اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

شارلاتانیسم در والیبال؟/ دوئل آلکنو و داورزنی برای سکوی المپیک

در شرایطی که رئیس فدراسیون والیبال از قول آلکنو برای حضور روی سکوی المپیک خبر داده بود، سرمربی تیم ملی تضمین نتایج را شارلاتانی دانست.

شارلاتانیسم در والیبال؟/ دوئل آلکنو و داورزنی برای سکوی المپیک

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پس از جدایی ایگور کولاکوویچ از تیم ملی و پایان همکاری‌اش با فدراسیون والیبال ایران، مسئولان به دنبال جایگزین برای وی بودند. در آن مقطع زمانی حضور تیم ملی کشورمان در المپیک قطعی شده و به همین دلیل رئیس فدراسیون به دنبال گزینه ای بود تا بتواند آرمان والیبال ایران که حضور در جمع 4 تیم برتر المپیک است را محقق کند.

داورزنی: آلکنو گفت برای کسب سکوی المپیک به ایران می‌آید

پس از کش و قوس های فراوان ولادیمیر آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان انتخاب شد. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون چندی پیش در مصاحبه ای درخصوص دلایل انتخاب آلکنو اظهار داشت: همه انسان‌ها در خود جاه‌طلبی دارند. صحبتی که با آلکنو داشته‌ام، از روز نخست این بود که هدف و خواسته‌مان را اعلام کرده‌ایم و گفتیم اگر قرار است جزو تیم‌های پنجم تا هشتم باشیم، با مربی ایرانی نیز می‌توانیم به آن برسیم. اگر باور دارید که می‌توانیم در جمع چهار تیم برتر المپیک قرار بگیریم، همکاریمان را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: به آلکنو گفتیم که خواسته‌مان حضور در جمع چهار تیم است اما وی گفت «برای کسب سکو می‌آیم. قبول دارم که هیچ مربی قول نمی‌دهد اما من برای سکو می‌آیم و تلاشم را خواهم کرد تا این اتفاق رخ دهد». پس از اعلام برنامه‌اش به فدراسیون، تک‌تک بازیکنان را با جزئیات مورد آنالیز قرار داد.

آلکنو: مربی‌ای که قول سکو می‌دهد، شارلاتان است!

این اظهارات رئیس فدراسیون بعد از مدت ها با واکنش‌هایی همراه بود. آلکنو ترجیح داد تا شخصاً شفاف‌سازی کند و به همین دلیل در نشست خبری خود درمورد اینکه آیا واقعاً قول حضور روی سکوی المپیک را به فدراسیون ایران داده است، تصریح کرد: همیشه فکر می‌کردم و همچنان فکر می‌کنم مربی‌ای که قبل از مسابقه و چه در شروع مسابقات می‌گوید من تیم را روی سکو می‌برم و قهرمان می‌کنم، یک شارلاتان است! چه زمانی که با من صحبت شد و همین حالا هدف‌مان رفتن روی سکو است و من قول دادم هر کاری کنم که این هدف تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: تیمی که من الان با آن افتخار همکاری دارم، تیمی است که سعی دارم با آن این کار را تحقق ببخشم. تمام بازیکنان، تمام توان خود را به کار می‌برند که بتوانند به این هدف دست پیدا کنند. در طول 25 سال مربیگری‌ام یک بار هم قولی برای نتیجه ندادم. آیا شما می‌دانید فردا چه اتفاقی برایتان رخ می‌دهد؟

داورزنی: حرف آلکنو درست است!

اظهارنظر آلکنو موجب چرخش موضع ناگهانی رئیس فدراسیون هم شد. بعد از اینکه سرمربی تیم ملی تضمین نتایج را شارلاتانی دانست، داورزنی با اشاره به اینکه می‌توانستیم از ابتدای راه بگوییم حضور در المپیک کافی است، اظهار داشت: ما از خودمان انتظار داریم. همه ما دنبال روز‌های بهتر و کسب سکو هستیم. دنبال اینکه فردایی بهتر از امروز داشته باشیم. حرف آلکنو درست است؛ هیچ مربی در هیچ کجای دنیا چیزی را تضمین نمی‌کند. ما باید شرایطی فراهم کنیم تیم به نتیجه برسد. ما به آلکنو گفتیم از شما در لیگ ملت‌ها نتیجه نمی‌خواهیم.

وی افزود: بعضی از کشور‌ها در لیگ ملت‌ها دنبال نتیجه هستند چون المپیکی نیستند مانند صربستان. ما در لیگ ملت‌ها به دنبال این هستیم از 15 بازی رسمی در دور مقدماتی و در صورت صعود با 17-18 بازی تیم برای المپیک هم آماده شود.

شارلاتانیسم در والیبال؟

حال اینکه چه کسی واقعیت را می‌گوید، مشخص نیست اما کاش انسجام و هماهنگی بهتر و بیشتری بین رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی وجود داشت تا اهالی والیبال هم سردرگم نمی‌شدند. البته یک فرضیه هم وجود دارد مبنی بر اینکه هر شخصی می‌تواند یک هدف برای والیبال ایران تعیین کند تا در نهایت هر نتیجه‌ای که در المپیک کسب شد، همان را هدف اصلی کشورمان عنوان کند.

شارلاتان کیست؟ به کسی که خود را واجد توانمندی‌ها و ویژگی‌ها و دانشی معرفی می‌‌کند که فاقد آنها است، شارلاتان می‌گویند. این واژه، کلمه‌ای ایتالیایی است که معنای آن در گذر زمان، همچون بسیاری واژه‌های دیگر، تغییر کرده است. در ایتالیای قرن شانزدهم میلادی، شارلاتان به کسی گفته می‌شد که با اغراق، گزافه و طمطراق سخن ‌می‌گفت. سپس داروفروشان دوره‌گرد، که در میادین عمومی گاه دندان هم می‌کشیدند، شارلاتان خوانده شدند. بعدتر این لقب به کسی داده شد که ادعای ایجاز در مداوای بیماری‌ها داشت. امروزه، شارلاتان بیشتر به کسی گفته می‌شود که برای تحقق اهداف خود از دروغ‌گویی و فریب رویگردان نیست یا فردی که به دنبال شهرت و آوازه است، و با سوءاستفاده از زودباوری و عدم اطلاع مردم، به آنان وعده‌های ناممکن می‌دهد یا ادعاهای ناصحیحی را در مورد خود، مطرح می‌کند.

حال سوال اینجاست که هدف والیبال ایران در المپیک توکیو واقعاً چیست؟ آیا حضور در جمع 4 تیم برتر اهالی این رشته را راضی خواهد کرد یا آنها به کمتر از سکوی المپیک رضایت نمی‌دهند؟ حرف رئیس فدراسیون یا سرمربی تیم ملی، کدام واقعی است؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول