اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

هاشمی: دو رگه‌ها برای دعوت باید سطح شان بالاتر از داخلی‌ها باشد/ تا وقتی که مفید باشم، هستم

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت:ما متاسفانه خوش استقبال و بد بدرقه هستیم و امیدوارم آخر این قضیه خوش باشد.

هاشمی: دو رگه‌ها برای دعوت باید سطح شان بالاتر از داخلی‌ها باشد/ تا وقتی که مفید باشم، هستم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نشست خبری مصطفی هاشمی سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال از ساعت ۱۰:۴۵ آغاز شد.

هاشمی در این نشست اظهار داشت: از حسن اعتماد فدراسیون و کمیته فنی تشکر می کنم که این مسولیت را به من دادند.  ما متاسفانه خوش استقبال و بد بدرقه هستیم و امیدوارم آخر این قضیه خوش باشد. کادر گذشته در سه سال گذشته خیلی زحمت کشیدند و تلاش می کنیم از نقاط قوت آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این فقط شروع بازی است که تنها من شروع نمی کنم و اگر مؤفق بشویم یا شکست بخوریم همه با هم شریک هستیم و رسانه ها هم باید حتما حمایت کنند و در کنار ما باشند.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه گفته می شود برخی نفرات قدیمی به تیم ملی دعوت شوند، گفت: یک مربی فاکتور باید داشته باشد. از نگاه یک کارشناس می گویم که مربی باید اول نتیجه گرا باشد چون فرصت اردوی بلند مدت مثل باشگاه ندارد، مسله دوم تعامل با بازیکنان است. بازیکنان با یک روحیه متفاوتی وارد اردو می شوند و باید بتوانید این اختلافات را کم کنید. مورد سوم اینکه شما باید یک استعدادیاب هم باشید. در تیم ملی هر بار باید چند بازیکن مستعد را به تیم تزریق کنید. برای اینکه جوابگو هم باشم باید بهترین بازیکنان را دعوت کنم. اگر بتوانیم یک توازن ایجاد کنیم بهترین راهکار خواهد بود. سعی می‌کنیم با آغاز لیگ بازیکنانی که شرایط خوبی داشتند را دعوت کنیم.

هاشمی در مورد قاسمی گفت: همه افراد دارای اشتباه هستند و نگاه ها به قاسمی از دور منصفانه نیست. برخی گفته اند او کجای بسکتبال بوده است که جای تعجب دارد. نگاه ما باید خاکستری باشد نه سیاه و سفید.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد مدت قراردادش عنوان کرد: صحبتی در مورد زمان نشده است و فقط حکم سرمربیگری گرفتم. فکر می‌کنم گذاشتن تاریخ فقط تعهد بیجایی را ایجاد می کند. یک فرد تا جایی می تواند در پستی قرار بگیرد که مفید باشد و اگر  من نتوانم کاری بکنم کنار می روم. من‌ نمی‌توانم با آبروی کشورم و بسکتبال آن بازی کنم و هرجایی فدراسیون دید من نمی توانم کمک کنم می‌تواند تغییر بدهد. در مورد دستیاران هم همه چیز با نظر خودم است. مهران حاتمی و کامران جمشیدوند به عنوان کمک کنارم خواهند بود.

وی ادامه داد: بحث قرارداد در دنیا یک بخشش مالی است،اما در ایران همه دنبال چشم آبی ها هستند و همه چیز برای آنها است و وقتی ما در حال حاضر بحث مالی نداریم به همین دلیل مشکلی وجود ندارد. نگاه ما باید به این مسئله فرق داشته باشد. من آرزویم حضور در تیم ملی بوده است. چه زمانی که بازیکن بودم چه الان که مربی هستم.

هاشمی در مورد بازیکنان دو رگه‌ و حضور آنها گقت: هرکسی که پاسپورت ایرانی داشته باشد و با قوانین ما کنار بیاید، می تواند بازی کند، اما شایسته سالاری مهمترین اصل برای دعوت از بازیکنان است و اگر کسی از بازیکنان داخلی بالاتر باشد، استفاده می‌کنیم و در غیر اینصورت خیر.

هاشمی در مورد حضور همزمان در تیم باشگاهی و تیم‌ملی گفت: همه حرف هایی که در گذشته زده ام را به آنها اعتقاد دارم و یقینا منافع باشگاهی را به تیم‌ملی ترجیح نمی دهیم.

وی در مورد اینکه کسی او را دکتر خطاب کرد گفت: من مدرک دکترا دارم، اما همیشه مرا به نام مصطفی هاشمی می شناسند و دوست دارم همیشه به همین شکل معرفی و خطاب شوم، نه لفظ دکتر.

سرمربی تیم ملی در مورد شرایط آینده‌ تیم ملی و ارتباط با بازیکنان تاکید کرد: دوست ندارم به عقب باز گردم. من از ۲۳ سالگی مربیگری کردم و به شرایط آشنا هستم. اگر نیازهای احساسی  و عاطفی بازیکنان را برطرف نکنید برای شما بازی نخواهند کرد. وقتی ۴ بار در سر بازیکن می زنید دو بار هم اجازه دهید او بزند، نه برای اینکه باجی داده شود، بلکه آن صمیمیت وجود داشته باشد. ما سعی می کنیم اگر فاصله ای وجود داشته را برطرف کنیم و اگر بازیکنی هم به تیم حاشیه بزند، قطعا جایی در ترکیب نخواهد داشت.

هاشمی در مورد برنامه های تیم ملی برای شروع اردو اظهار داشت: دوست ندارم مدت اردو زیاد باشد، چون هم بازیکنان و هم باشگاه ها دوست ندارند طولانی شود. در مورد گروه بندی انتخابی جام جهانی هم باید بگویم که بعد از استرالیا که قهرمان آسیا است، ما بهترین بازیکنان را داریم و به جز برد هم به چیزی دیگر فکر نمی کنیم و هیچ توجیه و بهانه ای هم نداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول