اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مدیر حقوقی پیکان: نتیجه بازی ما با گل‌گهر باید 3 بر صفر شود/ تخلف در پرونده باگناما مسلم است

مدیر امور حقوقی و قراردادهای باشگاه پیکان گفت: به دلیل تخلف در استفاده از باگناما نتیجه دیدار ما با گل‌گهر باید سه بر صفر شود.

مدیر حقوقی پیکان: نتیجه بازی ما با گل‌گهر باید 3 بر صفر شود/ تخلف در پرونده باگناما مسلم است

صفی الله فغانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت شکایت باشگاه پیکان از اریک باگناما، بازیکن گابنی گل گهر اظهار داشت: این شکایت در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مطرح شده و این کمیته هم در حال اخذ استعلام‌های پرونده است. در مصاف دو تیم به تاریخ 8 آذر گل گهر سیرجان از بازیکنی گابنی به نام اریک باگناما استفاده کرد، اما حضور این بازیکن در آن مسابقه به دلیل قانونی نبودن ثبت قراردادش غیرقانونی بود.

وی ادامه داد: جذب بازیکن خارجی طبق آیین نامه نقل و انتقالاتی فدراسیون فوتبال شرایط ویژه‌ای دارد. در این مدت هم توضیحات مختلفی داده شده است. طبیعی است کمیته انضباطی باید استعلام‌های لازم در مورد جذب باگناما را دریافت کند، اما موضوع مسلم و قطعی بازی کردن این بازیکن برای گل‌گهر به شکل غیرقانونی است. طبیعی است وقتی باشگاه گل‌گهر از بازیکن غیرمجاز و غیرقانونی در ترکیب خود استفاده کرده است، باید نتیجه 3 بر صفر به سود پیکان اعلام شود. اکنون هم منتظر تصمیم‌گیری کمیته انضباطی برای صدور این رأی هستیم.

مدیر امور حقوقی و قراردادهای پیکان در مورد اینکه آیا این باشگاه برای جلوگیری از ادامه بازی باگناما برای گل گهر از کمیته انضباطی درخواست صدور دستور موقت داشته است، گفت: کارهای قانونی را انجام داده‌ایم و کمیته انضباطی باید تصمیم‌گیری کند. البته تا زمان برگزار نشدن دیدار پیکان و گل‌گهر نمی‌توانستیم شکایتی علیه باگناما مطرح کنیم. امکان دارد یک بازیکن جذب باشگاهی شود اما در جریان بازی به کار گرفته نشود. به همین دلیل تا قبل از بازی پیکان و گل گهر نمی‌توانستیم درخواست صدور دستور موقت کرده و یا شکایتی داشته باشیم.

فغانپور ادامه داد: اکنون هم تیم ما با گل گهر مسابقه‌ای ندارد و درخواست صدور دستور موقت برای جلوگیری از بازی کردن باگناما از طرف باشگاه پیکان بی‌معنی است، مگر اینکه بازی کردن وی تا دیدار برگشت پیکان و گل گهر ادامه داشته باشد و در آن زمان برای جلوگیری از بازی کردن مجددش مقابل پیکان طبق اسنادی که از این بازیکن در اختیار داریم درخواست صدور دستور موقت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در روزهای اخیر شنیده‌ایم به دلیل صدور کارت بازی باگناما از سازمان لیگ، باشگاه گل‌گهر مسئولیتی در قبال این بازیکن ندارد. در صورتی که قبل از ورود سازمان لیگ به این مباحث خود باشگاه باید شرایط بازیکن را بررسی کرده و قانونی بودن استفاده از وی را مدنظر قرار بدهد. وقتی باشگاه بازیکن را به سازمان لیگ معرفی کرده است، این سازمان مسئولیتی نسبت به بازیکن ندارد و با توجه به معرفی باشگاه برایش کارت بازی صادر می‌کند. این قوانین مربوط به بازیکنان داخلی کشورمان هم هست.

مدیر امور حقوقی و قراردادهای باشگاه پیکان توضیح داد: شاید باشگاه به شکل غیرقانونی قرارداد یک بازیکن را ثبت کند و کارت بازی برایش صادر شود، در این حالت نمی‌توان مسئولیت باشگاه را نادیده گرفت. حرف غلط است که بگوییم با صدور کارت بازی از طرف سازمان لیگ مسئولیت باشگاه سلب می‌شود. به همین دلیل تمام مسئولیت ثبت قرارداد باگناما برعهده باشگاه گل گهر است و قطعا کمیته انضباطی باید به دلیل حضور غیرقانونی باگناما مقابل پیکان نتیجه مسابقه تیم ما با گل گهر را 3 بر صفر اعلام کند. در این مورد جای هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد. اما صدور رأی به دلیل اخذ استعلام‌ها زمانبر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول