اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

پُرگر: مدیریت بسیار سختی را در کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه داشتم

رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه گفت: اکثر مسئولان ورزش کشورهای مختلف نسبت به ورزش ناشنوایان، اطلاعات و آگاهی کمتری دارند.

پُرگر: مدیریت بسیار سختی را در کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه داشتم

محمد پُرگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص برگزاری مسابقات گزینشی بازی‌های المپیک ناشنوایان در قاره آسیا، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی که داشتیم قرار است رقابتهای انتخابی بازی‌های المپیک ناشنوایان در رشته‌های فوتبال و بسکتبال، اواخر اردیبهشت سال 1400 به میزبانی مالزی برگزار شود. چهار کشور از فوتبال و دو تیم از بسکتبال در قاره آسیا به بازی‌های المپیک ناشنوایان صعود خواهند کرد. 

وی در خصوص برگزاری مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه هم گفت: قرار بود این مجمع سال گذشته برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا به سال بعد موکول شد. کنار مسابقات گزینشی المپیک در مالزی، انتخابات ریاست کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه برگزار خواهد شد. بنده به همراه یک استرالیایی و یک بحرینی سه نامزد این انتخابات هستیم. 

عضو کمیته بین‌المللی المپیک ناشنوایان درباره مشکلات مجموعه ورزش ناشنوایان دنیا، یادآور  شد: مدیریت بسیار سختی را در طول پنج سال داشتم. مهمترین مشکل این بود که اکثر مسئولان ورزش کشورهای مختلف نسبت به ورزش ناشنوایان، اطلاعات و آگاهی کمتری داشتند. ورزش ناشنوایان به صورت مستقل  اداره می‌شود و بازی‌های المپیک، آسیایی و جهانی مربوط خود  در 21 رشته تابستانی و 10 رشته زمستانی را دارد. اما در طول زمان و شناخت کشورها از ورزش ناشنوایان مسئولین اعتباراتی ویژه را کنار گذاشتند تا از ورزشکان ناشنوایان را حمایت بکنند.

پُرگر در پاسخ به این سوال که مسئولان ورزش ایران چه کمکی برای پیشرفت ورزش ناشنوایان داشتند، خاطرنشان کرد: سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و نمایندگان محترم عضو هیئت رئیسه فدراسیون آقایان دکتر فرشاد و تاجگردون(نماینده سابق) حمایت های لازم از ورزش ناشنوایان ایران  را داشته که امیدوارم در آینده اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد تا توجه بیشتری به ورزش ناشنوایان شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول