اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

وزیر ورزش چگونه دونده شد؟/ خاطره سجادی از کفش‌های پاره‌ای که در مسابقه داشت

وزیر ورزش و جوانان در خاطره‌ای از چگونگی دونده شدن خود گفت.

وزیر ورزش چگونه دونده شد؟/ خاطره سجادی از کفش‌های پاره‌ای که در مسابقه داشت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حمید سجادی در مراسم دیدار با ورزشکاران و مربیان دوومیدانی، عنوان کرد: مهدی جلودارزاده من را به حال و هوای دیگر برد، احسان حدادی هم همین طور. هر چه بخواهم از دوومیدانی بگویم زیره به کرمان بردن است. 

* اینجا آمدم تا رخصت بگیرم 
وزیر ورزش و جوانان گفت: آقای صیامی از من خواست تا روز جمعه در جمع دوومیدانی باشم، گفتم شرایط طوری باشد تا من از بزرگان رخصت بگیرم. آقای رئیسی خود ورزش دوست است و علاقه زیادی به ورزش همگانی دارد. او در بحث ورزش و جوانان، ترویج ورزش و افزایش مشارکت مردم راهنمایی های زیادی به من داشت و تکلیف کرد، خیال همه راحت باشد. 

* با نمایندگان مخالف هم ارتباط خوبی می‌گیرم 
سجادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: صمیمانه از انتقادات و نکاتی که دغدغه نمایندگان مجلس بود، تشکر می‌کنم. دوست دارم نگرانی‌های آنها را از بین ببرم. قول می‌دهیم هر چه جلوتر می‌رویم ارتباط خوبی با همه نمایندگان حتی مخالفان برقرار و از پتانسیل مجلس برای توسعه ورزش استفاده کنیم. 

* جریان کفش پاره وزیر در مسابقه 
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تکالیف و پیشنهاداتی که دارد خطاب به حاضران، گفت: خودتان باید به جمع بندی برسید، هر چه نتیجه بود شنیده و اجرا می‌شود. من به عنوان یک کارگر قنادی در مسابقات دوومیدانی در آزادی شرکت کردم. بغل شصت کتانی من پاره بود و نمی دانستیم فیلمبرداری می‌شود. یک فیلمبردار هم آمده بود که از پاهای من فیلم می‌گرفت و اتفاقا از کفش پاره من فیلم گرفت. از طرف خانواده سرزنش شدم که چرا این کفش را پوشیده‌ام اما از همان جا عاشق دوومیدانی شدم. 

* از صدای کلاشینکف ترسیدم! 
وی افزود: یک زمانی هم در مسابقه‌ای شرکت کردم، آن زمان شروع استارت با کلاشینکف بود. صدای آن به قدری زیاد بود که از ترس صدای آن همه دویدند اما من نشستم! همه ما می‌دانیم چه کارهایی باید برای دوومیدانی انجام شود اما گاهی دست‌مان خالی است. 

سجادی گفت: من ۵ سال پیش به خاطر مشکل کمر پیاده روی می‌کردم، همان جا بود که دیدم تعدادی از بچه‌ها در پارک قیطریه پرتاب دیسک تمرین می‌کنند، پس دیدم با همت، اراده و عشق می‌توان در هر شرایطی تمرین کرد. فدراسیون دوومیدانی خوشبختانه اسپانسر خوبی دارد اما اجازه دهیم دوومیدانی ارزان بماند. 

* فدراسیون شایسته سالاری را اولویت قرار دهد 
سجادی یادآور شد: پیشنهاد دارم با کمک فدراسیون شایسته سالاری را اولویت قرار دهیم. من یک تکلیفی دارم اینکه زیرساخت‌ها را فراهم کنم، منابع مالی را هم پیگیری می‌کنم، اینکه از صدا و سیما خواهش کنم به دوومیدانی بیشتر بپردازد، تکلیف من است. پیشنهاد می‌کنم اگر فدراسیون صلاح می‌داند اردوهای جمعی را برگزار کند، البته دخالتی ندارم. باید ورزشکارانی چون حدادی، تفتیان، فصیحی، هاشمی و ... را در دوومیدانی حفظ کنیم و به عنوان مربی، مسئول فنی و ... از آنها استفاده کنیم.  

وزیر ورزش و جوانان گفت: من هرچه دارم مدیون دوومیدانی هستم. من با فرزندان شهید هم کار کرده‌ام، به مو رسیدم اما پاره نشد و هر چه در زندگی دارم از آنها می‌بینم. پیشنهاد می‌کنم پیست‌های دوومیدانی را با ورزش همگانی لینک کنیم، فضا تمیز و زیبا باشد، از تجربیات ورزشکارانی که خارج از کشور اردو داشته‌اند استفاده کنیم. 

* فدراسیون قهرمانی کشور را زنده کند 
وی ادامه داد: باید ببینیم الگوی تمرین ورزشکاران ما نیاز به اصلاح دارد؟ الگوی تربیت مربیان تیم ملی و ورزشکاران چیست؟ اگر می‌خواهیم اردوی خارجی داشته باشین دلیل آن چیست؟ درخواست من این است تقویم غنی داشته باشید. پیشنهاد می کنم فدراسیون قهرمانی کشور را زنده کند. من دستم در معرفی باشگاه باز است و قول کمک می‌دهم. پیشنهاد می‌کنم یک مسابقه بین‌المللی در بهار و تابستان برگزار کنید، این مجموعه را حدادی می‌تواند به آکادمی تمرین پرتاب‌ها تبدیل کند. البته ما فعلا از او یک طلای بازی‌های آسیایی را انتظار داریم. 

* ورزش بانوان باید خودکفا باشد 
وی در خصوص حمایت از دوومیدانی بانوان گفت: آنها نیاز به حمایت بیشتری دارند. علاقمندم ورزش بانوان کشور ما مستقل و خودکفا شود. از رئیس فدراسیون می‌خواهم دوومیدانی بانوان را خودکفا کند و من هم کمک می‌کنم. 
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول