اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

واکاوی حضور بسکتبال با ویلچر در توکیو/ شکست و دیگر هیچ!

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان نتوانست در پارالمپیک توکیو چیزی که انتظار می‌رفت را برآورده کند و اعزامش رنگ و بویی تفریحی داشت.

واکاوی حضور بسکتبال با ویلچر در توکیو/ شکست و دیگر هیچ!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بازی‌های پارالمپیک توکیو 2020 در حالی روز گذشته به پایان رسید که کاروان کشورمان صاحب 12 طلا، 11 نقره و یک برنز شد و تاریخی‌ترین نتیجه در پارالمپیک به ثبت رسید.

با وجود اینکه اکثر رشته‌ها نتایج خوبی را کسب کردند و درخشان بودند، اما در این بین برخی مانند بسکتبال با ویلچر نتوانستند نمایش خوبی داشته باشند و پایین تر از سطح انتظار ظاهر شدند.

شاگردان عباس آقاکوچکی با آمریکا، استرالیا، انگلیس، آلمان و الجزایر همگروه بودند که تنها در یک بازی مقابل الجزایر پیروز شدند و 4 مسابقه دیگر را با اختلاف زیادی به حریفان خود واگذار کردند و کیفیتی که باید می‌داشتند را نداشتند.

هادی رضایی، دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک در دی ماه 98 گفته بود: «سیاست این کمیته برای اعزام ورزشکاران به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بر مبنای مدال‌آوری است. تیم‌ها یا کسانی که بر اساس این سیاست، احتمال کسب مدال نداشته باشند، به توکیو اعزام نمی‌شوند.»

بر همین اساس، برنامه کمیته ملی پارالمپیک اعزام کاروانی کیفی بود و برهمین اساس و با توجه به اینکه بسکتبال با ویلچر نمی‌تواند عنوانی را کسب کند، این تیم را از کاروان کنار گذاشتند، اما با فشارهایی که از سوی برخی ورزشکاران و وزارت ورزش و جوانان وارد شد، سرانجام با حضور آنها موافقت شد که اشتباهی آشکار و تعجب برانگیز بود.

پس از موافقت با اعزام این تیم، عباس آقاکوچکی در قامت سرمربی در مصاحبه‌هایی عنوان کرده بود: «با آمادگی خوبی که بازیکنان دارند، حضور شایسته تری نسبت به ریو خواهیم داشت و ضمن ارتقاء جایگاه خود از رتبه دهمی، نیم نگاهی هم به کسب سکو در توکیو داریم. در حقیقت زنگ تفریح سایر تیم ها نخواهیم بود.»

اما این اظهارات تنها در حد حرف بود و بسکتبالیست‌ها با 4 شکست و دو برد در جایگاه نهمی قرار گرفتند. مسئولان کمیته پارالمپیک حتما این روزها را می‌دیدند که بسکتبال با ویلچر نمی‌تواند در توکیو مقامی را کسب کند و برخلاف تصمیمی که گرفته شده بود، به ناچار و با فشارهایی که وارد شد، عمل کردند و نتیجه آن هم باخت با اختلاف‌های زیاد بود.

به گزارش فارس، المپیک و پارالمپیک جای کسب تجربه نیست و بسکتبال با ویلچر کشورمان هم تیم کم تجربه‌ای نبود، اما سطح آنها همین است که در توکیو رقم خورد و همان مقام‌های قبلی با یک پله بالا و پایین تکرار شد و اتفاق خاصی نیفتاد. مهم این است وقتی تصمیمی گرفته می‌شود که به سود منافع ملی است، به آن احترام گذاشته شود و نباید از هر سو فشاری وارد شود که تصمیمات را وتو کند و نتیجه اش چیزی شود که دیده شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول