اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

اعتراض ستاره والیبال به حق است یا سوتفاهم؟/ سجادی: پاداش‌ها چند برابر شده است

ملی‌پوش والیبال ایران نسبت به پرداخت پاداش پای سکو به مدال آوران المپیک اعتراض کرد.

اعتراض ستاره والیبال به حق است یا سوتفاهم؟/ سجادی: پاداش‌ها چند برابر شده است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در آستانه رقابت‌های بزرگ و مهمی به نام المپیک، مسئولان ورزش کشور در اقدامی جهت بالا بردن انگیزه و روحیه قهرمانان ورزش کشور از پرداخت پاداش‌های نقدی به مدال آوران خبر دادند. در حالی که حدود سه ماه به بازی‌های المپیک توکیو زمان باقی است کمیته ملی المپیک کشورمان پاداش پای سکوی مدال آوران در این بازی‌ها را مشخص کرده است که بر این اساس برای مدال طلا 10 هزار دلار، نقره 5 هزار دلار و برنز 3500 دلار پاداش پای سکو مشخص شده است.

این اقدامات در سایر کشورها هم صورت می‌گیرد تا ورزشکاران با انگیزه بیشتری پا به میدان المپیک بگذارند، اما مبالغ اعلامی از سوی مسئولان ورزش کشور در مقایسه با سایر کشورهای جهان چندان چشم‌گیر نیست. در مقایسه با کشورهای آسیایی مانند اندونزی، آذربایجان، قزاقستان و سنگاپور هم پاداش در نظر گرفته شده برای ورزشکاران مدال‌آور ایران بسیار کم است و همین موضوع موجب شد تا برخی از ورزشکاران نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند، چراکه کمیته ملی المپیک برای المپیک ریو نیز همین پاداش را در نظر گرفته بود.

موسوی: پاداش را پس می‌دهم تا دینی بر گردن‌مان نباشد

سید محمد موسوی، ملی‌پوش لژیونر والیبال ایران در واکنش به مبلغ پاداش پرداختی به مدال‌آوران المپیک نوشت: « داداش به نظر من زحمت نکشید راضی نیستیم تو دردسر بیوفتین. 2 تا داستان هست که طرف 4 سال پوستش کنده میشه تو بالاترین سطح ورزش دنیا قرار میگیره پاداشش 240 تومن که اگه شانس بیاره و به دلار جهانگیری حساب نکنن 10% مالیات کم میشه 224 تومن که دیگه حساب کنید اون بنده خدای قهرمان چیکارش میتونه بکنه داستان دوم ورزشهای گروهی هست که ما جزوشون هستیم بر فرض محال قهرمان بشیم نصف میشه این عدد. خدایی دمتون گرم عالی هستین. واسه اولین بار خداروشکر میکنم ما مدال نمیگیریم چون واقعاً زور داشت بعد مدال المپیک این باشه پاداش  من که اگه این مدال رو بگیرم و این پاداش رو دریافت کنم قطعا همون قدر میزارم روش پس میدم که دینی گردنمون نیوفته

سجادی: پاداش‌ها از نظر ریالی چند برابر شده است

این واکنش تند ستاره والیبال ایران که در المپیک قبلی هم به دلیل عدم حضور در رژه تیم‌ها حاشیه‌هایی ایجاد کرده بود، بازتاب زیادی در رسانه‌های مختلف داشت و کار به جایی رسید که نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: روال گذشته این بود وقتی که ورزشکاران مدال می‌گیرند در شهر میزبان بلافاصله در همان روز با یک مراسم کوچک با حضور کادر اجرایی و مربیان از آنها تقدیر می‌شود و یک جشن کوچک گرفته می‌شود و پاداش مصوب هیأت اجرایی به آنها داده می‌شود.

وی ادامه داد: میزان پاداش در مسابقات توکیو مشخص است. معمولاً این پاداش‌ها با شرایط جامعه و اقتصادی دیده می‌شود. با مجموع شرایط فکر می‌کنم پاداش‌ها خوب است. در ریو دلار 3 هزار و الان 25 هزار تومان است. از نظر ریالی پاداش‌ها چند برابر شده است. علاوه بر آن‌ پاداش نهایی در ستاد عالی المپیک و پارالمپیک تصمیم‌گیری و اعلام می‌شود که بیشتر از این پاداش است و از طرف دولت داده می‌شود.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در این باره گفت: قبلاً پاداش نصف می‌شد، اما به نظرم می‌رسد اگر والیبال، بسکتبال و شمشیربازی روی سکو بروند آنها هم پاداش تمام پای سکو را دریافت کنند. این موضوع در دوره گذشته هم بوده است.

صالحی‌امیری: برای موسوی سوتفاهم ایجاد شده است

سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک هم امروز در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: به تیم والیبال و داورزنی خسته نباشید می‌گویم. والیبال در مسیر جهش است و جزو برترین‌های دنیاست. مدیریت والیبال با انتخاب سرمربی و کادر فنی مسیر روشنی در پیش دارد و قهرمانان والیبال در همه رده های سنی شایسته حمایت حداکثری هستند. برای موسوی بازیکن عزیز و ارزشمند ما سو تفاهم ایجاد شده که کل پاداش تیم‌ها همین ارقام است. پاداش اصلی به صورت ریالی پرداخت می‌‌شود. در مجموع قدردان زحمات و تلاش‌های والیبال هستیم.

سعیدی: توان ما در همین حد است

این در حالی است که پیش از این هم کیکاووس سعیدی عنوان کرد: توان ما در همین حد است؛ البته وزیر ورزش هم اعلام کرده پاداش ویژه‌ای برای طلایی‌ها در نظر گرفته است‌. در نشست هیات اجرایی بحث مفصلی روی هزینه‌های ریالی و ارزی کاروان داشتیم، با توجه به افزایش نرخ ارز تصمیم مناسبی گرفته شد تا مصارف را مدیریت کنیم.

والیبال ایران با حضور ولادیمیر آلکنو به دنبال حضور در جمع 4 تیم برتر المپیک بوده و نیم نگاهی هم به سکو دارد. حالا باید منتظر ماند و دید که در نهایت چه تصمیمی در این خصوص گرفته خواهد شد. آیا مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تغییراتی در این مبالغ ایجاد خواهند کرد یا در ادامه بازهم شاهد اعتراض سایر ورزشکاران نسبت به این موضوع خواهیم بود؟

سجادی در اظهارات خود می‌گوید «اگر والیبال، بسکتبال و شمشیربازی روی سکو بروند آنها هم پاداش تمام پای سکو را دریافت  می کنند». با توجه به این شرایط باید دید که آیا واقعاً برای سید محمد موسوی، ستاره والیبال ایران سوتفاهم ایجاد شده یا اینکه پشت پرده اتفاقات دیگری درحال رخ دادن است؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول