اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

شاه‌حسینی:‌ رای پیروزی سایپا کاملا قانونی است/ تاخیر نابجا در صدور رای باعث اتفاقات دربی شد

رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر پیروزی 3 بر صفر سایپا کاملاً منطبق بر مقررات و قوانین بود و درست است.

شاه‌حسینی:‌ رای پیروزی سایپا کاملا قانونی است/ تاخیر نابجا در صدور رای باعث اتفاقات دربی شد

عبدالرحمان شاه‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد رأی کمیته انضباطی مبنی بر پیروزی سه بر صفر سایپا مقابل پیکان به دلیل انجام 6 تعویض اظهار داشت: از نظر حقوقی در آیین‌نامه‌ها و مقررات فوتبال کشورمان و همچنین آیین‌نامه‌ها و مقررات بین‌المللی مثل فیفا و AFC هر زمانی که تیمی از بازیکن غیرمجاز استفاده کند چنین رأیی صادر می‌شود. بازیکن غیرمجاز هم به صورت‌های مختلف غیرمجاز تلقی می‌شود. یکی از مصادیق بازیکن غیر مجاز این است که تیمی بیشتر از حد مجاز تعویض انجام بدهد.

وی افزود: در مسابقه سایپا با پیکان تعویض ششم انجام شده در حالیکه تیم‌ها مجاز به انجام پنج تعویض هستند. اگر تمام مقررات را ورق بزنید و بخوانید به طور مطلق قیدی مبنی براینکه بازیکن غیرمجاز چه مدت در زمین مسابقه حضور دارد اشاره‌ای نمی‌شود. اینکه بازیکن یک دقیقه، پنج ثانیه یا 80 دقیقه در میدان حضور داشته باشد هیچ تأثیری در اصل موضوع ندارد.

رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تأکید کرد: نظر شخصی من این است که با توجه به مقررات روز فوتبال تیمی که از بازیکن غیرمجاز استفاده کند نتیجه مسابقه سه بر صفر به سود حریفش می‌شود بنابراین رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر پیروزی 3 بر صفر سایپا کاملاً منطبق بر مقررات و قوانین بود و درست است. البته این حق برای تیمی که متضرر شده وجود دارد که مطابق همین مقررات فرجام‌خواهی کند و پرونده به کمیته استیناف برود.

شاه‌حسینی با اشاره به باز بودن پرونده سایپا و پیکان گفت: در کنار صدور چنین رأیی باید با متخلفین و مقصران این اتفاق هم برخورد انضباطی شود. تمام کسانی که در این ماجرا دچار قصور شده‌اند به طور مثال از مسئول برگزاری مسابقه که باید به موقع تذکر می‌داده که تعویض ششم انجام نشود تا سایرین باید تنبیه شوند و یادمان هم باشد که مزه شیرین اجرای مقررات و احکام انضباطی زمانی است که در موارد مشابه هم اجرا شود و در موقعیت‌های زمانی و مکانی مختلف قانون برای همه افراد یکسان اجرا شود این شیرینی عدالت است که در درازمدت حتی متضررین هم از آن راضی خواهند بود. نباید قانون به صورت سلیقه‌ای اجرا شود.

وی با شاره به اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان که قبل از دربی رخ داد، توضیح داد:‌ تأخیر نابجایی که در رسیدگی به تخلفات مسابقات سپاهان و پرسپولیس صورت گرفت قابل توجیه نبود و اگر رأی انضباطی آن مسابقه به موقع صادر می‌شد مطمئن باشید که اتفاقات دربی پایتخت هم یک بیستم کمتر می‌شد. زیرا احکام باید آثار بازدارندگی داشته باشند و نتایج حکم ضمن تنبیه متخلفین سایرین را هم متوجه آن کند. مزه آثار اجرای منصفانه عدالت این است که در درازمدت متضررین از اجرای قانون راضی می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول