اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

رودکی: دل وزیر ورزش به حال جودو نمی‌سوزد/ خانه از پای بست ویران است

پیشکسوت جودو ایران گفت: تیم جودوی ایران هم در مسابقات قهرمانی آسیا به صورت توریستی در کشور قرقیزستان حضور داشت.

رودکی: دل وزیر ورزش به حال جودو نمی‌سوزد/ خانه از پای بست ویران است

محمدرضا رودکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص نتایج به دست آمده تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: آقایان که می‌گفتند تعلیق هستیم و نمی‌توانیم تیم ببریم اما حالا تیمی با یک شرایط خاص به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام کرده‌اند و البته نتیجه مطلوب و درخوری نگرفتند. مقام پنجمی بریمانلو هم هیچ ربطی به این فدراسیون ندارد، چون دو سال با آنها درگیر بود. این جودوکار جز چهره‌هایی است که زمان ما به سطح اول رسید. ابتدا 100 نفر را استعدادیابی و روی آنها سرمایه گذاری کردیم که نهایتاً در چند دوره مسابقات شرکت کردند و حالا نتیجه داده است.

وی افزود: کل تیمی که چند سال در اردوهای تیم ملی با آنها کار ‌کردیم، بروید و ببینید چطور تا این جا بالا آمده‌اند. این نفراتی هم که به قرقیزستان رفتند، چند سال به آنها آموزش دادیم. چرا در یک دوره مسابقات قهرمانی آسیا که تیم‌های قدرتمند جهان نظیر ژاپن و مغولستان شرکت نکرده‌اند، نباید یک مدال برنز می‌گرفتند؟

قهرمان سابق جودو آسیا تصریح کرد: با تیم جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا در قرقیزستان نرفتند و فقط نفرات تیم را گلچین کردند. بعد از دو سال تعلیق چرا مسابقات انتخابی نگذاشتید؟ مسئولان فدراسیون از دو ماه قبل می‌دانستند چه اتفاقی افتاده و قرار است مسابقات قهرمانی آسیا برگزار شود. چه فرقی می‌کرد که پیکارهای انتخابی بین جوانان و رده سنی زیر 22 سال برگزار می‌کردید و حداقل چهار جودوکار آماده به قرقیزستان می‌بردید. چرا قبل از مسابقات، مدیر تیم‌های ملی را تغییر می‌دهید که اصلا در زندگی‌اش مدیریت نکرده است؟ چرا یوسف‌زاده را به عنوان مربی اعزام می‌کنید؟ او این همه سال کجا بوده و چکار کرده است؟ 

رودکی در مورد پست‌ها و جایگاه‌های رئیس فدراسیون جودو به افراد مختلف گفت: کسانی سمت گرفتند که در انتخابات او را کمک کرده بودند و با اهدای پست با آنها تسویه حساب کرد. میراسماعیلی سیستم سلیقه ای دارد و مدیریت علمی و پشتوانه‌ای ندارد. ابتدا مسئولان ورزش او را آوردند و حمایتش کردند و بعد فهمیدند خودش مشکل ساز است.

پیشکسوت جودو عنوان کرد: وقتی که وزیر ورزش دلش نمی‌سوزد، می شود وضعیت کنونی. این همه هزینه و رفت و آمد برای مسابقات قهرمانی آسیا برای چه بود؟ وقتی شرایط به این شکل است، ما هم به سراغ زندگی خودمان می‌رویم. هرگاه از ما استقبال کردند، با جان و دل کار کردیم. فدراسیونی که از رستگار و میراسماعیلی تحویل گرفتیم، چه مدال‌هایی در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی کسب شد و چطور فدراسیون را تقدیم کردیم؟ ببینید چهار سال مدیر تیم‌های ملی بودم، چه نتایجی به دست آمد. هم اکنون نگاه کنید بعد از چهار سال چه اتفاقی افتاده است.

دارنده سه مدال بازی‌های آسیایی در خصوص اینکه به هیچ وجه با میراسماعیلی کار نخواهد کرد، یادآور شد: قطعا من و خیلی دیگر از جودوکاران قدیمی، با این شرایط کار نخواهیم کرد. نوع مدیریت و رفتار آرش میراسماعیلی را قبول ندارم. رفتار او حرفه‌ای و اخلاقی نیست و به هیچ وجه نمی‌توانم با او کار کنم. من قراردادم تا المپیک بود و به خاطر همین استعفا کردم.

وی ادامه داد: از طرف مسئولان ورزش کشور و عمادی سرپرست وقت فدراسیون شرایطی را مهیا کردند تا میراسماعیلی رئیس فدراسیون شود. وقتی از اول کار می‌بینم که کار نادرست انجام می‌شود، قبول نمی‌کنم همکاری کنم. زمانی که یک کار از پای بست ویران است، قطعا به نتیجه نمی‌رسد. از وقتی که میراسماعیلی در فدراسیون جودو حضور پیدا کرد، خیلی مشکل ساز شد و درگیری‌های زیادی به وجود آمد و هنوز هم ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول