اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

خطیبی: اخباری استعفا داد چون شرایط مهیا نبود/ اگر دنبال حفظ ماشین سازی هستند باید تصمیم اساسی بگیرند

پیشکسوت فوتبال تبریز گفت: الان فرصت خوبی برای واگذاری نیست و بهتر بود زنوزی به حمایت خودش ادامه می‌داد تا سهمیه لیگ برتر ماشین‌سازی برای سال بعد حفظ شود.

خطیبی: اخباری استعفا داد چون شرایط مهیا نبود/ اگر دنبال حفظ ماشین سازی هستند باید تصمیم اساسی بگیرند

محمدرضا سروش - حسین خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت ادامه همکاری با باشگاه ماشین سازی اظهار داشت: از بازی آخری که مقابل صنعت نفت آبادان پیروز شدیم کسی از باشگاه با من ارتباط نگرفت. منتظر بودم ببینم چه اتفاقی می‌افتد اما کسی با من تماس نگرفت و خبری نشد. تنها با سعید اخباری ارتباط داشتم که او نیز به خاطر مشکلاتی که وجود داشت استعفا داد.

وی در مورد اینکه آیا از سمت مدیریت فنی ماشین‌سازی استعفا داده، گفت: من کناره‌گیری نکردم اما با من تماس نگرفتند و شاید فکرشان همکاری با افراد دیگر است. فقط در رسانه‌ها خواندم که باشگاه به یک شرکت واگذار شد و نجفی مدیرعامل شده، واقعا از چیزی خبر ندارم.

خطیبی در پاسخ به این سوال که هوشنگ نصیرزاده نیز قرار است به جمع مدیران جدید ماشین سازی اضافه شود و آیا با او صحبتی انجام داده، گفت: خیر، هیچ کس با من صحبت نکرده است. تا زمانی که بهداد بیات بود با او در ارتباط بودم که او هم رفت. سپس سعید اخباری تنها کسی بود که با من ارتباط داشت، اما او هم استعفا داد و جدا شد.

مدیر فنی ماشین سازی در مورد مشکلات این تیم اظهار داشت: به هر حال تیم در ابتدای فصل با بودجه کم بسته شد. بازیکنان 20 درصد گرفته بودند و قرار بود در پایان  نیم فصل 30 درصد دیگر هم دریافت کنند. بیشتر از این خبر ندارم و نمی‌دانم چه تغییر و تحولاتی انجام شده، سعید اخباری هم استعفا داده که من فقط با او ارتباط داشتم. او به تبریز آمد و با مدیران جدید صحبت کرد اما به توافق نرسیدند. اخباری با این بضاعت خوب کار می‌کرد اما طی صحبتی که با مدیریت انجام داده ظاهرا شرایط هم از لحاظ مالی مهیا نیست. تیم باید برای نیم‌فصل دوم تقویت شود اما آن طور که اخباری می‌گفت ظاهرا پولی ندارند. 

خطیبی در خصوص این که آیا تمایلی به ادامه همکاری با ماشین سازی دارد گفت: نه، واقعیت این است که اگر می‌خواستند ارزش قائل می‌شدند و تماس می‌گرفتند. البته اگر هم تماس بگیرند باید صحبت کنیم و ببینیم چه شرایطی وجود دارد.

پیشکسوت فوتبال تبریز تصریح کرد: اگر می‌خواهند ماشین سازی امسال در لیگ برتر بماند باید یک تصمیم اساسی بگیرند. الان تیم ته جدول است. باید با یک مدیریت قوی تیم را تقویت کنند. کادرفنی خوب و حداقل 6-5 بازیکن خوب بیاورند تا بتوانند تیم را در لیگ برتر نگه دارند.

وی با اشاره به جدایی پیمان بابایی گفت: او یک وزنه در ماشین سازی بود و الان از این تیم جدا شده و ممکن است 4-3 بازیکن دیگر هم از تیم جدا شوند. باید بازیکنان فعلی را حفظ کنند. الان کار برای ماشین سازی سخت‌تر شده، مدیریت آن مشخص نیست. هیچ مربی ندارد، تمرینات هم هنوز تعطیل هستند. 

خطیبی در مورد رفتن بازیکنان ماشین‌سازی به تراکتورعنوان کرد: سیاست مالک باشگاه این طور است که تراکتور برای قهرمانی بسته شود و ماشین سازی برای حفظ سهمیه لیگ برتر. در اول فصل بودجه‌ای را برنامه‌ریزی کردند و تصورشان این بود که می‌توانند با این بودجه در لیگ برتر کار کنند اما کار در لیگ برتر سخت است و شرایط برای ماشین سازی مهیا نشد.

مدیر فنی ماشین سازی با اشاره به حضورش در این باشگاه افزود: آماده بودم هر کاری از دستم برمی‌آید انجام بدهم اما از روزی که بهداد بیات رفت کسی هم با من تماس نگرفت. دوست داشتم به این تیم و شهر خودم  خدمت کنم اما هنوز هیچ خبری نیست. ان‌شاالله تصمیمی بگیرند که به صلاح ماشین سازی باشد. این تیم قدیمی و ریشه‌دار است و هواداران زیادی دارد. نباید به لیگ یک سقوط کند.

وی در مورد این که آیا مطالبه مالی از ماشین سازی دارد گفت: وقتی آمدم اصلاً بحث  مالی نداشتم و سفید امضا کردم. واقعا می‌خواستم دلی کمک کنم. به خاطر پول نیامده بودم. حالا هم این شرایط به وجود آمده، دوست داشتم به این تیم کمک کنم اما به نظر می‌رسد در حال صحبت با نفرات دیگری هستند. فقط باید سریع‌تر تصمیم بگیرند چون فرصتی وجود ندارد. هفته بعد تیم باید در لیگ برتر به میدان برود اما هنوز تمرینات تعطیل است.

پیشکسوت فوتبال تبریز در مورد نقش زنوزی در مدیریت باشگاه ماشین‌سازی گفت: گرداندن دو باشگاه در این شرایط اقتصادی سخت است. زنوزی تا الان هم از تراکتور و هم از ماشین سازی حمایت کرده و زحمت کشیده، او برای تیم‌های تبریزی سنگ تمام گذاشته و از جیب خودش خرج کرده و این، کار هر کسی نیست.

وی افزود: به نظرم بهتر بود که او به حمایتش از ماشین سازی ادامه می‌داد تا فصل به پایان برسد و سال بعد فکری برای واگذاری باشگاه می‌کرد. الان با توجه به جایگاهی که ماشین سازی دارد، قبول مدیریت تیم ریسک است. زنوزی برای تبریز و آذربایجان و تیم‌های ماشین سازی و تراکتور خیلی کار کرده است. اگر سال بعد ماشین‌سازی را واگذار می‌کرد بهتر بود. الان فرصت خوبی برای واگذاری نیست و بهتر بود زنوزی به حمایت خودش ادامه می‌داد تا سهمیه لیگ برتری برای سال بعد حفظ شود.

خطیبی تصریح کرد: به نظرم فقط زنوزی می‌تواند این کار را انجام بدهد و دیگران ممکن است به مشکل بخورند. هواداران ماشین سازی نگران هستند و با من تماس می‌گیرند. امیدوارم چه من باشم و چه نباشم اتفاقات خوبی برای ماشین سازی بیفتد و این سهمیه فوتبال آذربایجان در لیگ برتر حفظ شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول