اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

تیم ووشو پاس، مدافعان قانون شکن قانون!/ قهرمانی و پهلوانی با قهر از دست رفت

لیگ برتر ووشوی ایران در شرایطی خاتمه پیدا کرد که همه در روز پایانی شاهد اتفاق عجیب و کم سابقه ای بودند.

تیم ووشو پاس، مدافعان قانون شکن قانون!/ قهرمانی و پهلوانی با قهر از دست رفت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در حالی که قرار بود روز دوشنبه، 13 بهمن ماه فینال چهاردهمین دوره لیگ برتر ووشو در آکادمی ملی ووشو برگزار شود، تیم پاس ناجا به جهت اعتراض به قضاوت‌های داوران در بخش تالو، محل مسابقات را ترک کرد و در دیدارهای ساندا حاضر نشد. به این ترتیب تیم دانشگاه آزاد اسلامی قهرمان این دوره شد.

این اتفاق عجیب از سوی مسئولان تیم پاس ناجا رقابت های لیگی که به گواه اهالی این رشته در بهترین شرایط برگزار شده بود را تحت تاثیر قرار داد. هرچند که این اقدام آماتورگونه و غیر حرفه ای تیم پاس از چشم مسئولان فدراسیون دور نماند و قرار است کمیته انضباطی برای این تیم برگزار شود، اما موضوع مهم این است که تیمی که زیر مجموعه ارگانی قرار دارد که هدف از تشکیل آن استقرار نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومی و فردی در چهارچوب قانون در قلمرو جمهوری اسلامی است، چرا باید دست به چنین کار زشت و زننده ای بزند؟ آیا نظارتی بر این باشگاه وجود دارد که در چه مسیر مخرب و ویران کننده ای قرار گرفته است؟

* پاسی‌ها به کمیته انضباطی احضار شدند

هر رشته ورزشی دو بخش قهرمانی و پهلوانی دارد، اما تیم ناجا با این رفتار عجیب نه تنها قهرمانی که در بخش پهلوانی هم مردود شد. در همین راستا بعد از رخ دادن اتفاقات دور از انتظار در فینال چهاردهمین دروه لیگ ووشو و عدم حضور تیم پاس ناجا در رقابت‌های نهایی بخش ساندا، فدراسیون تصمیم گرفت تا کادر سرپرستی و مربیان تیم را به خاطر عدم رعایت قوانین و حاشیه سازی به کمیته انضباطی این مجموعه احضار کند. جلسه کمیته انضباطی کادر و اعضای تیم ووشو پاس ناجا سه شنبه هفته آینده (21 بهمن ماه) برگزار می‌شود.

* صدیقی: اتفاقات فینال دقیق‌تر بررسی خواهد شد

امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو درمورد نیمه تمام ماندن فینال لیگ اظهار داشت: رقابتها تا فینال عادلانه و سالم پیش رفت. ابتدا فینال در بخش تالو برگزار شد و قرار بود از ساعت ۱۴ رقابتها در بخش ساندا برگزار شود. دانشگاه آزاد در بخش تالو ۵ بر صفر از تیم پاس پیش افتاد و امتیازات خوبی گرفت. پاس نسبت به امتیازات اعتراض داشتند.

صدیقی ادامه داد: با توجه به پیچدگی‌های که در بخش داوری تالو وجود دارد ۱۵ داور در این بخش حضور دارند. هیات ژوری و رییس کمیته داوران به همراه مربی پاس فیلم‌ها را بازبینی کردند و اعتراض‌ها را وارد ندانستند. پاس نتوانست رقابتش را در فینال مدیریت کند و می‌توانست عقب افتادگی خودش را در بخش ساندا جبران کند. در نهایت چون پاس در بخش ساندا حاضر نشد، بنابر بر تصمیم داوران، نتیجه به نفع دانشگاه اعلام و این تیم قهرمان شد.

وی افزود: در بخش تالو داوران اصلا نمی‌دانند کدام ورزشکار در کدام تیم است. در روزهای قبل ورزشکاران تیم پاس در روزهای قبل نتیجه خوبی به دست آورده بودند. اینکه بخواهیم همه چیز را به این سمت هدایت کنیم اصلا صحبت خوبی نیست. همیشه در فدراسیون بی طرف هستیم تا در بهترین حالت ممکن بتوانیم شرایط خوبی برای ورزشکاران و خانواده ووشو رقم بزنیم.

وی در مورد نحوه برخورد فدراسیون با پاس و جایگاه این تیم توضیح داد: گزارشات مربوط به این اتفاقات باید به کمیته انضباطی ارسال شود. یک سری صحبت‌های اعترضی اعضای تیم پاس صورت گرفت و حالت خوبی نداشته. داوران ما به چند مربی این موضوع اعتراض داشتند. نتیجه و رتبه‌ها به همان شکل باقی خواهد ماند. همه موارد بازبینی و بررسی خواهد شد. فینال پخش زنده تلویزیونی داشت و از این رو انتظارات حامیان مالی فدراسیون برآورده نشد. همه این موارد نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد. 

نخستین مسابقات ووشو بعد از موج اول کرونا لیگ برتر بود اما تیم پاس هنوز به جایگاهی نرسیده که حتی مدل بیان اعتراض صحیح را بداند و همچون کودکان برای بیان مشکلات خود قهر می کند! افرادی که این رقابت ها را دنبال کردند، این رفتار باشگاه پاس را دور از باور دانسته و ضروری می دانند که اشد برخورد با این تیم صورت گیرد تا ریشه چنین رفتارهایی برای همیشه خشکانده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول