اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

بابادی:فرماندار و نماینده شهر می‌خواهند نزدیکان خودشان در هیات مدیره نفت مسجد سلیمان باشند

مدیرعامل اسبق باشگاه نفت مسجد سلیمان گفت: مردم می‌دانند پرورش فوتبالیست کار فرماندار، استاندار یا مسئولان سیاسی نیست و آن‌ها نباید برای کسب محبوبیت از فوتبال هزینه کنند.

بابادی:فرماندار و نماینده شهر می‌خواهند نزدیکان خودشان در هیات مدیره نفت مسجد سلیمان باشند

کیوان بابادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص مشکلات به وجود آمده در سطح مدیریتی باشگاه نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: متأسفانه سال‌‌هاست که در مسجدسلیمان نه تنها در حوزه ورزش و فوتبال بلکه در همه موارد مشکلات و معضلاتی وجود دارد که می‌تواند از عوامل پس‌رفت شهر باشد. در ورزش و فوتبال چندین سال است که تیم نفت مسجدسلیمان به خصوص زمانی که در لیگ برتر حضور دارد، مشکلات و اختلاف نظرات مدیریتی مبنی بر اینکه چه کسی در هیأت مدیره و یا چه کسی مدیرعامل باشد، وجود دارد.

بهتر بود حسینی بعد از بازی با سپاهان در مورد مشکلات مدیریتی صحبت می‌کرد

مدیرعامل اسبق باشگاه نفت مسجدسلیمان در خصوص اینکه مجتبی حسینی سرمربی این تیم هم اخیراً به مشکلات مدیریتی باشگاه اشاره کرده بود، گفت: من مجتبی حسینی را یکی از مربیان کاربلد، با اخلاق و توانمند می‌دانم. معتقدم اگر شرایط برایش مهیا باشد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اما اگر مشکلات غیرفنی، تیم و کادر فنی را آزار می‌دهد سرمربی می‌تواند در زمان بهتری آن‌ها را بیان کند. بهتر است زمانی که تیم برنده می‌شود مشکلات گفته شوند و این مساله خیلی مهم است. اگر مطرح کردن مشکلات بعد از برد دلچسب مقابل سپاهان صورت می‌گرفت قطعا تاثیر بهتری داشت. بعد از باخت اگر با شهامت مسئولیت باخت را بر عهده بگیریم خیلی تأثیرگذارتر است تا اینکه صحبت‌هایی را مطرح کنیم که نه تنها مشکلات را حل نمی‌کنند بلکه مشکلات دیگری را هم به دنبال خواهند داشت چون واکنش‌هایی را به همراه دارد.

با استعدادهای فوتبال استان خوزستان می‌توان چهار-پنج تیم لیگ برتری درست کرد

وی با اشاره به عدم بومی‌گرایی در تیم نفت مسجد سلیمان افزود:‌ با تمام احترامی که برای تمام فوتبالیست‌های ایران قائلم، به بومی‌گرایی در فوتبال خوزستان اعتقاد دارم چون این استان موجودی، سرمایه و استعداد زیادی دارد. بازیکن جوان و پایه را به خوزستان آوردن مصداق زیره به کرمان بردن است. در کوچه و پس کوچه‌ها، شهرها و روستاهای خوزستان آنقدر بازیکن مستعد هست که می‌توان با آنها چهار پنج تیم لیگ برتری ساخت و امسال نمونه‌اش را در نفت آبادان می‌بینیم.

بابادی گفت: به هر حال حسینی با تمام مشکلات مثل دیر بسته شدن تیم، بلاتکلیفی اعضای تیم، مشکلات مدیریتی و همچنین حضور دو مدیرعامل در آن واحد و ... که وجود داشتند، ریسک کرد و با جمع آوری چند جوان بی‌نام و نشان کارش را شروع کرد. با اینکه او از بچه‌های منطقه استفاده نکرد که جای انتقاد دارد اما توانست در زمان کوتاه تیم را به هارمونی و هماهنگی مطلوب برساند. البته همیشه در تیم‌های جوان نقاط ضعفی هم وجود دارد اما حسینی کارش را با داشته‌ها و امکاناتی که در اختیارش بود، به خوبی انجام داد. با این حال باید در کنار کادر فنی حتماً یک تیم پشتیبانی باشد و این تیم پشتیبانی را هم باید مسئولین باشگاه، شهری و استانی تشکیل بدهند.

دخالت مسئولان از کمک نکردنشان ضرر بیشتری دارد

وی با اشاره به کمک مسئولین شهری و استانی به تیم و باشگاه نفت مسجد سلیمان خاطر نشان کرد: اگر هر مسئولی به باشگاهی کمک می‌کند دلیل نمی‌شود در امورات باشگاه دخالت کند. فرماندار، نماینده شهر، امام‌جمعه و مسئولین استانی به فراخور مسئولیتی که در قبال جامعه دارند باید به باشگاه کمک کنند اما دخالت در امور باشگاه قطعا آسیب بیشتری از کمک نکردن به آن دارد.

مدیرعامل اسبق باشگاه نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: سه سال پیش شرکت مناطق نفت‌خیز هیأت مدیره‌ای را مشخص کرد و آن‌ها هم کارشان را انجام می‌دهند. اینکه مسئولین به خاطر کمکی که کردند فشار بیاورند که این هیأت مدیره نباشد و اشخاص مورد نظرشان باشند، به نظرم کار پسندیده‌ای در ورزش و فوتبال نیست.

بابادی در مورد اینکه کدام یک از مسئولین دوست دارند کدام مدیر در باشگاه نفت مسجدسلیمان نباشد،‌گفت: بین نماینده و فرماندار شهر و هیأت مدیره و مسئولین باشگاه اختلاف نظری وجود دارد و زمزمه‌ای که به گوش می‌رسد؛ تمایل دوستان به انجام تغییرات در هیأت مدیره است.

فرماندار و نماینده شهر می‌خواهند نزدیکان خودشان در هیات مدیره باشند

وی در پاسخ به این سوال که؛ یعنی نماینده شهر و فرماندار با هم هم عقیده هستند، عنوان کرد: بله، آن‌ها می‌خواهند افراد نزدیک به خودشان در هیأت مدیره باشند. در زمینه‌های دیگر شاید بتوان این حق را به فرماندار یا نماینده داد که مجموعه تحت مدیریت‌شان را خودشان گزینش و مدیریت کنند اما فضای فوتبال فرق می‌کند. این تیم، ساختار و باشگاه و مالک دارد که هیأت مدیره به تشخیص آن‌ها شکل‌ می‌گیرد. قصد هیات مدیره یا محکوم کردن آن را ندارم اما وقتی هیأت مدیره نمی‌داند امروز هست یا نیست و نمی‌تواند فشارها را تحمل کند، مطمئناً نمی‌تواند به امورات رسیدگی کند. می‌دانید که نفت مسجدسلیمان تیم‌های پایه ندارد و یکی از اساسی‌ترین مشکلات همین است که با آن دست و پنجه نرم می‌کند و نمی‌تواند روی داشته‌های خودش حساب باز کند.

نفت مسجد سلیمان آکادمی ندارد و این ایراد متوجه سازمان لیگ و فدراسیون است

مدیرعامل اسبق باشگاه نفت مسجدسلیمان در مورد اینکه به نظر می‌رسد این اتفاق معضل دیگری برای این باشگاه است چون داشتن آکادمی و تیم پایه یکی از شروط دریافت مجوز حرفه‌ای است و با این شرایط چگونه این باشگاه در لیگ برتر فعالیت دارد، اظهار داشت: این انتقادی است که متوجه نفت مسجدسلیمان نیست. متوجه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال کشور است. ضمانت اجرایی حضور یک باشگاه و سندیت آن، می‌تواند تیم‌های پایه آن باشگاه باشد.

بابادی تصریح کرد: چرا باید در فوتبال ایران سلیقه‌ای رفتار شود که یک جا بگویند حتما باید تیم پایه باشد تا شما مجوز حضور داشته باشید و جای دیگر نه؟ اساس کار ما در فوتبال پرورش و استعدادیابی است اما در فوتبال ایران می‌بینیم که یک تیم اصلا تیم پایه ندارد ولی در سطح اول فوتبال کشور مشغول فعالیت است. این مسأله ایرادی در کار است که متوجه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال می‌شود.

مدیران نفتی، آکادمی نفت مسجد سلیمان را حذف کردند تا کاهش هزینه شود

وی افزود: زمانی که من مدیرعامل شدم، وزیر نفت بخشنامه‌ای را برای کاهش هزینه‌های ورزشی و اجتماعی صادر کرد که جای انتقادات بسیار دارد.کاهش هزینه‌های ورزشی یعنی افزایش هزینه‌های سلامتی. مدیران وقت ورزش مناطق نفت‌خیز تصمیم گرفتند که هزینه‌ها را کاهش بدهند. جالب است این کار را در حذف تیم‌های پایه فوتبال دیدند!  آن هم نه در تیم‌هایی مانند آغاجاری، امیدیه و گچساران که این شهرها تیم لیگ برتری ندارند. تصمیم دوستان این بود که تیم‌های پایه نفت مسجدسلیمان را حذف کنند تا کاهش هزینه شود و امتیاز آن را هم به جای دیگری واگذار کردند. این اتفاق بزرگ‌ترین ظلم و اجحاف در حق جوانان و نوجوانان مستعد مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا است که می‌توانند از این باشگاه سهمی داشته باشند.

جمالی تور دروازه پرسپولیس را پاره کرد

بابادی با اشاره به موضوع دخالت غیرفوتبالی‌ها گفت: از فرماندار مصاحبه‌ای خواندم که اعلام کرده بود در حال تأسیس تیم‌های پایه نفت مسجدسلیمان هستیم در حالی که فرماندار نمی‌تواند دخالت کند و بگوید تیم امیدها را تشکیل می‌دهم. این کار، کار مدیران باشگاه است. کار فرماندار چیز دیگری است. نمی‌گویم او حسن نیت ندارد اما اگر حسن نیت دارد می‌تواند به تیم‌های آزادگان، نفتون، امید نفتک، استقلال، پرسپولیس و سپاهان که همگی برای مسجدسلیمان هستند کمک کند. این تیم‌ها در حوزه فوتبال پایه فعال هستند. استقلال مسجدسلیمان قدمتی به اندازه تاج دارد. همان تیمی که علی اصغر جمالی آن گل معروف را به پرسپولیس زد و تور دروازه را پاره کرد (سال 1350 تاج مسجد سلیمان مقابل پرسپولیس با هدایت آلن راجرز). تیم‌های این شهر شاید قدمتی حتی بیشتر از 50 سال داشته باشند.

تنها جاده ارتباطی مسجدسلیمان را باز کنید، مردم می‌دانند پرورش فوتبالیست کار مسئولان سیاسی نیست

وی اضافه کرد: مردم از هر مسئولی در جایگاه خودش انتظار دارند. مردم مسجدسلیمان خوشحال می‌شوند که تنها جاده ارتباطی اصلی شهر در منطقه هشت‌بنگله بعد از سه ماه باز شود. مردم می‌دانند پرورش فوتبالیست کار فرماندار، استاندار یا مسئولان سیاسی نیست و آن‌ها نباید برای کسب محبوبیت از فوتبال هزینه کنند.

بابادی تصریح کرد: این تداخل‌ها آزاردهنده است. ورود غیرتخصصی و غیرکارشناسی به تیم نفت مسجدسلیمان آسیب می‌زند. مطمئن هستم این تیم حتما با تقویت بهتر و جذب چند بازیکن جوان و با تجربه می‌تواند نتیجه خیلی بهتری بگیرد.

از چندین جناح برای نفت مسجد سلیمان تصمیم گیری می‌شود

مدیرعامل اسبق باشگاه نفت مسجدسلیمان در خصوص نقش مدیران فعلی باشگاه و اینکه به نظر می‌رسد تصمیمات گرفته شده کار یک تیم واحد نیست، عنوان کرد: من نمی‌گویم دو دستگی در هیأت مدیره وجود دارد، بهتر است بگوییم چند دستگی وجود دارد. اگر موضوع صرفا در هیأت مدیره بود می‌گفتیم دو دستگی است اما از چندین جناح برای این تیم تصمیم گرفته می‌شود. مثلا نزدیکان نماینده، شخص فرماندار، ورزشی‌ها و خود هیأت مدیره که با هم اختلاف نظر دارند می‌خواهند تصمیم‌گیری کنند من با همین هیأت مدیره کار کردم و به مشکل خوردم اما به هر حال فوتبال یک خروجی دارد و مردم آن را می‌بینند.

وی با اشاره به موفقیت‌های تیم نفت مسجدسلیمان در گذشته گفت:‌ همین تیم با سرمربی‌گری مهدی تارتار با همین هیأت مدیره در نیمه بالای جدول قرار گرفت و در جام حذفی هم جزو 4 تیم بود. به این ترتیب نمی‌توان خرده گرفت. شاید در آن شرایط آن هیأت مدیره کارش را خوب انجام داده چون هدف تیم ماندن در لیگ برتر بود. اگر سیزدهم می‌شد هم نتیجه خوبی بود ولی هشتم شدیم که خیلی خوب بود.

فرد غیر نفتی را بین خودشان نمی‌پذیرند

بابادی گفت:‌ هیأت مدیره شاید در آن برهه کارش را خوب انجام داد یا شاید هم عملکرد تیم تارتار خوب بوده که به پای همه نوشته شد. این تیم چون تیم نفتی است مطمئنم هیچ شخص غیرنفتی را بین خودشان نمی‌پذیرند. نه تنها این هیأت مدیره بلکه هر هیأت مدیره نفتی بیاید علاقه‌مند نیست که مدیرعامل از بیرون باشد. چند دستگی و اختلاف نظرها وجود دارند و صدای آن‌ها قطعا شنیده می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه نفت مسجدسلیمان اضافه کرد: خواهشم این است که هر کس در جایگاه خودش اظهانظر کند. وظیفه هوادار، هواداری است اما بعضی از دوستان هوادار فشار می‌آورند و فضای مجازی از این اظهار نظرها بیداد می‌کند. من منتقد ورناصری نماینده شهر بودم چون احساس می‌کردم فرصت در حال از دست رفتن است اما انتقادات من دلیل بر اختلاف نظر نبوده، به شخصه از او تشکر می‌کنم که پیگیری و تلاش کرد. این پیگیری‌ها باید ادامه‌دار باشند اما مشروط و منوط به این نباشند که در امورات جزئی باشگاه هم دخالت شود. این مسأله پذیرفتنی نیست.

امانت را بدون آسیب تحویل بدهید

وی تصریح کرد: همه ما می‌آییم و می‌رویم. تنها چیزی که ماندگار است این تیم و هوادارانش هستند که امانت بزرگی در دست مسئولان است. خواهشم این است که مدیران و مسئولان امانتدار باشند و همانطور که تحویل می‌گیرند، بهتر و بدون آسیب تحویل بدهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول