اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

توضیحات فدراسیون ژیمناستیک در باره شائبه رد صلاحیت اینچه درگاهی و پلمپ ساختمان

سخنگوی فدراسیون ژیمناستیک توضیحاتی در باره مسائل مربوط به این رشته ارائه کرد.

توضیحات فدراسیون ژیمناستیک در باره شائبه رد صلاحیت اینچه درگاهی و پلمپ ساختمان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، آرش عبدی در مورد مسائل مطرح شده نسبت به تایید یا رد صلاحیت زهرا اینچه درگاهی برای انتخابات فدراسیون ژیمناستیک اظهار داشت: من گواهی عدم سوءپیشینه را ارائه کردم و برخی دوستان بهتر است به فکر خودشان باشند که به خاطر تهمت و افترا در فضای مجازی و ساخت اکانت‌های تقلبی محکوم شده و حکم‌شان هم صادر شده است. ادامه ریاست اینچه درگاهی در فدراسیون کاملا قانونی است و مجمع فدراسیون کتبی خواستار ادامه ریاستش تا زمان برگزاری انتخابات شد.

وی ادامه داد: چند روز قبل از پایان دوره ریاست چهارساله اینچه درگاهی یعنی در تیرماه، فدراسیون ژیمناستیک رسما از وزارت وزرش خواستار برگزاری مجمع برای انتخاب سرپرست فدراسیون شد. حتی سه تاریخ هم پیشنهاد داد اما وزارتخانه پاسخی به این درخواست نداد، تلاش کردیم مجمع طبق اساسنامه برگزار شود اما دوستان به روش‌های مختلف اجازه برگزاری مجمع را ندادند.

سخنگوی فدراسیون ژیمناستیک عنوان کرد: درنهایت 45 عضو مجمع کتبی درخواست کردند اینچه درگاهی تا زمان برگزاری مجمع فدراسیون فعالیت خود را ادامه بدهد، این موضوع طبق اساسنامه است و ایرادی هم ندارد، حتی مهدی علینژاد اعلام کرد امکان دارد پس از پایان دوره ریاست انتخابات برگزار شود. در لایحه تعیین جایگاه‌ قانونی فدراسیون‌های ورزشی آمده که فدراسیون‌های ورزشی باید با رعایت اساسنامه بین‌المللی فعالیت کنند. در اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک هم این موضوع لحاظ شده که مجمع باید سرپرست را انتخاب کند. چگونه می‌شود به همین راحتی نظر اعضای مجمع را نادیده گرفته و به روش‌های مختلف مقابل آن می‌ایستیم. همین الان هم وزارت ورزش اساسنامه فدراسیون‌ها را به آنها ابلاغ کرده و در حالی که تهیه و تدوین اساسنامه فدراسیون‌ها برعهده مجامع است نه وزارت ورزش.

عبدی افزود: اکنون می‌بینیم اساسنامه آماده‌شده را به فدراسیون‌ها داده که مورد اعتراض اینچه درگاهی و روسای خیلی از فدراسیون‌ها قرار گرفته است. من نقل قول‌هایی که مسئولان وقت وزارت ورزش در مورد اساسنامه داشتند را ارائه می‌دهم. یک بار ثبت نام نامزدهای انتخابات فدراسیون ژیمناستیک انجام شد. حدود 13 نفر ثبت نام کردند و فقط 2 نفر تایید صلاحیت شدند. در همان زمان مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد نامزدی اینچه درگاهی هیچ ایرادی ندارد، زیرا هیچ حکمی در هیچ دادگاهی علیه وی صادر نشده است. البته علینژاد در مصاحبه‌هایش دلایل مختلفی را برای رد صلاحیت اینچه درگاهی مطرح کرد، اما در نامه رسمی و کتبی وزارت ورزش هیچ اشاره‌ای به نامه سازمان بازرسی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در آن نامه اشاره شده که رئیس فدراسیون چند سال سابقه و چه تحصیلاتی داشته باشد. چطور است که اینچه درگاهی که 4 سال پیش شرایط مدیریتی داشته و این مدت را هم به عنوان رئیس فدراسیون پشت سر گذاشته اکنون سابقه مدیریتی ندارد؟ اینچه درگاهی فدراسیونی ورشکسته را تحویل گرفت، محمدرضا داروزنی در مجمع سال 95 فدراسیون ژیمناستیک اعلام کرد گزارش مالی این فدراسیون بیشتر شبیه مصیبت‌نامه است. تجربه من نشان می‌دهد مشکل این فدراسیون مالی نیست و مشخص نیست 4 سال در آن چه اتفاقی افتاده است. اولویت در این فدراسیون پول نیست، سه دوره حسابرسی شده اما در پایان آن چیزی درنیامده است. اگر همین روال ادامه پیدا کند، در سال‌های بعدی هم همین وضعیت ادامه خواهد داشت. دوباره دور هم جمع می‌شویم و دوستان روضه می‌خوانند و ما باید افسوس بخوریم. فدراسیون ژیمناستیک باید هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی 5 تا 10 ساله داشته باشد و...، این صحبت‌ها نشان می‌دهد که اینچه درگاهی چه فدراسیونی را تحویل گرفت.

سخنگوی فدراسیون ژیمناستیک در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم درباره بحث پلمپ ساختمان این فدراسیون توضیح داد: در تاریخ 23 آبان نامه‌ای به اینچه درگاهی ارسال کردند که باید یک میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت کنید، در غیر این صورت اماکن فدراسیون پس گرفته خواهد شد. می‌خواهم یک خبر خوب و یک خبر بد بدهم. به دلیل درخشش بچه‌های ما در مسابقات جهانی مهدی احمدکهنی بورسیه جهانی شد. اگر عملکرد فدراسیون ژیمناستیک موفق نبوده این اتفاقات چیست؟ اما خبر بدی که می‌تواند تبعات خیلی زیادی برای ورزش کشورمان داشته باشد و امیدوارم واقعیت نداشته باشد، این است که وزارت ورزش قصد دارد فردا نیک‌بین را که از مسئولان سابق فدراسیون است به عنوان سرپرست فدراسیون ژیمناستیک معرفی کند. این انتصاب قطعا بر خلاف اساسنامه است و می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول