اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

سمیع‌زاده: دردمان بی‌پولی است/ راه میانبر در ورزش دوپینگ و تخلف است

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا گفت: درد ورزش ما، مخصوصاً رشته شنا بی‌پولی است.

سمیع‌زاده: دردمان بی‌پولی است/ راه میانبر در ورزش دوپینگ و تخلف است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات شنای انتخابی المپیک به میزبانی شهر بلگراد برگزار شد. نمایندگان شنای ایران در دور مقدماتی دومین روز از این مسابقات به آب زدند و جواز حضور در فینال ماده های خود را کسب کردند. همچنین شناگران ایران در تایم تریل به رکورد ورودی المپیک حمله کردند اما موفق نشدند.

در دور مقدماتی روز دوم این رقابت ها مهدی انصاری در ماده 100 متر پروانه و بنیامین قره‌حسنلو و سینا غلامپور در ماده 50 متر آزاد راهی فینال شدند. در دور فینال روز دوم این مسابقات ابتدا بنیامین قره حسنلو و سینا غلامپور در ماده 50 متر آزاد به آب زدند که قره حسنلو با ثبت زمان 23٫14 اول و سینا غلامپور با زمان 23٫45 دوم  شد. در ادامه مهدی انصاری در فینال 100 متر پروانه با ثبت زمان 55٫42 در جایگاه سوم ایستاد و به کار خود پایان داد. بدین ترتیب پرونده  مسابقات شنا انتخابی المپیک به میزبانی صربستان بسته شد و این رقابت‌ها به پایان رسید.

محسن سمیع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد عملکرد شناگران ایران در مسابقات انتخابی المپیک اظهار داشت: ما 5 شناگر برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک داشتیم که یاوری مصدوم شد. تمام نمایندگان ایران شانس کسب سهمیه المپیک را داشتند، چون در تمرینات به استانداردها رسیده بودند و بسیار نزدیک به رکوردهای ورودی بودند. اختلاف ما تا المپیک در حد 20 صدم ثانیه، 60 صدم ثانیه و نهایتاً 2 ثانیه بود.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در سال گذشته موجب شد تا ما 3 مسابقه برون مرزی را از دست بدهیم. پس از آن هم که استخرها به مدت طولانی بسته بودند. چند ماه به آب نزدن برای یک شناگر فاجعه است و این اتفاق برای شناگران کشورمان افتاد. به هر حال توانستیم تمرینات را دنبال کنیم، اما بازهم در ادامه 2 مسابقه ما لغو شد و نتوانستیم به صربستان و ترکیه اعزام شویم.

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا خاطرنشان کرد: در هر رشته ورزشی، ورزشکاری 17 ماه دور از میادین باشد با افت روبرو می‌شود. هرکسی هم که این موضوع را نپذیرد قطعاً شناختی از ورزش ندارد. با این شرایط بازهم باید تاکید کنم که شنای ایران نیاز به اعتبار و بودجه دارد. درد ورزش ما، مخصوصاً شنا بی‌پولی است. نمی‌توان 3 رشته را در یک فدراسیون و با بودجه یک فدراسیون اداره کرد.

سمیع‌زاده عنوان کرد: فکر می‌کنم ما تنها تیم ملی در دنیا باشیم که بدون یک مسابقه تدارکاتی به رقابت‌های انتخابی المپیک رفتیم و این نتایج را کسب کردیم. شناگران ایران در سال‌های اخیر به مسابقات کمی اعزام شده‌اند، اما بازهم دل شیر دارند و می‌توانند در خاک اروپا مدال کسب کنند. من خودم بیشتر از همه ناراحت هستم؛ با دیدن امکانات و شرایط ایران و سایر کشورهای حریف یاد جنگ تحمیلی ایران و عراق می‌افتم که رزمندگان کشورمان با دست‌های خالی مقابل سربازان تا دندان مسلح عراق ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه از بد بودن شرایط همینقدر بگویم که همین حالا هم استخرها تعطیل هستند، تصریح کرد: بنیامین قره‌حسنلو ساعت 10 تا 12 شب تمرین می‌کرد که آن سانس را هم از وی گرفتند. همه دوست دارند که ورزشکاران ایران قهرمان شده و مدال بگیرند، اما باید بپذیریم که ورزش ایران در حال افت است. هیچ راه میانبری هم در ورزش وجود ندارد، غیر از دوپینگ و تخلف! شناگران ایران بعد از 17 ماه به مسابقات اعزام شدند و این نتایج را کسب کردند؛ اگر من می‌توانستم آنها را به 12 مسابقه تدارکاتی اعزام کنم و این نتایج کسب می‌شد باید همین حالا از سمت خودم کناره‌گیری می‌کردم.

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا ادامه داد: قره‌حسنلو بعد از اینکه مدال طلا را کسب کرد تا یک ساعت گریه می‌کرد. شناگران ایران تعصب دارند و به همین دلیل شبانه روز تلاش می‌کنند تا حق شنای ایران زنده شود. واقعاً کسب چند مدال در خاک اروپا نشان از پیشرفت شنای ایران دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول