اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

واکنش پسرعموی عزیزی‌خادم به ناراحتی AFC از فدراسیون فوتبال

مسؤول بخش IT فدراسیون فوتبال که پسر عموی رئیس فدراسیون است، توضیحاتی را در خصوص نصب و راه‌اندازی سیستم کمک داور ویدئویی ارائه کرد.

واکنش پسرعموی عزیزی‌خادم به ناراحتی AFC از فدراسیون فوتبال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، احسان عزیزی‌خادم در خصوص ورود سیستم کمک داور ویدئویی به کشورمان اظهار داشت: ما از مدیریت تکنولوژی فیفا استعلام گرفتیم. لیستی به ما دادند و بر اساس آن با 15 شرکت مورد تأیید مذاکره کردیم. به خاطر بازی‌های ملی و الزام پیاده‌سازی VAR، کار سرعت بیشتری پیدا کرد و در نهایت یک شرکت را انتخاب کردیم.

وی در مورد اینکه چقدر نصب این سیستم طول می‌‌کشد، گفت: فدراسیون یکسری زیرساخت‌ها را آماده کرده است. از امروز می‌توانیم وارد بحث پیاده‌سازی و تست شویم. معمولا تیم فنی دو سه روز قبل از مسابقه در یک ورزشگاه مستقر می‌شود اما خواستیم 8-7 روز زودتر بیایند که فرصت تست زیرساخت‌ها را داشته باشیم که برای بازی ایران و کره‌جنوبی آماده شویم و ناظران AFC بدانند ما این سیستم را داریم.

مسؤول بخش IT فدراسیون تصریح کرد:‌ چون بازی زیر نظر کنفدراسیون آسیا برگزار می‌شود، با توجه به قرارداد بین آن‌ها با یک شرکت دیگر، AFCکمی تردید دارد اما نمی‌توانند بگویند چرا با این شرکت قرارداد بستید چون مورد تأیید فیفاست. خودشان با شرکت دیگری قرارداد دارند که به خاطر تحریم‌ها نمی‌تواند به ایران بیاید. ما در مسابقه قبلی هم مشکلی برای ورود نداشتیم اما خودشان بدون اطلاع قبلی نیامدند و به همین خاطر چالشی برایشان به وجود آمده است.

وی افزود: ما کاری که بر عهده فدراسیون بود را انجام دادیم و بقیه کار به AFC مربوط می‌شود. باید تصمیم بگیرد که داور VAR به ما می‌دهد یا نه؟‌ آمادگی داریم اگر داور VAR بدهند، به صورت آنلاین و اگر هم ندهند، به صورت آفلاین از این سیستم استفاده کنیم.

عزیزی‌خادم در گفت‌وگو با تهران ورزشی در پاسخ به اینکه در ایران چطور می‌توانیم داور VAR داشته باشیم،‌ گفت: تنها داور کشورمان که مجوز VAR دارد، علیرضا فغانی است. او برای همکاری و عضویت در کارگروه VAR به ما کمک کرد. در جلسات داخل ایران هم حضور داشت و هر راهنمایی خواستیم انجام داد. در مورد لیگ خودمان تعدادی داور که روی عدد 30 با کمیته داوران به توافق رسیدیم، باید هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین، دو 90 دقیقه که نمی‌تواند پشت سر هم باشد و هر بازی 8-7دقیقه، آموزش ببینند.

وی افزود:‌ این پروسه باید طی شود و به تایید فیفا برسد که داوران بتوانند مجوز قضاوت در VAR را دریافت کنند. تعداد داوران و مسابقات لیگ که قرار است با VAR انجام شود را باید اعلام کنیم و تأییدیه بگیریم. این یکی از الزامات VAR و مراحل پنج‌گانه است که باید طی کنیم.

عزیزی‌خادم در مورد اینکه آیا اتاق VAR در ورزشگاه آزادی داریم، گفت: ما برای بازی با سوریه هم اتاق VAR را آماده کرده بودیم و آمادگی داشتیم شرکت مورد نظر AFC بیاید اما خودشان نیامدند.

وی در مورد استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در مسابقات داخلی عنوان کرد:‌ الان خیلی راحت می‌توانیم با همکاری دوستان مدلی را در کل کشور پیش‌بینی کنیم و به سراغ آماده‌سازی برویم. آنچه که پیش‌بینی می‌کنیم، کاملاً بر اساس معماری پیشرفته این سیستم است. ان‌شاالله ورزشگاه‌های ما هم به سمتی بروند که بتوانند زیرساخت‌ها را آماده کنند.

مسؤول بخش IT فدراسیون در مورد مذاکره با مسؤولان فیفا اظهار داشت: روز جمعه جلسه آنلاینی با مدیر پروژه داشتیم. گزارشی ارائه دادیم که استقبال کردند و مسئولیت من در آن پروژه تأیید شد. عکس‌العمل مثبتی داشتند و پنل را در اختیار ما قرار دادند. پروژه و روند ما تایید شد و با مکاتبات بعدی روی این مسأله صحه گذاشتند.

وی در مورد اینکه آیا این سیستم پیش از بازی مورد آزمایش قرار می‌گیرد، گفت: قطعاً از امروز باید شروع شود. بحث سرور، دوربین‌ها، مانیتورها، شبکه و ... مطرح است. ما یک پکیج داریم و باید آن را در این چند روز تست کنیم. شاید در یک روز چند تست انجام بدهیم تا برای بازی کاملاً آماده باشیم و مشکلی وجود نداشته باشید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول