اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

مسابقات جهانی کشتی فرنگی| جابه‌جایی رکورد و شکستن طلسم با آقای خاص

کشتی فرنگی کشورمان در حالی 4 فینالیست در مسابقات جهانی دارد که این موضوع یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود.

مسابقات جهانی کشتی فرنگی| جابه‌جایی رکورد و شکستن طلسم با آقای خاص

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کاروان کشتی فرنگی کشورمان شب گذشته در سومین روز از رقابت‌های جهانی که به میزبانی نروژ در حال برگزاری است، موفق شد 2 طلا توسط محمدهادی ساروی و در وزن 97 کیلوگرم و علی‌اکبر یوسفی در 130 کیلوگرم کسب کند تا بعد از 7 سال (2014 و طلای سوریان) ایران صاحب مدال طلا شود.

کاروان کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات جهانی 2019 که در نور سلطان برگزار شد 3 برنز توسط محمدعلی گرایی، سعید عبدولی و علیرضا نجاتی کسب کرد و در نهایت با 75 امتیاز در رده چهارم جهان قرار گرفت اما شاگردان محمد بنا در این دوره از مسابقات در اسلو نروژ هم تاریخ‌سازی کردند و هم رکورد شکستند.

* طلسم بعد از 7 سال شکست

کشتی فرنگی کشورمان آخرین باری که موفق شد طلای جهان را کسب کند مربوط به مسابقات جهانی سال 2014 است، جایی که در تاشکند حمید سوریان موفق شد طلای 59 کیلوگرم را به دست آورد. بعد از 7 سال بالاخره طلسم شکست و کشتی فرنگی شب گذشته نه تنها 2 عنوان قهرمانی را به دست آورد بلکه محمدرضا گرایی و میثم دلخانی هم فینالیست شدند تا 2 طلای دیگر در انتظار شاگردان آقای خاص باشد.

* نخستین طلای سنگین‌وزن در تاریخ

علی‌اکبر یوسفی که به میرزازاده در انتخابی المپیک توکیو در جام پیتلاسینسکی شکست خورد شاید کمتر کسی فکر می‌کرد مسافر اسلو شود و برای نخستین بار طلای سنگین وزن را کسب کند. یوسفی در لحظات نزدیک به اعزام جایگزین امین میرزازاده به دلیل مبتلا شدن به کرونا شد و در ترکیب تیم ملی قرار گرفت. این ملی‌پوش کشورمان موفق شد در فینال مسابقات جهانی با برتری مقابل گدخاری از روسیه دارنده مدال برنز اروپا برای نخستین بار طلای سنگین‌وزن را کسب کند.

* 2 طلای دیگر در انتظار شاگردان بنا

علاوه بر کسب 2 طلا و 2 برنز جهان، امشب در فینال وزن 63 و 67 کیلوگرم میثم دلخانی و محمدرضا گرایی برای طلا با حریفان خود سرشاخ خواهند شد. 4 فینالیست در مسابقات جهانی کشتی فرنگی اتفاقی است خوب که اهالی کشتی آن را تجربه نکرده‌اند. البته این نکته قابل ذکر است که فرنگی‌کاران کشورمان در میادین مختلف جهانی سابقه حضور در فینال در 2 وزن را داشته‌اند که می‌توان به طلای سوریان و نقره امید نوروزی در مسابقات جهانی 2014 اشاره کرد. کسب 2 طلا نیز در مسابقات جهانی 2011 اتفاق افتاد جایی که در استانبول امید نوروزی و سعید عبدولی این افتخار را کسب کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول