اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

هشدار متخصصان عفونی به خطرات برگزاری بازی های المپیک توکیو

متخصصان پزشکی و عفونی سراسر جهان در خصوص برگزاری بازی‌های المپیک و خطرات آن هشدار دادند.

هشدار متخصصان عفونی به خطرات برگزاری بازی های المپیک توکیو

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از دیلی میل، آتسو هامادا متخصص بیماری‌های عفونی ژاپن می‌خواهد این المپیک را در تابستان و در توکیو ببیند اما می‌گوید اگر این مسابقات در جای دیگری برگزار می‌شد، احتمالاً از لغو آن حمایت می‌کرد.

این استاد دانشگاه پزشکی ژاپن اظهار داشت: حتی بدون ویروس کرونا، بازی‌های المپیک به عنوان یک اجتماع گسترده همه نوع بیماری‌های عفونی را پرورش می‌دهد.

وی افزود: اجازه دادن به تماشاگران برای حضور در المپیک غیر قابل تصور است چرا که داشتن هر تماشاگر خطرات قابل توجهی در پی دارد.

در حالی که کمتر از ۶ ماه به برگزاری بازی‌های به تعویق افتاده توکیو باقی مانده، مقامات ژاپنی و کمیته برگزاری بازی‌ها مطمئن هستند مسابقات به صورت ایمن و مطمئن انجام خواهد شد.

مایکل هد همکار ارشد تحقیقات بهداشت جهانی در دانشگاه ساوتهمپتون انگلیس گفت: من احساسات ورزشکاران را درک می‌کنم اما فکر می کنم از نظر بهداشت جهانی، هیچ چیز در مورد المپیک وجود ندارد که در حال حاضر منطقی باشد.

مقامات برگزاری المپیک اقدامات ایمنی ویروس، از جمله نظارت بهداشتی قبل از ورود به ژاپن، آزمایش منظم در طول اقامت و محدودیت ورزشکاران در مدت اقامت در دهکده المپیک را آغاز کرده‌اند.

مایکل هد هشدار داد: حتی اگر ورزشکاران واکسینه شده باشند، ممکن است انواع خاصی وجود داشته باشد که مقاومت خاصی در برابر واکسن دارند. اختلاط افراد از کشورهای مختلف به سادگی احتمال بروز انواع جدید را تسریع می‌کند.

حسن ولی دانشیار بهداشت عمومی در دانشگاه لا تروب استرالیا، گفت که اطمینان دارد هر کاری که می‌تواند برای کاهش خطر انجام شود، صورت می‌گیرد.

ولی که روی سیاست ویروس کار کرده، گفت: اما شما نمی‌توانید خطر را به طور کامل کاهش دهید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول