اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

گردهمایی نواب رئیس بانوان همگانی/زنگ خطر برای بانوان به صدا درآمد

گردهمایی نواب رئیس بانوان فدراسیون همگانی برگزار شد.

گردهمایی نواب رئیس بانوان همگانی/زنگ خطر برای بانوان به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین گردهمایی نواب رئیس بانوان هیات‌های استانی فدراسیون ورزشهای همگانی با حضور موسوی مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش بانوان وزارت ورزش، حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، افشین ملایی رئیس، رضا شجیع نایب رئیس، محمدرضا فروحی دبیر و آذین ساکی نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزشهای همگانی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۸ و ۹ بهمن) به میزبانی جزیره قشم برگزار شد.

* ملایی: تحول در ورزش بانوان نیازمند کار جهادی است

افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه به ورزش بانوان و مسئولیت سنگینی که بر دوش همه مسئولان است گفت: آمارها نشان می‌دهد که ۶۴ درصد بانوان کشور فعالیت ورزشی مناسبی ندارند. همین امر مسئولیت همه ما در ورزش همگانی به ویژه در بخش بانوان را سخت و سنگین می‌کند.

ملایی با ارائه آماری از میزان کم تحرکی و اضافه وزن در بخش روستایی و شهری استان‌های مختلف کشور اضافه کرد: تصور بر این است که بانوانی که در روستا زندگی می‌کنند میزان تحرک بیشتری نسبت به بانوان شهرنشین دارند اما بررسی آمارها نشان می‌دهد که سبک زندگی چه در روستا و چه در شهر به سمت کم تحرکی رفته است و برتری که بانوان روستایی داشتند با پیروی از سبک زندگی شهری از بین رفته است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به سیاست گذاری‌هایی که در شورای ورزش همگانی کشور صورت گرفته است به برگزاری نشست با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش اشاره کرد و گفت: در نشست با وزیر محترم ورزش ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ورزش همگانی در کشور بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری را ارائه کردم که اهمیت توجه به ورزش همگانی از دیدگاه ایشان را نشان می‌داد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان خود فرمودند «به ورزش اهمیت دهید. من به خصوص روی ورزش همگانی تاکید می‌کنم. من ورزش را به عنوان یک کار بین المللی (قهرمانی)، یک کار نمایشی و هیجانی در درجه دوم قرار می‌دهم.»

افشین ملایی ادامه داد: وقتی رهبر کشور که یکی از متفکرترین سیاستمداران حال حاضر دنیاست با آگاهی از تاثیرات ورزش در ابعاد مختلف، ورزش همگانی و ورزش تندرستی محور را به عنوان اولویت نخست کشور تعریف می‌کنند، دیگر این سیاست و تفکر یک ضرورت است برای وزارت ورزش و برای تمام فدراسیون‌ها و سازمان‌هایی که در حوزه ورزش فعالیت می‌کنند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی تاکید کرد: تمام کسانی که در ورزش کشور مسئولیت دارند و مدیریت و راهبری را برعهده دارند نمی‌توانند در چارچوبی خارج از این چارچوب تصمیم گیری و تصمیم سازی کنند.

وی ادامه داد: مطالبه گری ما در هدایت سیاست‌های ورزش کشور متناسب با چارچوبی که نفر اول مملکت مطرح می‌کنند یک وظیفه اساسی است. هر جا انحرافی احساس می‌کنید باید هدایت کنید به سمت اولویت‌هایی که رهبر انقلاب تعریف کردند.

افشین ملایی با تاکید بر سخت بودن کار در این حوزه گفت: همانقدر که کار پیچیده است پیامدهای موثر و مثبت آن در حوزه ورزش بانوان می‌تواند تغییرات جدی تری را حتی نسبت به ورزش آقایان ایجاد کند. چرا که کانون اصلی توسعه کشور منابع انسانی است و اولین عنصری که روی منابع انسانی در سنین پایین می‌تواند نقش حداکثری داشته باشد مادر است که مادر جزو گروه‌های مخاطب اصلی برنامه‌های توسعه ورزش همگانی است.

وی ادامه داد: هر چه امروز بکاریم در یک دهه آینده درو خواهیم کرد. وضعیت موجود حاصل سیاست‌های دو دهه گذشته است. امیدوارم با تشریک مساعی و ادبیات نوین و استفاده از همه طرفیت‌ها که نیاز به نگاه جهادی دارد بتوانیم در این بخش تحول ایجاد کنیم. با کارهای نرمال و عادی نمی‌شود این مسئله را حل کرد.

افشین ملایی در پایان تاکید کرد: مشکل کم تحرکی و کم فعالیتی در ورزش بانوان را نمی‌شود با کار کوتاه مدت دچار تحول کرد. باید با آسیب شناسی در بخش‌های مختلف و برنامه ریزی دقیق و اصولی وضعیت ورزش بانوان در ابعاد مختلف را بهبود ببخشیم.


* آذین ساکی: غفلت از ورزش بانوان نظام فرهنگی جامعه را با مشکل مواجه می‌کند

آذین ساکی نایب رئیس فدراسیون همگانی در این گردهمایی گفت: برای من افتخار بزرگی است که در جمع شما عزیزان «سفیران تندرستی و سلامت بانوان ایران زمین» هستم. عرایضم را با فرمایشی از مقام معظم رهبری متبرک می‌کنم که فرمودند: «این اندیشه که جایگاه زن در نظام‌های اجتماعی و در محیط زندگی آنگونه که شایسته بانوان است تعیین شود، یکی از ضروری‌ترین کارهای دوران ما است.»

نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش‌های همگانی ادامه داد: امروزه سلامت و رفاه اجتماعی زنان نه تنها به عنوان یک حق انسانی شناخته شده، بلکه تأثیر آن در سلامت خانواده و جامعه نیز اهمیت روز افزون یافته است. سلامت زنان در بر گیرنده رفاه جسمانی، روانی و اجتماعی آنان است که از عوامل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه متاثر می‌شود.


انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول