اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

پورموسوی : با استعفای هیأت مدیره وضعیت صنعت نفت بدتر شد/با این شرایط اغلب تیم ها منحل می شوند

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: با استعفای هیأت مدیره باشگاه وضعیت بلاتکلیفی ما بدتر شد و در این وضعیت کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم.

پورموسوی : با استعفای هیأت مدیره وضعیت صنعت نفت بدتر شد/با این شرایط اغلب تیم ها منحل می شوند

به گزارش خبرنگار وزشی خبرگزاری فارس، سیدسیروس پورموسوی درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال صنعت نفت و نقل و انتقالات لیگ برتر اظهار داشت: متأسفانه پس از آخرین بازی‌مان که 8 مرداد برگزار شد هیچگونه حرکت مثبتی از طرف باشگاه اتفاق نیفتاد این در شرایطی است که 5 هفته مانده به اتمام مسابقات در جلسه‌ای که با مدیرعامل صنعت نفت داشتیم برنامه‌ها و اهداف خود را به وی منتقل کردیم اما به این دلیل که تیم‌های نفتی هر سال دچار بی‌برنامگی و عدم حمایت از شرکت نفت هستند درجا می‌زنیم.

وی افزود: شب گذشته هم با خبر شدیم مدیرعامل و5 نفر از اعضای هیأت مدیره به دلیل مشخص نبودن بودجه مالی انباشت بدهی‌های سال‌های قبل و بلاتکلیفی از سمت خود استعفا دادند.قطعا این استعفا بحران دیگری برای تیم ما ایجاد می‌کند. سال گذشته به ما می‌گفتند مشکلاتی داریم اما مطمئن هستیم هر چه جلوتر برویم این مشکلات کمتر می‌شود. متأسفانه برخلاف اینکه منطقه آزاد اروند هر سال به عنوان اسپانسر به باشگاه صنعت نفت کمک مالی می‌کرد در این 11 ماهی که من اینجا هستم یک ریال به تیم کمک نشد.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: در دو سه روز گذشته مصاحبه‌ای انجام داده و گفتند مبلغی را به حساب صنعت نفت واریز کردیم اما این موضوع واقعیت ندارد تا این لحظه هیچ کمکی از طرف منطقه آزاد نداشته‌ایم می‌گویند 10 میلیارد تومان به باشگاه ما پرداخت می‌کنند اما این اقدام به صورت مرحله‌ای است و طبق اعلام علی عیسی‌زاده از آخر شهریور پرداخت خواهد شد. اکنون کل بدهی داریم و باید بازیکن جذب کنیم و دست کم قرارداد بازیکنان سال گذشته خود را تمدید کنیم اما متأسفانه در این وضعیت گیر افتاده‌ایم. هواداران از ما انتظار دارند برای سال دوم مقام خوبی بیاوریم و به آسیا برویم اما متأسفانه هزینه‌های ابتدایی باشگاه را هم نداریم.

وی  درباره تکرار اتفاقات اخیر برای تیم صنعت نفت توضیح داد: متأسفانه امسال شرایط بدتر هم می‌شود سال قبل از روزی که به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شدم 21 روز به شروع مسابقات زمان داشتیم تا هم بازیکن جذب کنیم و هم تمرینات آماده‌سازی انجام بدهیم خیلی خوب هم توانستیم بازیکن بگیریم اما از نیم‌فصل دوم به بعد مشکلات‌مان شروع شد مردم این مسائل را نمی‌دانستند و من هم نمی‌خواستم آنها را مطرح کنم تا تیم در بحران قرار بگیرد در آن زمان لیست 19 نفره‌ای به باشگاه ارائه داده‌ایم تا بتوانیم راه‌مان را ادامه بدهیم اما از آن فهرست نتوانستیم یک بازیکن هم جذب کنیم. به دلیل خالی بودن دست تیم دو سه بازیکن که در لیست ما نبودند جذب کردیم.

وی تصریح کرد: از تیم نیم‌فصل اول ما 10 بازیکن در هفته‌های اول مصدوم شدند 4، 5 نفر رباط صلیبی پاره کردند و کل فصل را از دست دادند اما کار را ادامه دادیم با این وجود امسال احساس می‌کنم صنعت نفت یکی از بدتری سال‌های خود را پشت سر می‌گذارد زیرا هیچ بازیکنی اعتماد نمی‌کند به این تیم بیاید. خودم به عنوان سرمربی بلاتکلیف هستم و از سال گذشته مطالباتی دارم قرارداد من هنوز پرداخت نشده است و نمی‌توانم به سال آینده امیدوار بمانم.

سرمربی صنعت نفت آبادان در پاسخ به این سؤال که سال گذشته مجموعه صنعت نفت چند درصد قراردادهایشان را دریافت کردند گفت: تیم ما با هزینه 13، 14 میلیارد تومانی بسته شد فکر می‌کنم 65 درصد از این مبلغ را پرداخت کردیم قراردادهای ما نسبت به تمام تیم‌های دیگر پایین‌تر بود. همه نفرات‌مان در شرایطی که تیم‌های دیگر برای یک بازیکن میلیاردی هزینه می‌کردند زیر یک میلیارد تومان قرارداد داشتند. با این پول هیچکس حاضر نبود 11 ماه پرفشار سخت و لیگی طولانی و فرسایشی را پشت سر بگذارد.

پورموسوی درباره میزان مطالباتش از فصل گذشته اظهار داشت: حدود 40 درصد پول طلب داریم بازیکنی است که می‌گوید از 5 سال قبل از صنعت نفت طلب دارد و تا کنون مبلغ را دریافت نکرده است. سال گذشته توانستیم بچه‌های بومی را دور هم جمع کرده و با وجود اینکه هنوز هم طلبکار هستیم به دلیل تعصبی که بازیکنان به تیم داشتند تنها سالی شد که یک روز تمرین تیم به دلیل مطالبات مالی تعطیل نشد. بازیکنان هیچ مصاحبه‌آی علیه باشگاه و مسؤولان نکردند با هم قرار گذاشته بودیم فصل را پشت سر بگذاریم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

وی با اشاره به جریمه عجیب بازیکنان صنعت نفت توضیح داد: بیشتر بازیکنان به این دلیل که یک فرد غیرفنی گزارش رد کرده بود به دلیل استفاده نکردن از قلم‌بند جریمه شدند بازیکن در تمرین قلم‌بند نبسته بود اما وقتی با عیسی‌زاده  صحبت کردیم پذیرفت اشتباه از جانب مجموعه باشگاه بوده در شرایطی که بازیکنان ما از باشگاه طلبکار بودند جریمه هم شدند اما عیسی‌زاده قول داده جریمه‌ها بخشیده شود.

سرمربی صنعت نفت آبادان افزود: به عنوان سرمربی باید تصمیم بگیرم بازیکن در کدام تمرین بستن قلم‌بند را رعایت نکرده در یک بازی 5 به 2 تاکتیکی و ارسال جناحین نیازی به استفاده از قلم‌بند نیست اگر من به عنوان نفر اول کادر فنی گزارشی بدهم قابل قبول است اما خودم نمی‌دانستم چرا آنها جریمه شدند. حتی همکارانم با وجود اینکه در یک جلسه تمرینی با هماهنگی خودم حدود 15 دقیقه دیر آمده بودند جریمه شدند متأسفانه این دخالت در شرح وظایف همدیگر است. اگر کسی هم تخلفی کرده باید بگوییم بازیکنان با وجود همه مشکلات مردانه پای کار ایستادند و اصلا نباید بحث جریمه کردن آنها مطرح شود. باید این موضوع را در نظر بگیریم که بازیکنان پیشنهادهای خیلی خوبی داشتند و در صنعت نفت ماندند ضمن اینکه در جایگاه سرمربی با هرگونه بی‌نظمی در صنعت نفت برخورد می‌کردند و نیازی نبود این اتفاقات بیفتد.

پورموسوی در مورد اینکه آیا جریمه کردن بازیکنان ناشی از لجبازی‌های درونی مجموعه باشگاه بوده گفت:‌ در نیم‌فصل دوم به جزء مردم آبادان هیچکس کنارمان نبود و خیلی از مسؤولان به دلیل حرف  و حدیث‌های مطرح شده نسبت به هم موضع گرفتند اگر یادتان باشد در آن زمان مصاحبه‌ای کرده و گفتم اگر امکان دارد در شرایطی که صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان تیم‌های نفتی لیگ برتر هستند این تیم مسجدسلیمان پولش را گرفته باشد اما ما این پول را نگیریم کارشکنی‌هایی اتفاق افتاد پول به موقع به دست ما نرسد اکنون هم می‌گویم اعلام جریمه در این زمان حرفه‌ای نبود و با مدیرعامل باشگاه و سرمربی تیم هم هماهنگ نشد.

وی افزود: به عنوان سرمربی باید بدانم در تیم من چه اتفاقاتی می‌افتد. وقتی با مدیرعامل باشگاه تماس گرفتم گفتم چرا اعلام این گزارش‌ها را روز آخر گذاشتید اگر تخلفی هم شده بود همان روز اطلاع می‌دادید نه اینکه وقتی فصل تمام شده و بازیکن منتظر دریافت مطالباتش است به وی نامه‌ای داده و بگویید فلان قدر جریمه شده است اصلا این حرکت خوب نبود اگر در آبادان فردی تخلف کرده در همان زمان اقدام کنید نه اینکه جریمه‌ها را برای پایان فصل بگذارید تا بازیکن بگوید برای پرداخت نشدن مطالبات من چنین جریمه‌ای می‌کنند.

پورموسوی در خصوص اینکه آیا پولی که باشگاه صنعت نفت به خاطر قرارداد دراگون اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال به باشگاه صنعت نفت واریز شد به کار ما این باشگاه آمد توضیح داد:‌تنها دریافتی ما در این فصل 15 میلیاردی بود که وزارت نفت ابتدای سال و در زمان بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرداخت کرد. بخشی از آن مبلغ هم صرف بازیکنان و مربیان خارجی شد و باقیمانده هم به بازیکنان تیم پرداخت شد که حدود 35 درصد بود. مبلغ 12 میلیاردی هم به عنوان کمک به ورزش همگانی به اداره کل ورزش جوانان خوزستان دادند که از آن مبلغ هم 7.5 میلیارد تومان در اختیار باشگاه قرار گرفت. از آن پول هم 30 درصد قرارداد بازیکنان پرداخت شد.

وی ادامه داد:‌اصلا نفهمیدم پول اسکوچیچ چه زمانی به باشگاه آمد چه زمانی و برای کجا هزینه شد این مسائل مدیریتی است و اطلاعی از آن ندارم اما به این دلیل که بازیکنان ما مطالباتی داشتند باید بخشی از قراردادشان هم از این طریق پرداخت شود.

سرمربی صنعت نفت درباره این آیا لیست نقل و انتقالاتی خود را در اختیار باشگاه قرار داده گفت:‌ 5 هفته مانده به اتمام لیگ به باشگاه گفتم قرارداد بازیکنان خودمان را تمدید کنید تا مشخص شود چه نفراتی مانده و چه بازیکنانی می‌روند تا کنون حتی نتوانسته‌ایم قرارداد یک بازیکن فصل قبل را هم تمدید کنیم. طبیعی است باید لیست را بر اساس پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه و بودجه‌مان ببندیم.اکنون هم وضعیت بلاتکلیفی ما با استعفای عیسی‌زاده و اعضای هیأت مدیره باشگاه بدتر شده و اصلا نمی‌دانیم صاحب‌مان کیست. بارها گفته‌ام اگر نتوانیم شرایط فعلی خود را حفظ کرده و تیم را تقویت کنیم کاری از دست من برنمی‌آید. هواداران صنعت نفت به جزء کسب سهمیه آسیا در فصل آینده چیزی نمی‌خواهند.

وی خاطرنشان کرد: اشتباهی که بین هواداران جا افتاده این است که حتما باید صنعت نفت سهمیه بگیرد این موضوع به چه قیمتی است و چه سودی به حال ما دارد. بدون بازیکن به آسیا می‌رویم و حذف می‌شویم اکنون هم که شرایط کرونایی است یک ریال به ما نمی‌دهند. نمی‌توانیم همه چیز را بگذاریم تا فقط دو بازی در لیگ قهرمانان انجام بدهیم. باید ابتدا زیرساخت‌های خود را درست کنیم و تیم‌های پایه را بسازیم. تیم‌های مظلومی مثل صنعت نفت که منابع مالی‌شان کم است باید جوانگرایی کرده و به آکادمی خود توجه کنند و در درازمدت نیاز به بازیکن تیم‌های دیگر نداشته باشند.

پورموسوی ادامه داد:‌ متأسفانه تیم‌های صنعتی ما در سال گذشته بالای 150 میلیارد تومان هزینه کردند اگر باشگاهی گفت چنین مبلغی هزینه نکردم شفاف و صادقانه می‌گویم بازیکنانی که ما می‌خواستیم و به آنها پیشنهاد داده بودیم گفتند فلان تیم این مقدار به ما پیشنهاد داده خواهش می‌کنم تمام قراردادها رسانه‌ای شود تا معلوم شود برخی تیم‌ها چه هزینه‌هایی در فوتبال می‌کنند. قول می‌دهم اگر در سال‌های آینده این وضعیت ادامه داشته باشد و نهادهای نظارتی و بازرسی ورود نکنند به جزء 4، 5 تیم سایر تیم‌ها مجبور به انحلال می‌شوند زیرا نمی‌توانند تا این اندازه درآمد داشته باشند.

وی گفت: اکنون بازیکنی داریم که زیر 10 میلیارد تومان قرارداد نمی‌بندد بازیکن جوان تیم ما 15 ساله است و می‌گوید مدیر برنامه و وکیل دارم با این موضوع موافق هستیم اما نه اینکه قرارداد 50 میلیون تومانی به زور 500 میلیون کنند. متأسفانه مبلغ قراردادها سرسام‌آور شده و همه بازیکنان بهانه می‌آورند اگر فلان مقدار را به من ندهید به خارج از کشور می‌رویم در ایران تا این اندازه سرمایه نداریم برخی مردم به نان شب‌شان محتاج هستند. انتظار دارم فدراسیون فوتبال به نحوه عقد قراردادها ورود و نظارت کند.

سرمربی صنعت نفت آبادان تصریح کرد:‌ برخی بازیکنان قرارداد دلاری و دیگری با شمش آهن و تیرآهن قرارداد می‌بندد. سال‌های قبل یادم است برخی بازیکنان خانه و مبلغی خارج از قرارداد می‌گرفتند این مشکلات به فوتبال ما آسیب می‌رساند.

پورموسوی در ادامه گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران در خصوص اینکه آیا در جلسه سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی قراردادها نماینده‌ای حضور داشته گفت:‌ اطلاعی دقیق ندارم تیم‌های صنعتی در آن جلسه حضور داشتم و فکر می‌کنم نماینده باشگاه ما هم حاضر بود اگر سالانه 200 میلیارد تومان دریافت کنیم کتبی قول می‌دهم 10 سال تیم صنعت نفت را در بهترین شکل ممکن حفظ کنم با این مبلغ می‌توانیم بهترین نتایج و بازیکنان را داشته باشیم.

وی اضافه کرد:‌ در گذشته که در استقلال خوزستان فعالیت می‌کردیم با 760 میلیون تومان قهرمان لیگ یک شده و به لیگ برتر آمدیم در لیگ برتر با پاداش‌های قهرمانی حدود 4.5 میلیارد تومان هزینه کردیم در آن سال تیم ما قهرمان شد و به لیگ قهرمانان آسیا رفت می‌گویند در آن زمان قیمت دلار کمتر بود و اکنون باید آن مبلغ را ضربدر 10کنیم اگر این کار را هم انجام بدهیم مبالغ بین 8 تا 20 میلیارد تومان می‌شود نمی‌دانم برخی تیم‌ها چرا چنین هزینه‌هایی می‌کنند.

وی افزود: برای یک برد و مساوی هر بازیکن نفری 20 میلیون تومان پاداش می‌دهند خبر دارم برخی تیم‌ها که مقابل صنعت نفت بازی می‌کردند برای بازیکن خود پاداش 25 میلیون تومانی در نظر گرفته بودند نوش‌جانشان اما چرا این همه بریز و بپاش در این وضعیت به تیم‌هایی که از لحاظ مالی دست‌شان به جایی بند نیست ظلم می‌شود. پول اکنون فقط در اختیار تیم‌های صنعتی و دو تیم پایتخت‌نشین است که از دولت تغذیه می‌شوند هیچکدام از باشگاه‌ها نه حق پخش می‌دهند و نه درآمد بلیت‌فروشی و تبلیغات دور زمین یک باشگاه باید از کجا درآمد تأمین کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول