اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

از تاکید برای محول نشدن کار به شنبه تا دیدار به وقت وطنی + فیلم و عکس

با اینکه نوبخت در بازدید از ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر تاکید کرده بود بازسازی ورزشگاه به شنبه محول نشود اما بازی روز جمعه نساجی و پرسپولیس با وجود وعده استاندار مازندران مبنی بر بازسازی در زمین پرآب برگزار شد، فوتبالی که به کانوپولو شباهت داشت.

از تاکید برای محول نشدن کار به شنبه تا دیدار به وقت وطنی + فیلم و عکس

خبرگزاری فارس مازندران  ـ سرویس ورزشی| در پس برگزاری بازی معوقه هفته پنجم لیگ برتر در ساعت ۱۵ روز جمعه پنجم دی ماه جاری با حضور تیم‌های پرسپولیس و نساجی قائم‌شهر، بار دیگر وضعیت ورزشگاه شهید وطنی این شهرستان نظر پایتخت‌نشینان را به خود جلب کرد.

 این ورزشگاه که از وضعیت چمن مناسبی برخوردار نبوده، ۲۳ مرداد میزبان حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه بود، که وی طی سفر اخیرش به مازندران و قائم‌شهر از ورزشگاه شهید وطنی نیز بازدید کرد و قول تامین بودجه ساخت سکوی پشت دروازه و تغییر چمن مصنوعی به چمن طبیعی و افتتاح آن تا دهه فجر سال ۹۹ توسط استاندار را داد.

*کار به شنبه  محول نشود

این قول نوبخت؛ با وعده سه ماهه احمد حسین‌زادگان استاندار برای ساخت سکو و ایجاد چمن طبیعی در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر مواجه شد، و نوبخت نیز تاکید کرد که کار را از همان روز آغاز کرده و به شنبه محول نشود تا از شاگردان تنبل کلاس خبری نباشد!

با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که تا پایان آبان ماه جاری باید به وضعیت زمین این ورزشگاه بزرگ که امروز آبروی فوتبال یک استان را در خودش جای داده، رسیدگی و چمن مناسب جای‌نمایی می‌شد، ولی عملا اقدامی صورت نگرفت!

از شانس بد صبح روز جمعه پنجم دی ماه بارش باران زمستانی زمین ورزشگاه شهید وطنی را پر از آب کرد تا جایی که گمانه‌زنی‌ها بر این بود که به احتمال قوی از برگزاری بازی خبری نیست و قرمزپوشان به پایتخت بازمی‌گردند!! ولی با تلاش نیروهای خدماتی برای خالی کردن آب و کاهش میزان بارندگی پس از بررسی استارت برگزاری این دیدار زده شد.

خلاصه؛ بازی در هوای سرد و زمینی خالی از چمن با وضعیت نامناسب آغاز شد تا جایی که می‌گفتند اگر وضعیت زمین مناسب بود می‌توانستیم بهترین بازی ایران را داشته باشیم! یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس نیز از تاثیر زیاد وضعیت زمین بر نحوه اجرای بازی خبر داد و گفت در این زمین از اجرای کار فنی و ترکیبی خبری نبود!!

در حاشیه این دیدار حسن رنگرز رئیس اداره ورزش و جوانان قول داد اقدامی عاجل و موثر در رابطه با زمین این ورزشگاه صورت بگیرد، جالب اینکه وحید فاضلی سرمربی نساجی مازندران در حالی که اندوهگین بود، بیان کرد؛ بازی امروز نشان‌دهنده روح بزرگ و شرافت بچه‌های ما بود که در این هوای بارانی و زمین سخت جنگیدند.

با اینکه نتیجه این دیدار یک به یک بود ولی ناراحتی و بغض اعضای تیم نساجی مازندران از وضعیت زمین خبرساز شد، در ویدئوهای بازی ناهموار بودن زمین و انباشته شدن آب باران کاملا واضح است، بازی در این زمین می‌توانست عواقب جسمی برای بازیکنان دو تیم داشته باشد، ولی تا به اینجا آبروداری شد و اتفاق سال ۸۰ در بازی شموشک نوشهر با پرسپولیس " فرو ریختن سقف و دیواره ورزشگاه شهید متقی ساری" تکرار نشد.

گفتنی‌است؛ حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در اواسط مهر ماه جاری بیان کرده بود که اجرای پروژه زمین ورزشگاه وطنی از لحاظ مالی با مصوبه سفر استانی معاون رئیس جمهوری و رئیس برنامه و بودجه کشور و پیگیری استاندار مازندران  مشکلی ندارد و تاخیر در اجرای آن به دلیل کار کارشناسی و فنی برای اجرای دقیق این پروژه بوده است.

همچنین در ۱۶ آذر ماه جاری، علی امیری مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران گفته بود؛ از استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین مدیرکل ورزش جوانان مازندران خواستاریم، اعتباری که قرار است با آن سکوی جدید را احداث کنند، به پروژه تغییر چمن اختصاص دهند.

وی تاکید کرده بود؛ اگر چمن طبیعی داشتیم، بازی با پرسپولیس لغو نمی‌شد،  مسؤولان به وعده خود وفا نکردند! متضرر اصلی بازی کردن در چمن مصنوعی تیم نساجی است، بازیکنان ما باید فشار زیادی را در طول فصل تحمل کنند و احتمال مصدومیت بسیار بالاست، ضمن اینکه با توجه به تعداد زیاد بازی‌ها بدون شک توان جسمی و کیفیت فنی آن‌ها فرسایش خواهد یافت.

به گزارش فارس؛ با وجود تمامی این درخواست‌ها ورزشگاه شهید وطنی با همین وضعیت میزان دیدار پرسپولیس و نساجی شد! حال تصمیم با مدیرانی است که وظیفه رسیدگی به زمین این ورزشگاه را بر عهده دارند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول