اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

تعریف کامل هنر رزمی تای‌چی‌چوان+فیلم

مربی هنر رزمی تای چی چوان گفت: تمامی حرکاتی که تای‌چی‌کاران اجرا می‌کنند جز فنون و تکنیک‌های برتر رزمی دفاع و ضربه در مبارزات است.

تعریف کامل هنر رزمی تای‌چی‌چوان+فیلم

جواد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره خصوصیات ورزش تای‌چی‌چوان، اظهار داشت: تای‌چی‌چوان یکی از سه سبک اصلی ورزش ووشو (کونگ‌فو رزمی چینی) به حساب می‌آید. تمامی حرکاتی که در اجرای ورزشکاران تای‌چی‌کاران می‌بینید فنون و تکنیک‌های برتر رزمی دفاع و ضربه است که در مبارزات استفاده می‌شود. به گفته اساتید بزرگ در رشته‌های دیگر، تای چی را نقطه اعلای هنرهای رزمی می‌شناسند.

وی در مورد آرام انجام دادن تکنیک‌های تای‌چی‌ هم گفت: اما دلیل آرام انجام دادن این ورزش، یک دلیل خیلی مهم و باارزش تر دارد. این ورزش هدفش ارتقای سطح سلامت یک ورزشکار است.

داور مسابقات تای چی چوان اضافه کرد: ورزش تای‌چی‌چوان علاوه بر اینکه توان رزمی یک رزمی‌کار را افزایش می‌دهد یک هدف والاتر را دنبال می‌کند، آن هم تسلط مغز بر بدن است. با آرام انجام دادن حرکات باعث می‌شود مغز انسان تمرکز بیشتری داشته باشد و بتواند هماهنگی عصبی و عضلانی خیلی بالاتری را برای بدن به وجود بیاورد. به همین منظور است که نفرات در رده سنی حتی پیشکسوتان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می‌کنند و می‌توانند مقام به دست بیاورند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول