اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

پرس: ما برای نجات فوتبال سوپرلیگ را تشکیل دادیم / چرا هیچ شفافیت مالی در یوفا نیست؟

رئیس رقابت سوپرلیگ اروپا در خصوص این رقابت با شبکه اسپانیایی صحبت کرد و علت تشکیل این مسابقات را نجات فوتبال دانست.

پرس: ما برای نجات فوتبال سوپرلیگ را تشکیل دادیم / چرا هیچ شفافیت مالی در یوفا نیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس، بامداد امروز فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید و رئیس اصلی سوپرلیگ اروپا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ال چرینگیتو در خصوص علت تشکیل این رقابت صحبت کرد.

پرس گفت: این مسابقات برای حفظ و نجات فوتبال تشکیل شده است. وقتی می‌گویم حفظ فوتبال یعنی حفظ همه، حداقل به مدت 20 سال ما می‌توانیم در آرامش زندگی کنیم. شرایط کنونی بسیار دراماتیک است و ما معتقدیم که فرمت کنونی سوپرلیگ اروپا می‌تواند فوتبال را نجات دهد مثل لیگ قهرمانان اروپا در دهه 50.

وی ادامه داد: باشگاه‌های بزرگ در انگلیس، ایتالیا، اسپانیا یک راه حل پیدا کردند برای وضعیت وحشتناک امروز. آنها گفته‌اند که 5 میلیارد یورو پول از دست دادند. در رئال مادرید ما در طول 2 فصل بیش از 400 میلیون یورو پول از دست دادیم.

رئیس باشگاه رئال مادرید گفت: وقتی شما هیچ درآمدی جز حق پخش تلویزیونی ندارید پس بهترین راه این است که بازی ها را جذاب کنی تا طرفداران در کل دنیا شما را مشاهده کنند. ما می‌توانیم به جای دیدار لیگ قهرمانان اروپا از یک سوپرلیگ استفاده کنیم که خسارت‌ها را جبران کند. ما می‌خواهیم خیلی زود هم این رقابت شروع شود. قرار است با یوفا و فیفا صحبت کنیم و من اصلا نمی‌دانم چرا آنها عصبانی شده‌اند.

ریاست رقابت سوپر لیگ اروپا اظهار داشت: بازیکنان در خصوص تهدیدهای یوفا باید آرامش خود را حفظ کنند زیرا این اتفاقاتی که آنها بیان می‌کنند رخ نخواهد داد. رئال مادرید، منچسترسیتی، چلسی و دیگر تیم‌ها هم از لیگ قهرمانان اروپا یا رقابت‌ داخلی حذف نخواهند شد. من مطمئنم زیرا این تصمیم اساسا غیر ممکن است.

 وی ادامه داد: یوفا وجهه خوبی ندارد. آنها فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا را طوری تغییر دادند که هیچ کس اصلا از علت آن باخبر نیست و بعد می‌گویند که سال 2024 می‌خواهد این رقابت آغاز شود. 2024 ؟ در آن زمان فوتبال مُرده و باشگاه‌ها هزاران میلیون‌ها پول از دست داده‌اند.

پرس گفت: از ابتدا هم پاریس در میان ما نبود و ما با تیم‌های آلمانی هم مذاکره‌ای نداشتیم. 12 باشگاه هستیم که می‌خواهیم این تعداد به 15 تیم افزایش پیدا کند. این حرف‌ها هم که اگر بایرن و پاریس به سوپرلیگ نیایند، این رقابت لغو می‌شود هم حقیقت ندارد و یک صحبت بی‌ارزش است.

وی درباره اظهارات چفرین به دفاع از آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس نیز گفت: او به آنیلی امروز توهین کرد و این غیرممکن است. دیوانه کننده است که رئیس یوفا در خصوص ریاست باشگاه‌های فوتبال اینگونه صحبت می‌کند. اصلا قابل پذیرش نیست و یوفا باید تغییر کند. ما یک مدیری در یوفا نمی‌خواهیم که به دیگران توهین کند.

به گزارش فارس، آلکساندر چفرین روز گذشته در خصوص سوپرلیگ صحبت کرد و به انتقاد شدید از موسسان این رقابت پرداخت. او اظهار داشت که بازیکنان این 12 تیم نمی‌توانند در بازی‌های ملی حضور پیدا کنند و عملا ستاره‌های این تیم‌ها جام ملت‌های اروپا و جام جهانی را از دست خواهند داد. چفرین همچنین آنیلی را یک آدم دروغگو و بی‌ارزش خطاب کرد و با عبارتی نزدیک به «مار در آستین پروراندن» به شدت به آنها تاخت.

پرس اظهار داشت: چرا یوفا و لالیگا از درآمد و حقوق سالیانه خود حرف نمی‌زنند؟ ما از میزان دستمزد لبرون جیمز (بازیکن بسکتبال) با خبر هستیم ولی نمی‌دانیم که چقدر سران یوفا پول می‌گیرند. هیچ شفافیتی در این نظام وجود ندارد. ما همه در شرایط کرونایی بسیار از حقوق خود را کم کردیم ولی چرا در یوفا هیچ کس این کار را انجام نداد!؟

وی ادامه داد: بوریس جانسون (نخست وزیر بریتانیا) گفته که لیگ برتر با وجود سوپر لیگ نابود می‌شود؟ اصلا هم اینطور نیست. این خبر و این اندیشه غلط است و فوتبال به حالت طبیعی خود بازخواهد گشت.

ریاست باشگاه رئال تصریح کرد: بارسلونا از همان ابتدا وارد سوپر لیگ شد و لاپورتا ایده این رقابت را گرفت زیرا آدم عاقلی است و از شرایط موجود تیمش خبر داد. بارسلونا اکنون اصلا شرایط اقتصادی خوبی ندارد و لاپورتا و رئیس باشگاه بارسا فهمید که برای حفظ فوتبال باید وارد سوپرلیگ شود. اگر ما بتوانیم در ماه آگوست (شهریور ماه) سوپرلیگ را آغاز کنیم خیلی شروع خوبی انجام داده‌ایم. ما می‌توانیم با یوفا و تیم‌ها به توافق برسیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول