اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

هاشمی: از رکورد سه وضعیت اطلاعی نداریم/ این مدل تمرین مناسب المپیک نیست

سرمربی تیم ملی تفنگ ایران گفت: با تعداد فشنگ‌هایی که ما استفاده می‌کنیم، مدل تمرین ما برای المپیک مناسب نیست.

هاشمی: از رکورد سه وضعیت اطلاعی نداریم/ این مدل تمرین مناسب المپیک نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، الهام هاشمی در خصوص وضعیت اردوها و برگزاری لیگ، عنوان کرد: با توجه به اینکه متاسفانه لیگ دیر شروع شد خیلی فشرده برگزار می‌شود اما از عدم برگزاری آن بهتر بود. همان طور که می‌دانید برگزاری مسابقات آزاد و لیگ یکی از خواسته‌های اصلی من بود.

* رکوردهای ما در سطح جهانی بوده است

وی افزود: می‌گفتم همان طور که لیگ اهداف پروازی شروع شده، اجازه دهند لیگ تفنگ و تپانچه هم شروع شود. رکوردهای بچه‌ها در لیگ تا الان خیلی خوب بوده، ما رکوردهایی داشتیم که در دور مقدماتی در سطح رکورد جهان و المپیک بوده است‌. البته در فینال گاهی تیراندازان دیگری خارج از اردوی تیم ملی هم خوب نتیجه گرفتند اما متاسفانه برخی از رسانه‌ها نتیجه دور مقدماتی را نادیده گرفتند در حالیکه لازمه رسیدن به فینال در مسابقات جهانی و المپیک، کسب رکورد خوب در دور مقدماتی است. چیزی که ما در حال حاضر روی آن تمرکز داریم ضمن اینکه 6 ماه به المپیک مانده قرار نیست ملی پوشان در اوج باشند.

سرمربی تفنگ ایران افزود: این سوال به وجود آمده بود که آیا کسانی که خارج از اردو خوب تیر می‌زنند شانس رفتن به المپیک را دارند؟ اول اینکه ملی پوشان در فصل بدنسازی هستند و آنها هم بادی تمرین می کنند و هم سه وضعیت بنابراین برای تمرین بادی وقت کمتری دارند ضمن اینکه الان تمرکزی روی فینال نداریم چون ریتم آن متفاوت است از طرف دیگر اکثر تیراندازان لیگ تک رشته ای هستند و تقریبا همه تیراندازانی که در هر دو رشته بادی و سه وضعیت قوی هستند در اردو به سر می برند به جز قهرمان بزرگ ایران و جهان الهه احمدی که پس از اینکه با اختلاف امتیاز بسیار ناچیز موفق به کسب سهمیه المپیک نشد تصمیم گرفت پس از سالها افتخار آفرینی برای کشور مدتی به زندگی شخصی‌اش برسد.

وی خاطرنشان کرد: مه لقا جام بزرگ در اردو حضور خوبی داشت اما به دلیل آسیبی که در سانحه رانندگی داشته چند هفته نتوانست در مسابقات و اردوها حضور یابد و به احتمال زیاد از هفته آینده به جمع ملی پوشان اضافه خواهد شد.

* همه تیراندازان دیده می‌شوند

هاشمی درباره برگزاری مسابقات آنلاین قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: همه ورزشکارانی که در مسابقات لیگ و آزاد رکورد ۶۲۴ و بیشتر زده بودند دعوت شده بودند تا بصورت آزاد در این مسابقات شرکت کنند تا بدانند که دیده می‌شوند. هرچند متاسفانه تاخیر 15 دقیقه ای که به علت مشکل دستگاه‌های امتیازدهی در روز مسابقات آسیایی تفنگ پیش آمد باعث افت نسبی عملکرد همه تیراندازان ایرانی شد.

هاشمی افزود: علت اصرار من در برگزاری مسابقات آزاد و لیگ این بود که به علت کرونا اکثر باشگاه‌های کشور تعطیل شده بودند و تقریبا انگیزه‌ای برای تمرین وجود نداشت. خواستم اعلام شود نتایج همه مسابقات برای انتخابی بازی‌های آسیایی مدنظر قرار خواهدگرفت.

وی درباره اعزام بهترین ورزشکاران به المپیک، گفت: برای المپیک در قسمت مردان یک سهمیه بیشتر نداریم و 3 سهمیه هم در بخش زنان، به همین دلیل اکثر ورزشکارانی که اعزام می‌شوند باید هم در سه وضعیت و هم تفنگ بادی بهترین باشند. تیراندازانی که در مسابقات داخلی شرکت می‌کنند معمولا در بادی خوب هستند اما چون سه وضعیت را شروع نکرده‌اند یا رکوردهای بالایی ندارند نمی‌توانیم برای المپیک در نظر بگیریم.

* این مدل تمرین مناسب المپیک نیست

سرمربی تیم ملی تفنگ درباره اینکه آیا فشنگ‌ها برای تمرینات اندازه است و اینکه این امکان وجود دارد بتوانید از هند فشنگ تهیه کنید، گفت: تعداد نسبتا خوبی فشنگ خریداری شده، اما باز هم با صرفه جویی تمرین می‌کنیم. ورزشکاران تقریبا روزی ۵۰-۶۰ تا تیر می‌زنند که نسبت به قبل بهتر شده است اما این مدل تمرین المپیکی و حتی آسیایی نیست و حداقل باید ۲۰۰ تا ۲۵۰ تیر در روز باشد.

* از رکورد سه وضعیت ملی پوشان اطلاعی نداریم

هاشمی همچنین با اشاره به شرایط ملی‌پوشان سه وضعیت، یادآور شد: چون فشنگ نیست از رکورد سه وضعیت بچه‌ها اطلاع نداریم، مسابقات سه وضعیت هم مانند تفنگ بادی به صورت آنلاین در جهان برگزار می‌شود اما هر بار که به ما اطلاع می‌دهند می‌گوییم فشنگ نداریم و نمی‌توانیم شرکت کنیم. یعنی ما هم مسابقات آنلاین را از دست می‌دهیم و هم از رکورد بچه‌ها اطلاع نداریم.

وی افزود: بدون زدن فرم کامل مسابقات به جرات می‌توانم بگویم برای مسابقات قاره‌ای هم نمی‌توان آماده شد چه برسد به المپیک. اگر به آن تعداد که می‌خواهیم فشنگ فراهم نشود باید هر چه زودتر اردوی خارج از کشور داشته باشیم. متاسفانه روزها می‌گذرد و هنوز اقدام اساسی صورت نگرفته است.

* تاکنون خبری از لغو مسابقات هند نشده

سرمربی تیم ملی تیراندازی کشورمان در خصوص برگزاری قطعی مسابقات جهانی هند، یادآور شد: مسابقات هند قرار است اواخر اسفند و اوایل فروردین سال آینده برگزار شود. تاکنون خبری از لغو مسابقات هند نشده اما باید ببینیم شرایط به گونه‌ای هست که بچه‌ها بتوانند با سلامت بروند و برگردند.

وی گفت: دستورالعمل مسابقه آمده و برنامه مسابقات مشخص است اما در خصوص قرنطینه هنوز چیزی نگفته‌اند. تلاش ما برای اعزام است اما باید ببینیم شرایط چگونه است اگر شرایط ایده آل نباشد ممکن است بچه هاییکه سهمیه دارند را اعزام نکنیم وتنها ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه رنکینگ دارند اعزام شوند.

سرمربی تیم ملی کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در تفنگ ورزشکاری شانس کسب سهمیه از طریق رنکینگ دارد، گفت: کسانی می‌توانند سهمیه رنکینگ بگیرند که بالاترین رنک را بعد از مسابقات مد نظر داشته باشند و کشورشان سهمیه ای در آن ماده نداشته باشد. ما در سه وضعیت زنان و مردان سهمیه داریم لذا اگر بالاترین رنک را هم کسب کنیم نمی‌توانیم سهمیه بگیریم. از رشته های تفنگ تنها در تفنگ بادی مردان سهمیه نگرفته‌ایم که حسین باقری در حال حاضر بیست و چهارم است اما از نفرات بالاتر از او فقط 2 نفرهستند که می‌توانند سهمیه رنکینگ بگیرند چراکه تاکنون ورزشکاری از کشورشان در تفنگ بادی مردان سهمیه نگرفته است این دو از کشورهای آلمان و بلاروس هستند اما با توجه به اینکه هنوز در اروپا ۲ سهمیه دیگر توزیع می شود در صورتی که این دو ورزشکار یا فرد دیگری از کشور شان سهمیه بگیرند، سهمیه رنکینگ به نفرات بعدی می‌رسد.

* باقری باید رکورد خود را ارتقا دهد

وی در خصوص وضعیت حسین باقری و شانس او برای کسب سهمیه، خاطرنشان کرد: باقری باید هم رنکینگ خود را حفظ کند و حتی ارتقا دهد. او اخیرا رکوردهای خوبی ثبت کرده اما چون سرما خورده بود و مشکوک به کرونا بود که البته تست او منفی شد، ۲ هفته قبل از مسابقات آنلاین آسیایی به تمرین نیامد تا مشکلی برای بچه‌ها پیش نیاید. مطمئنم او به زودی به رکورد اصلی خود برمی‌گردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول