش را در سرازیری سقوط قرار داده است.

 چندی قبل با انتشار لیست اسامی اعضای شورای داوران جهانی، شورای قاره آسیا و داوران حاضر در بازی های المپیک توکیو، همگان پی به عمق فاجعه ‌ای که رخ داده بود، بردند. در واقع، کشورمان تنها کرسی خودش در جهان و آسیا را از دست داد که یک ضربه جبران ناپذیر به شمار می رود. اکنون، رییس فدراسیون باید پاسخ بدهد که در پس پرده چه اتفاقی افتاده که چنین حذفی صورت گرفته و این سکوت چه معنایی دارد؟ چرا هنوز جواد سلیمی بر کرسی شورای داوران کاراته کشور تکیه زده و اصرار به بهره مندی از وی وجود دارد؟

 در این ماجرا، سوال اصلی این است که سلیمی از تمامی عناوین حذف شده است؟ سوالی که کاراته ایران به دنبال دانستن پاسخش است ولی فدراسیون کاراته به عنوان تنها منبع خبری و اطلاع رسانی رسمی، همچنان سکوت کرده و پاسخی به نمی دهد. البته، پاسخ‌ های همیشگی مبنی بر مافیای جهانی و ... دیگر مورد اعتنا و باور جامعه نیست و بایستی شفاف ‌سازی صورت گیرد که چه موضوعی موجب چنین اتفاقی شده؟ فدراسیون کاراته در این راستا چه اقداماتی داشته و اساساً آیا دارای جایگاه و موقعیتی در جهان این ورزش هست؟ سوالاتی که ذهن هر مخاطب بی‌طرفی را به نتایج تاسف ‌آوری رهنمون می‌ کند.

سکوت مدیران فدراسیون کاراته تنها حامل یک پیام روشن است؛ هم راستایی و هم داستانی با داوری که از تمامی جایگاه‌ها به دلیل که اعلام نمی‌شود، برکنار شده. باید وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و نهادهای مرتبط دیگر وارد این ماجرا شوند که چه در کاراته ایران گذشته و می‌ گذرد که چنین اتفاقاتی در آن روی می‌ دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول