اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

در تری اتلون چه می‌گذرد؟/ از انتقاد به رئیس فدراسیون تا نتایج ضعیف تیم‌ملی

کاپیتان سابق تیم ملی تری اتلون (سه گانه) در صحبت‌هایی از وضعیت این رشته انتقاد کرد.

در تری اتلون چه می‌گذرد؟/ از انتقاد به رئیس فدراسیون تا نتایج ضعیف تیم‌ملی

احسان امینیان در گفت‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت فدراسیون فدراسیون تری اتلون یا همان سه گانه سابق اظهار داشت: گودرزی رئیس فعلی فدراسیون، خودش کشتی گیر است و نمی‌دانم چطور وارد سه گانه شده است. او در مدیریت قبلی فدراسیون ابتدا نایب رئیس بود و کم کم به سمت تیم‌های ملی آمد و مدیر تیم‌های ملی شد. کاری به بحث‌های مدیریتی نداریم، اما در بخش‌های فنی می‌توان ایراداتی را گرفت که خواسته جامعه سه گانه است. سه سال قبل با یک سرمربی خارج به نام سرجیو قراردادی را امضا کردند و در این سه سال که سرمربی شده، هزینه بسیار زیادی برای وی می‌شود، در حالی که اصلا در ایران حضور ندارد. اگر در صفحات شخصی او هم نگاهی کنید، هیچ چیز در مورد ایران پیدا نمی‌کنید؛ حتی یک عکس یا بیوگرافی.

وی ادامه داد: در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا که در ژاپن برگزار شد، دو نفر از ورزشکاران خوب ما با وجود اینکه فدراسیون عنوان می‌کند، بهترین شرایط را فراهم کردیم و یکی از بهترین مربیان را در اختیار داریم، به خط پایان نرسیدند. البته در این صحبت هیچ خرده‌ای به ورزشکاران وارد نمی‌شد و نباید ناراحت شوند. هر ورزشکاری در هر رشته دوست دارد که بهترین نتیجه را کسب کند.

* با مربیان داخلی حداقل به خط پایان می‌رسیدیم/ رئیس فدراسیون در نقش آچار فرانسه!

کاپیتان سابق تیم ملی سه گانه با اشاره به اینکه تا چند سال قبل خودم در مسابقات مختلف شرکت کرده‌ام، عنوان کرد: با پتانسیل داخلی و با اینکه کم و کاستی زیادی داشتیم، با علم مربیان داخلی خود نتایج بهتری می‌گرفتیم و حداقل به خط پایان می‌رسیدیم، اما حالا چطور شده که با مربی خارجی و با امکاناتی که می‌گویند فراهم کرده‌اند، نتایج بسیار ضعیفی را کسب می‌کنند و روی همه اثر سوء می‌گذارد.

وی ادامه داد: چرا وقتی کارشناسان می‌گفتند کیفیت تیم ملی خوب نیست، ناراحت می‌شدند و پشت سرمربی خارجی پنهان شده و خودشان را از واقعیت‌ها دور می کردند. جالب اینجاست هیچ بازتابی هم از نتایج اخیر تیم ملی در سایت فدراسیون منتشر نمی‌شود. آیا رئیس فدراسیونی را سراغ دارید که هم رئیس باشد، هم مربی و هم مدرس کلاس‌های تربیت مدرس و در وبینارها شرکت کند؟ الان گودرزی آچار فرانسه است. کسی که کشتی گیر بوده، حالا رئیس فدراسیون تری اتلون شده اما به همین هم بسنده نمی‌کند.

* فداسیون متعلق به همه جامعه تری اتلون است نه یک نفر

امینیان گفت: گودرزی خیلی از مربیانی که ورزشکار در سراسر ایران تربیت کرده‌اند را کنار گذاشته و خودش همه کارها را می‌کند. آیا او که خودش را می‌داند، تاکنون یک ورزشکار را تربیت کرده؟ چرا نباید دوره‌های مربیگری را مربیانی بروند که در استان‌ها جان می‌کنند؟ آنها شاگرد تحویل می‌دهند، اما موقع بهره برداری آنها را کنار می‌زنند. شاید در مدیریت کارهایی را انجام دادید و رئیس شدید، اما این فداسیون متعلق به همه جامعه تری اتلون است و اجازه دهید افراد دیگر هم گوشه ای از کار را بگیرند.

* بهترین ورزشکاران تری اتلون مهاجرت کردند

سرمربی سابق تیم ملی تری اتلون با اشاره به اینکه در کادر مدیریتی و اجرایی فدراسیون به غیر از یک نفر، دیگر بچه‌های قدیمی این رشته حضور ندارند، گفت: این یعنی چه؟ یعنی دوست ندارید که افراد قدیمی و باسابقه حضور داشته باشند. درست است که در ایران کمتر شناخته شده، اما این رشته المپیکی و در دنیا پرطرفدار است. 

وی با اشاره به اینکه قبلا تعداد زیادی در اردوهای تیم ملی حضور داشتند و الان خیلی کمتر شده است، گفت: در سه سال گذشته اتفاقاتی افتاد که سه تن از بهترین ورزشکاران ما مهاجرت کردند. اگر شرایط فدراسیون خوب باشد، هیچ ورزشکاری دوست ندارد برود، اما متاسفانه توجهات خوب نیست و همه رفتن را به ماندن ترجیح می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول