اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

جایگاه نخست کرمانشاه در قهرمانی پاراوزنه‌برداری کشور

مسابقات پاراوزنه‌برداری قهرمانی کشور پایان یافت و تیم کرمانشاه در جایگاه نخست قرار گرفت.

جایگاه نخست کرمانشاه در قهرمانی پاراوزنه‌برداری کشور

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بیست وهفتمین دوره مسابقات پاراوزنه‌برداری قهرمانی مردان کشور با حضور ناظر کمیته بین المللی پارالمپیک، یادبود سیامند رحمان و گرامیداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی، طی دو روز ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه در سالن وزنه‌برداری زنده یاد سیامند رحمان برگزار شد و در نهایت تیم کرمانشاه با ۶۳ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

 تیم‌های مازندران با ۵۳ خوزستان با ۵۱ امتیاز به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

در آخرین دیدار این مسابقات رقابت دسته فوق سنگین برگزار شد که نتایج به شرح زیر به دست آمد:

دسته ۱۰۷+ گیلوگرم:
رده سنی جوانان
مقام اول: مهرشاد رادمرد، رکورد ۱۵۰ کیلوگرم
رده سنی بزرگسالان
مقام اول: احمد امین‌زاده، رکورد ۲۵۵ کیلوگرم
مقام دوم: منصور پورمیرزایی، رکورد ۲۴۱ کیلوگرم
مقام سوم: مهدی صیادی، رکورد ۲۳۰ کیلوگرم

مراسم این دوره از مسابقات با حضور عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، سردار قاسمی مشاور وزیر ورزش در امور ایثارگران، کاوه احمدی مدیر مرکز اطلاع رسانی  وزارت ورزش و جوانان، سردار یزدانی رئیس تربیت بدنی سپاه محمد رسول الله (ص)، سرهنگ میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، خسروی وفا رئیس، تابع دبیر کل و طلوع کیان مدیر روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، اسبقیان رئیس، نواب رئیس، حمیدی دبیر، سردار آذرنوش مشاور امور فرهنگی و مدیران فدراسیون و نیز رضازاده رئیس و میرشفیعی دبیر انجمن وزنه‌برداری برگزار شد.

 برنامه باستانی، پخش کلیپ ویژه سیامند رحمان و همچنین اجرای ترانه پیام عزیزی یاد این اسطوره وزنه برداری پارالمپیک کشورمان گرامی داشته شد.

اسبقیان در ابتدای این مراسم اظهار داشت: سیامند رحمان قهرمان بی نظیر وزنه‌برداری جانبازان و معلولین کشورمان بود. فقدان او برای ما ضایعه بزرگی است. این رقابت ها بر اساس استاندارد های جهانی و با حضور نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک و با حمایت کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

وی افزود: همکاران من در فدراسیون تمام تلاش خود را برای برگزاری شایسته این رقابت‌ها به کار گرفتند و همچنین از رسانه ملی و خبرگزاری‌ها برای انعکاس این دوره از مسابقات تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین گفت: از ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات می خواهم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تمرینات خود را پیگیری کنند تا در آینده شاهد افتخار آفرینی مجدد آنها باشیم.

در ادامه این مراسم عبدالحمید احمدی معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: سیامند یک اسطوره جهانی بود و نام او جاودانه خواهد ماند. همه او را با مهار وزنه های بسیار سنگین و خلق رکوردهای دست نیافتنی به یاد می آورند.

وی ادامه داد: فقدان سیامند رحمان ضایعه بزرگی بود و ان شاالله خداوند به خانواده این پهلوان بزرگ صبر عطا کند.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: برای کاروان پارالمپیکی کشورمان در مسابقات توکیو آرزوی موفقیت می کنم.

در این مراسم از طرف کمیته ملی پارالمپیک به اسبقیان و رضا زاده به دلیل برگزاری شایسته این دوره از رقابت ها تندیس یادبود سیامند رحمان اهدا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول