اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

گواردیولا چهارمین مربی برنده در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

پپ گواردیولا اکنون چهارمین مربی تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان فوتبال اروپاست که دراین جام صاحب بیشترین برد هستند.

گواردیولا  چهارمین مربی برنده در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته، شب موفقیت پپ گواردیولا بود. سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی در 5 سال اخیر، در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم مقابل بورسیامونشن گلادباخ برنده شد. او که تیمش در بازی رفت، حریف آلمانی را 2 بر صفر شکست داده بود، در بازی برگشت هم همین نتیجه را تکرار کرد.

به این ترتیب پپ و آبی های آسمانی به مرحله یک چهارم نهایی معتبرترین جام باشگاهی قاره سبز راه یافتند اما در کنار این، وی صاحب رکورد جالبی شد. زیرا نامش در ارتباط با این پیکارها بعد از بزرگانی همچون سرآلکس فرگوسن، کارلو آنچلوتی و آرسن ونگر قرارگرفت.

طبق اعلام دیلی میل، گواردیولا، از رکورد «بیشترین برد» در لیگ قهرمانان اروپا ژوزه مورینیو(سرمربی کنونی تاتنهام) جلو زد.

پپ با برد شب گذشته، اکنون در تیم های بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی، صاحب 82 برد در لیگ قهرمانان اروپا شده است. تاکنون 3 مربی بیشتر از او در این جام کسب پیروزی کرده اند.

طبق آمار «برنده ترین مربی تاریخ لیگ قهرمانان» یا به عبارتی مربی که صاحب بیشترین تعداد برد در این جام بوده، «سرآلکس فرگوسن» مربی اسطوره ای منچستریونایتد است که 102 برد در این جام به نام خود ثبت کرده است.

بعد از او کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی کنونی تیم اورتون انگلیس، 89 برد در این جام دارد و البته دوم است.

رتبه سوم این رده بندی، مربوط به آرسن ونگر، سرمربی فرانسوی و اسطوره ای تاریخ آرسنال است. او 86 برد در این جام را به نام خودش زده  و حالا پپ با کسب 82 برد در رده چهارم قراردارد.

از آنجایی که وی برخلاف فرگوسن، آنچلوتی و ونگر، فعال است و سال ها جا برای کارکردن دارد، پس می تواند در سایه کسب برد با آبی های آسمانی رکورد خود را بهبود ببخشد و در آینده ایی نزدیک حتی از ونگر و آنچلوتی نیز جلو بزند.

گواردیولا که از فصل 2009-2008 در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته، در این جام تاکنون 131 بازی به عنوان سرمربی حاضر شده که 82 بردفل 27 تساوی و 22 باخت کسب کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول