اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

سوریان: شکست اصلی را در مسابقات آسیایی خوردیم/به خاطر کرونا استقبال از جام تختی کم است

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت:: استقبال کم کشورهای دیگر از مسابقات جام تختی قبل از هر چیز به واسطه کرونا است، وگرنه اگر امکانش فراهم بود مطمئنا استقبال بیشتری می‌شد

سوریان: شکست اصلی را در مسابقات آسیایی خوردیم/به خاطر کرونا استقبال از جام تختی کم است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حمید سوریان در حاشیه مسابقات کشتی جام جهان پهلوان تختی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استقبال کم کشورهای دیگر از این مسابقات قبل از هر چیز به واسطه کرونا است، وگرنه اگر امکانش فراهم بود مطمئنا استقبال بیشتری می‌شد و کشورهای خارجی بیشتری حضور پیدا می‌کردند.

وی افزود: ما قبل از هر چیز باید خوش‌بینانه‌تر به موضوع نگاه کنیم. اینکه ستاد مقابله با کرونا مجوز صادر کرد و ما توانستیم مسابقات را برگزار کنیم و این مسابقات هم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حال برگزاری است و قهرمانان جوان ما هم در این مسابقات به رقابت پرداختند. این شرایطی را به وجود می‌آورد که آنها با انگیزه‌تر مسیرشان را دنبال کنند و آینده روشن‌تری را داشته باشند.

سوریان اضافه کرد: این اولین گامی بود که ما برداشتیم  چون هدف برگزاری مسابقات بود. بعضی از بچه‌ها بیرون از این مسابقات هستند و در اردوهای تیم ملی برای مسابقات المپیک تلاش می‌کنند. هر کسی از دل این مسابقات موفق بیرون بیاید، گام نخست برای مسابقات انتخابی جهانی را برداشته، در کنار بقیه ورزشکارانی که بیرون هستند و به صلاحدید کادر فنی بیرون بودند به رقابت می‌پردازند. در تورنمنت های مختلف و در مسابقات مختلف و بهترین نماینده ان‌شاءالله به مسابقات جهانی و در نهایت هدف اصلی ما المپیک است.

نایب رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: من، همه اهالی کشتی و حتی رسانه‌ها را به آرامش دعوت می‌کنم. کشتی نیاز به آرامش دارد. افراد کاردان و کاربلد تیم ملی را تشکیل داده‌اند، با همه وجودشان برای سربلندی تیم ملی تلاش می‌کنند. ما هم نگاه حمایتی و نظارتی نسبت به این عزیزان داریم. رسانه‌ها هم باید در آرامش کمک کنند، اگر نقد سازنده‌ای است به ما بگویند تا نتیجه بهتری حاصل شود. این قطار در حال حرکت است، اگر به آن سنگ بزنیم و موانعی در این مسیر رو به رشد ایجاد کنیم، کار پسندیده‌ای نخواهد بود. امروز فضا کمی متفاوت‌تر از گذشته است. بیشتر شبکه‌های اجتماعی به صورت شخصی مدیریت می‌شوند، متاسفانه گاهی اوقات غرض‌ورزانه قلم می‌زنند. من از آنها هم خواهش می‌کنم کمک کنند تا کشتی در آرامش باشد تا بتواند نتایج خوبی بگیرد.

سوریان در خصوص انتخابات اتحادیه کشتی آسیا و فدراسیون جهانی کشتی گفت:‌ کار بسیار سخت و دشوار است، ما متاسفانه فرصت‌سوزی کردیم. در گذشته جایگاه داشتیم، الان باید مجددا اعتمادسازی و شرایطی را مهیا کنیم که بتوانیم در مجامع بین‌المللی کشتی کرسی بگیریم. کار بسیار سخت و دشواری است، رایزنی در ابعاد مختلفی باید اتفاق بیفتد. بحث انصراف بنده هم به هیچ وجه در انتخابات فدراسیون جهانی مطرح نبود، ولی همه چیز نیاز به زمان دارد،‌ باید شرایط را رصد کرد. باید در مسابقات مختلف حضور پیدا کرد. آقای دبیر با لالوویچ جلسه‌ای را برگزار کرد و من هم در بلغارستان چند ساعتی در خدمت فدراسیون جهانی بودم و در خصوص انتخابات صحبت کردم. باید جلوتر برویم تا ببینیم خدا چه می‌خواهد، امیدواریم محقق شود.

وی ادامه داد: وقتی در مسابقات مختلف و تورنمنت‌های مختلف حضور پیدا می‌کنیم با کسانی که صاحب رأی هستند ملاقات کردیم و رایزنی کردیم ولی مشکل بزرگ کرونا است که به واسطه این بیماری شرایط متفاوت‌تر از گذشته شده. وقتی مسابقاتی برگزار می‌شود کشورهای خارجی کمتری شرکت می‌کنند و کمتر امکان مسافرت وجود دارد. آنچه ما رصد کردیم و به جمع‌بندی رسیدیم می‌بایست رایزنی به صورت چهره به چهره اتفاق بیفتد. باید با این اشخاص نشست و برخاست کرد و این اعتمادسازی را به وجود آ‌ورد ولی متاسفانه این امکان هم خیلی میسر نیست. خیلی از کشورهای آفریقایی در مسابقات حضور پیدا نمی‌کنند و خیلی محدودتر از گذشته است و این اتفاق کمتر رخ می‌دهد.

نایب رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سؤال که در وزن 87 کیلوگرم در مسابقات انتخابی نتوانستیم سهمیه کسب کنیم، اظهار داشت: ان‌شاءالله در 97 کیلوگرم (با خنده). قبل از هر چیز کیفیت مهم است و ما شکست اصلی را در مسابقات آسیایی خوردیم. آنجا شرایط مهیا بود، باید این اتفاق می‌افتاد، بر اثر یک اشتباه حسین نوری متاسفانه نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند و شرایط ما برای رقابت‌های جهانی سخت شد. ناصر علیزاده هم در مسابقات بلغارستان کشتی‌های خوب و قابل قبولی گرفت ولی متاسفانه آن چیزی که مدنظر ما بود اتفاق نیفتاد و آخرین میدان کسب سهمیه بود و ما عملاً نماینده‌ای در 87 کیلوگرم در المپیک نخواهیم داشت. امیدوارم سایر بچه‌ها با انگیزه‌ای که دارند و با تلاش شبانه‌روزی نتیجه خوبی که مدنظر ما است در المپیک حاصل شود.

سوریان در پاسخ به این سؤال که زمانی تا المپیک نمانده و شرایط را چطور می‌بینید، خاطرنشان کرد: نمی‌شود المپیک را پیش بینی کرد، مطمئنا با شرایطی که الان به وجود آمده همه از ما انتظار دارند بهترین نتیجه را کسب کنیم. امروز همه چیز متفاوت‌تر از گذشته است. با توجه به کرونا و تعلیقی که در ورزش دنیا شد و همه چیز به تعویق افتاد، شرایط خیلی متفاوت‌تر از گذشته است و همه چیز غیرقابل پیش بینی است. کار را برای همه ما سخت کرده است ولی آنچه که باید انجام می‌شد و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده، خدا باید کمک کند و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. غیرقابل پیش بینی بودنش هم از این نظر می‌گویم که کشورهای دیگر هم همین شرایط را داشتند و ما نمی‌دانیم آنها چه کارهایی انجام داده‌اند و شرایط بسته شدن باشگاه‌ها و تمرینات در کشورهای دیگر با توجه به وجود کرونا متفاوت است.

وی در خصوص دعوت نشدن برخی کشتی‌گیران به مسابقات جام تختی خاطرنشان کرد: اصلا بحث دعوت از قهرمانان و کشتی‌گیران نیست. سهمیه‌ای به هیأت‌ها داده شده، بخشی را کادر فنی تیم ملی دعوت کرد و در خصوص پرویز هادی من فکر می‌کنم خودش تمایلی به کشتی گرفتن نداشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول