اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

مهدی زاده: بهترین عملکردم را در گزینشی المپیک به نمایش خواهم گذاشت/کاراته به المپیک باز می‌گردد

ملی‌پوش تیم ملی کاراته گفت: بازیکن کم تجربه‌ای نیستم و سعی می‌کنم در فرانسه بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم.

مهدی زاده: بهترین عملکردم را در گزینشی المپیک به نمایش خواهم گذاشت/کاراته به المپیک باز می‌گردد

امیر مهدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص کیفیت اردوهای تیم ملی کاراته، اظهار داشت: مرحله سوم اردوی تیم ملی کاراته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوم دی ماه در سالن شماره 9 مجموعه ورزشی انقلاب تهران آغاز شده و با شرایط و امکانات مناسب تمرینات خود را ادامه می‌دهیم. در دو مرحله قبلی هم از لحاظ جسمانی و فنی پیشرفت‌های قابل توجه‌ای داشتیم و این روند را برای رسیدن به آمادگی صدرصدی ادامه خواهیم داد تا به مسابقات برسیم.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون در مورد اینکه دوری از اردوهای تیم ملی کاراته برای او بسیار سخت بوده، عنوان کرد: به خاطر شیوع ویروس کرونا 9 ماه شرایط برگزاری اردویی را نداشتیم. بالطبع این تغییرات به وجود آمده از لحاظ روحی روی وضعیت زندگی ورزشکاران هم تاثیر خواهد گذاشت. 10 سال صبح و بعد از ظهر در کنار هم تمرین و زندگی کردیم و به خاطر همین وقفه 9 ماهه برای من سخت گذشت. به جرات می توانم بگویم که نصف عمرم را با بچه‌های داخل اردوی تیم ملی گذارندم اما شروع اردوها باعث می‌شود به هم نزدیک‌تر شویم. خدا را شکر با آغاز تمرینات تیم ملی کاراته در کنار هم هستیم تا خود را برای مسابقات پیش رو آماده کنیم.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه ملی‌پوشان قبل از رقابتهای گزینشی کسب سهمیه المپیک باید در مسابقات بین‌المللی دیگر شرکت کنند، تاکید کرد: باید هر چه بهتر و پرقدرت‌تر آماده مسابقات کسب سهمیه بازی‌های المپیک در فرانسه شویم، برای همین قبل از حضور در این پیکارهای مهم تا جایی که امکان دارد باید در مسابقات حضور یابیم تا بتوانیم خود را به شرایط مسابقه نزدیک‌تر کنیم. حدود یکسال است که در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده‌ایم و از وضعیت ایده‌آل رقابت دور بودیم. به طور حتم شرکت در مسابقات، ورزشکاران را به آمادگی مطلوب می‌رساند. باید در شرایط مسابقه قرار بگیریم و در تورنمت‌های پیش‌رو شرکت کنیم تا برای پیکارهای کسب سهیمه، آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: نفرات اول تا سوم مسابقات گزینشی المپیک توکیو در فرانسه می‌توانند سهیمه بگیرند. کاراته ایران تا الان یک سهمیه را توسط بهمن عسگری گرفته است. در رقابتهای انتخابی فرانسه بین ذبیح‌الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده قطعا یک سهیمه را کسب می‌کنیم و سومین سهمیه هم برای من است که ان‌شاءالله بتوانم در فرانسه آن را به دست بیاورم.

قهرمان کاراته جهان در خصوص اینکه از هر لحاظ آماده کسب سهمیه بازی‌های المپیک توکیو است، تصریح کرد: بازیکن کم تجربه‌ای نیستم و در مسابقات خیلی زیادی نظیر رقابتهای قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و دیگر تورنمنت‌ها حضور داشتم و سعی می‌کنم در فرانسه بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه کاراته به بازی‌های المپیک بازگردانده خواهد شد، خاطرنشان کرد: کمیته ملی المپیک در خصوص حضور رشته ورزشی کاراته در بازی‌های المپیک تصمیم می‌گیرد ولی قطعاً کاراته باز به المپیک برمی‌گردد. چون جمعیت زیادی در دنیا، کاراته کار می‌کنند و کشورهای زیادی عضو فدراسیون جهانی هستند. مطمئناً کاراته با این تعداد عضوی که دارد به المپیک برمی‌گردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول