اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

گلایه‌های مدیر تیم آلومینیوم از داور بازی با سایپا: به کسی اهانت نکردم که اخراج شوم

مدیر تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: آیا باید اعتراضم را به میهمانی که در VIP نشسته اعلام کنم؟

گلایه‌های مدیر تیم آلومینیوم از داور بازی با سایپا: به کسی اهانت نکردم که اخراج شوم

حمیدرضا امیدوار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص بازی روز گذشته آلومینیوم مقابل سایپا اظهار داشت: مقابل تیم قدیمی، قابل احترام و خوب سایپا بازی کردیم. آنها یک باشگاه حرفه‌ای هستند که سال‌ها در ورزش فعالیت دارند. از قبل می‌دانستیم که بازی راحتی نیست و باید با تمام قوا به زمین برویم. در 2 بازی قبلی توانسته بودیم مقابل قهرمان لیگ برتر و همچنین قهرمان جام حذفی 3 امتیاز را کسب کنیم و همین موضوع کافی بود تا  سایپا هم با برنامه‌ریزی دقیق مقابل ما ظاهر شود اما به هرحال این بازی با نتیجه یک بر یک و تقسیم امتیازات به پایان رسید.

مدیر تیم آلومینیوم اراک در مورد کارت‌هایی که داور مسابقه روز گذشته به اعضای هر دو تیم به صورت نوبتی داد، عنوان کرد: همیشه گفته‌ایم اشتباهات داوری جزئی از بازی بوده و ما به نظر داوران احترام گذاشته‌ایم. داور هم انسان و جایز الخطاست اما بعضی اوقات این اشتباهات از حد می‌گذرد و منطقی نیست. کاری به بقیه ندارم، خود من طی چند سالی که از سال 88 در فوتبال فعالیت داشتم یک کارت زرد در سابقه کاریم نبوده، همیشه هم با عوامل برگزاری بازی و تیم داوری همکاری کرده‌ام.

وی افزود: من مدیر تیم هستم و وظیفه دارم آرامش را روی نیمکت برقرار کنم و ارتباط مستقیمی هم با نماینده فدراسیون که مسئول برگزاری بازی است، دارم. در آن صحنه که داور هم به من و هم به حسین خوش‌نظر(مدیر تیم سایپا) کارت زرد داد، در حال صحبت با فریبرز محمود زاده بودم و گفتم نیمکت حریف آرام نیست. من نیمکت خودمان را آرام می‌کنم شما هم لطف کنید به آن‌ها تذکر بدهید که آرام شوند.

امیدوار تصریح کرد: نه داور چهارم به داور وسط گزارش داد و نه بین من و خوش‌نظر اتفاقی افتاد اما داور ناگهان از وسط زمین آمد و به ما کارت داد. با اینحال من به تصمیم او احترام گذاشتم و به کنار نیمکت آمدم. اعتراضم را خیلی محترمانه به محمودزاده اعلام کردم و می‌توانید از خود او که نماینده فدراسیون بود سوال کنید. من مدیر تیم هستم و باید با اعتراضم را به او اعلام کنم که مسئول مستقیم برگزاری بازی است. پس به چه کسی باید اعتراضم را اعلام کنم؟ به مهمانی که در VIP نشسته باید اعتراضم را اعلام کنم؟

وی ادامه داد: بعد از آن دوباره داور آمد و کارت زرد دوم و کارت قرمز را به من نشان داد. اصلاً در شخصیت من نیست که رفتار تندی داشته باشم و در سخت‌ترین لحظات و شرایط هم با آرامش برخورد کردم. از حق تیمم دفاع می‌کنم اما نه به کسی اهانت کرده‌ام و نه اعتراض خیلی شدیدی می‌کنم.

مدیر تیم آلومینیوم گفت: فاصله بین کارت زرد اول و دوم من یک دقیقه بود. فکر می‌کنم بازی از دست او خارج شده بود. من همیشه سعی می‌کنم اخلاق در ورزش را رعایت کنم و در این چند ساله یک کارت زرد یا یک تذکر کتبی هم نداشتم. اما دیروز اولین کارت زرد و اولین کارت قرمزم را همزمان با هم گرفتم. از داور چهارم پرسیدم گفت باور کنید من اصلا به داور اطلاعی ندادم. حتی در مورد کارت زرد اول هم اتفاقی نیفتاد که داور بخواهد کارت بدهد.

وی در مورد اینکه آیا ممکن است عمدی در این کار وجود داشته باشد، گفت: من در این خصوص در جایگاهی نیستم که قضاوت کنم، ما هم باید خودمان را جای داور بگذاریم. درست است ناراحتم اما به خودم اجازه نمی دهم قضاوتی در این مورد داشته باشم. اما داوری که در مقام قضاوت است باید بداند تحکمی رفتار و صحبت کردن جواب نمی‌دهد و به غیر از اینکه جو بازی را تغییر دهد و حاشیه‌ساز شود، خروجی دیگری ندارد. در کنار اجرای قانون باید اخلاق و احترام را هم رعایت کنند. همانطور که ما مامور به انجام احترام و اخلاق هستیم.

مدیر تیم آلومینیوم اراک تصریح کرد: ناراحتی من از بازی دیروز به خاطر این است که واقعا اخلاقم این طور نیست شرایط بازی را به هم بریزم اما متأسفانه شرایط به گونه‌ای رقم خورد که برای اولین بار کارت زرد و قرمز گرفتم. تمام تلاشم این بود که به برگزاری آرام بازی کمک کنم اما داور با برخی تصمیماتش این تلاش ما را نادیده می‌گرفت و در واقع خودش به این ماجرا دامن می‌زد. ضمن اینکه داور در جریان بازی می‌توانست تصمیمات بهتری بگیرد. در 3-2 صحنه می‌توانست برای ما خطا بگیرد و کارت بدهد اما حتی خطا هم نگرفت. البته بهتر است کارشناسان در این مورد نظر بدهند.

امیدوار در خصوص اعتراض به کارت‌هایی که دیروز از داور دریافت کرده، اظهار داشت: قطعاً این موضوع را پیگیری می‌کنم. چون حس می‌کنیم گوش شنوایی وجود دارد و امیدوارم حرف ما به جایی برسد.

وی در خصوص اینکه آیا آلومینیوم روند صعودی خودش را در جدول حفظ می‌کند، گفت: قطعاً تلاشمان این است که این روند را حفظ کنیم اما نباید فراموش شود که آلومینیوم در سال اول حضور در لیگ برتر است. نباید نگاه احساسی داشته باشیم. درست است نتایج خوبی گرفته‌ایم ولی باید بدانیم چه شرایطی داریم. قطعاً در کنار آن تلاش می‌کنیم جایگاه خوب فعلی را حفظ کنیم. هدف ما بقای در لیگ است و نیم‌نگاهی هم به رتبه‌های بالای جدول داریم. ما مأمور به تلاش هستیم ولی اگر بخواهیم توقع مردم را از تیم بالا ببریم که انتظار کسب سهمیه داشته باشند باید در عدالت فوتبال شک کرد. باید با منطق پیش برویم و کار خودمان را انجام بدهیم. ماحصل و نتیجه‌ای که در آینده رخ می‌دهد، خواست خداست.

مدیر تیم آلومینیوم در مورد آغاز تمرینات انفرادی محسن ربیع‌خواه و همچنین حضور محمدایرانپوریان در ترکیب اصلی پس از هفته‌ها دوری عنوان کرد: هر دو جزو بازیکنان خوب و با تجربه ما هستند. همه از حضور آن‌ها خوشحال هستیم. محسن ربیع‌خواه زیر نظر پزشک کار می‌کند و فکر می‌کنم با همت، انگیزه، اراده و رفتار حرفه‌‌ای خودش می‌تواند خیلی زود به میادین برگردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول